Etupyörän laakeri... mutta kumpi puoli?
Valvoja: Moderators
Etupyörän laakeri... mutta kumpi puoli?
Vanhoista topiceista luettua summaamalla päättelin että normaalisti jos on oikean etupyörän laakeri risa niin vasemmalle kääntyessä jurina hiljenee ja oikealle käännettäessä voimistuu. Ymmärsinkö oikein?
Ääni kuuluu varmasti edestä mutta en kyllä millään pysty 100% varmasti kuulemaan että kumpi puoli äänen pitää eikä viitsisi turhaan ruveta väärää puolta purkamaan... Uusi laakeri odottaa jo vaihtamista kunhan oikea puoli varmistuu...
Ääni kuuluu varmasti edestä mutta en kyllä millään pysty 100% varmasti kuulemaan että kumpi puoli äänen pitää eikä viitsisi turhaan ruveta väärää puolta purkamaan... Uusi laakeri odottaa jo vaihtamista kunhan oikea puoli varmistuu...
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Mulla oli molemmat finaalissa, mutta jyrinä voimistui vaan oikealle käännettäessä ja vaimeni vasemmalle käännettäessä. Vasen laakeri vaihdettiin ja meteli voimistui tämänkin jälkeen oikealle käännettäessä, vaikka vaihtamatta oli enää oikea laakeri. Epäloogiseltahan se kuulostaa, mutta näin se ainakin mun autossa oli. Perjantaina sitten vaihdettiin toinenkin laakeri ja kyllä on todella mukava ajaa kun auto on kunnossa! Se on nyt hiljaisempi kuin ostettaessa, joten nähtävästi vikaa oli laakereissa jo syksyllä...
Ammattina autokauppa
Sehän noissa laakereissa yms. hiljalleen voimistuvissa kulumisen aiheuttamissa äänissä usein on että omistaja ei kuule niitä ennenkuin ääni voimistuu häiritsevän kovaksi. Varsinkin jos ajelee vain sillä yhdellä ja ainoalla eikä pääse koittamaan "ehjää" autoa välillä
Tosin tämä laakeri oli kyllä kanssa jo autoa ostettaessa rikki, en vain kuullut sitä kun pakoputki oli poikki ennen ekaa vaimentajaa
Kun korjasin putken turbosaabin äänenvaimentajalla, (1 kpl vaimentajia, ei se kai hiljainen ole vieläkään) aloin kuulemaan muita vikoja... Kyse ei tosin ole alfasta vaan kulkuvälineestä.
Piti ostaa toinen auto siksi aikaa että ehtii tehdä Alfaan hieman peltihommia, uusia jarru- ja bensaputket, vaihtaa synkroja laatikkoon ja ehjemmän bensatankin. Eli kyllä on kesäks taas tekemistä mutta voi sitä riemua kun tulee lumi maahan ja on tuore leima täysivetoisessa
Onko muuten kellään tiedossa löytyykö jostain (tai siis onko ollut jossain mallissa?) -88 33 4x4 sportwagoniin lukkoa takaperään? Nyt siellä ei ainakaan tuntuis sellaista olevan. Ja pohjapanssarinkin voisin siihen laittaa jos jostain löytyis... eiköhän 33:lla oo joskus ajettu jotain rallia? jos jollain on asiasta edes aavistuksia niin otan mielellään vastaan...
Itsellä ei tarkoitus ihan rallia ajaa mutta metsäteitä kuitenkin
Tosin tämä laakeri oli kyllä kanssa jo autoa ostettaessa rikki, en vain kuullut sitä kun pakoputki oli poikki ennen ekaa vaimentajaa

Piti ostaa toinen auto siksi aikaa että ehtii tehdä Alfaan hieman peltihommia, uusia jarru- ja bensaputket, vaihtaa synkroja laatikkoon ja ehjemmän bensatankin. Eli kyllä on kesäks taas tekemistä mutta voi sitä riemua kun tulee lumi maahan ja on tuore leima täysivetoisessa

Onko muuten kellään tiedossa löytyykö jostain (tai siis onko ollut jossain mallissa?) -88 33 4x4 sportwagoniin lukkoa takaperään? Nyt siellä ei ainakaan tuntuis sellaista olevan. Ja pohjapanssarinkin voisin siihen laittaa jos jostain löytyis... eiköhän 33:lla oo joskus ajettu jotain rallia? jos jollain on asiasta edes aavistuksia niin otan mielellään vastaan...
Itsellä ei tarkoitus ihan rallia ajaa mutta metsäteitä kuitenkin

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ainakin Tiippanan Arto on ajanut rallia 33:lla. Kysäisepäs josko olisi pohjapanssarista tietoa. Tosin vähän luulen, että joudut sellaisen tekemään/teettämään itse.
- Epäkelpokeräilijä -
Vaihdettu, laakeri oli ihan sökö... mutta kyllä se toinenkin puoli hurisee siihen malliin että vaihtaa saa senkin
Sitä ei kai sitten vaan taas kuullut kun toinen puoli hurisi vielä kovempaa... eli eikun toinenkin laakeri vaihtoon. Kerkeä laittaamaan ykköspirssiä ollenkaan kun kaikki aika menee siihen että pitää vara-auton ajossa 
