h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
kiminukkumatti
Viestit: 12
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 09:48

h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja kiminukkumatti »

uusi rukoileminen että joku osais nyt auttaa tässä asiassa:/

Eli mitä voin vielä yrittää ja onko ketään uusimaa kantahäme akselilla kenelle vois tuoda tarvittaessa korjattavaksi johkin järkevään hintaan. eli jollekkin kuka osaa laittaa näitä oikeasti koska huolto liikkeissä tuntuu tämä sele järjestelmän ongelmat menevän arvailu pohjalta.

Tässä taustaa:

edellisten ohjeiden avulla löysin pumpun ym ja avattiin moottori, hiili pölyä oli paljon irronnut ja yksi juotos irti melkein. Eli putsattiin hiilet ja juotettiin piuha kiinni ja auto alkoi toimimaan kuin piti.

No tätä lystiä kesti noin viikon ja taas hävitti vaihteet. tai siis ei suostu vaihtamaan niitä.

Nyt pitäs olla aika hyvä selostus miten ongelma ilmenee eli joku tietävä varmaan(TOIVOTTAVASTI) osaa kertoa mitä tehdä seuraavaksi.

-Eli taas palaa se vaihteiston oranssi varoitus valo.
-Startatessa lähtee käymään mutta valo ei sammmu ja vaihteet ei vaihdu ratista tai kepistä mihkään suuntaan.(tarpeeksi kauvan pelleiltyäni starttauksen kanssa enään ei startannutkaan, tosin noin 30kerran jälkeen taas starttas virhe koodeja oli kaverin mittarilla katottuna liuta koneessa ja ne poistettiin. Ei vaikutusta mutta starttaus ongelma varmasti johtuu vain tästä vaihde sekoilusta mikä saa niitä virhe koodeja aikaan. eli siitä en niin huolissaan.
-Pumppu pitäisi käynnistyä oven avauksesta ja ei tee sitä, tai satunnaisesti mutta enään ei oikeastaan ollenkaan.
-Silloin kun pumppu lähtee käyntiin niin se pumppaa sen mitä tarvitsee ja saan vaihteen päälle.
-Mutta siten lähden liikkeelle ja pumppu ei ilmeisesti toimi ja paine katoaa jolloin en taaskaan saa vaihdettua enään isommalle tai mihkään suuntaan(tai no alaspäinhän se tiputtaa automaattisesti)
-jos ajelen vaikka 3vaihteella niin jonkun ajan päästä se on taas saannut ladattua sen verran painetta että saan nostettua 4 vaihteelle ja sitten taas paine loppuu ja taas pitää ajaa että lataa tätä.
-eli tuossa vika.

-KOKEILTU syöttää suoraan virtaa pumpulle , pumppu toimii ja täyttää painetta ja lopulta pumppu alkaa hyytymäänkin ilmeisesti koska paineta jo liikaa? Suoralla virrallakaan pumpattuna vaihteet ei mene 2 pykälää ylemmäksi enään. (yksi idea että jos liilet on loppu pumpusta niin toimiiko pumppu niin että pumppaa mutta kun painetta tulee säiliöön niin pumppulla ei riitä teho pumpata täyteen vaan? tosin tätä vastaan sotii se että oven avasusta pumppu ei lähde enään oikein käyntiin)

-Releet mitatttiin viime korjauksen yhteydessä toimiviksi ja nytkin niitä vaihtelin edes takas.
-Miljoona liitintä on kopeloitu ja ei ole hapettumaa ja on putsattu ja heiluteltu joka liitintä.(en usko että ongelma tässä)
-Vika ei ilmeisestikkään voi myöskään olla ovelta pumpulle menevät elekroniikat, koska vaikka pumppuun antaa suoraa virtaa niin vaihteita ei saa sitä kakkosta ylemmäksi.

OMIA EPÄILYKSIÄ?

-Voiko paine säiliö vuotaa niin kovin että aiheuttaisi tämän? sitäkin vastaan sotii se että pumppun kai pitäisi huomata milloin se on tyhjä ja näin käydä kokoajan??
-Voiko paine säilyö olla ottamatta "itseensä" tarpeeksi painetta? (siltikin sotii tätä vastaan koska pumppu ei lähde pyörimään aina)
-Eniten epäilen onko joku anturi mikä ilmoittaa milloin painetta minkäkin verran säiliössä ja käyttää pumppu tämän mukaan?
Eli se voisi aiheuttaa tämän että vaikka painetta niin vähän että ei vaihdu vaihteet ylös päin niin siltikään pumppu ei pyöritä.
ja sitten taas välillä pumppu taas kumminkin pumppaa ajossa sen verran että yhden tai kaksi pykälää saa liikutettua ja sit on taas se 5 min ennenkuin se on ladannut taas samaan operaatioon tarvittavan määrän painetta.

-Voiko vika olla mitenkään kuluneissa hiilissä? voisiko olla niin että huonojen hiilien takia pumppu ei jaksa lähteä päälle aina ja lähtee miten sattuu päälle sitten ajossa esim. ja tekisi sen myös että pumppu ei jaksa pumpata tarpeeksi painetta?(Sotii vastaan se että suoralla virralla akusta pumppu lähtee aina käyntiin? vai tuleeko akulta niin kovaa isoilla piuhoilla että se olisi eri asia kuin elekroniikan kautta tuleva pumpun herätys?)

Alkaa usko loppumaan tämän kanssa ja en haluaisi luopuo romumetallin hinnalla hienosta autosta millä ajettu vain 120000km

Katsottu testerilläkin ja nollattu virhe koodit mitkä ilmestyvät uudestaan aina.

olisiko jollain joku kartta mistä kaikkialta löyty antureita ja releitä tähän vaihteistoon liittyen?

akun edessä olevat relet on vaihdeltu edes takas ja ei näytä auttavan.

KIITOS ETUKÄTEEN HEILLE KETKÄ VAIVAUTUVAT AUTTAMAAN.

niin 2litrainen bensa malli.

Kim

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kiminukkumatti kirjoitti: Katsottu testerilläkin ja nollattu virhe koodit mitkä ilmestyvät uudestaan aina.
niin ei se kooodien nollaaminen mitään auta, nuo viat pitäisi korjatakin :roll:

helpottais alkuun raatia jos kertoisit mitä koodeja siellä on :lol:
kiminukkumatti kirjoitti:h"##"TIN SELESPEED alfa 156
Kuva

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Voiskos hydraulipaineanturi olla rikki?
Nopeasti elearnista katsottuna en oikein muuta keksi.
Näyttäisi sijaisevan laatikon kyljessä, mikäli räjäytyskuvasta oikein tulkitsin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Voima
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Helmi 2012, 22:15
Car(s): 156 1.8TS
Paikkakunta: Tampere

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja Voima »

Kai se paineakku eli painesäiliö on vaihdettu? Sen rikkoutuminenhan nimenomaan aiheuttaa tuollaisia oireita. Pumppu kuormittuu liikaa, ja hiilet saa kyytiä, kun se koittaa pumpata painetta ikäänkuin umpikujaan, kun akku ei ota tilavuusvirtaa vastaan. Myöskään toimilaitteille ei riitä painetta, koska akkuun ei ole varautunut tilavuusvirtaa jolloin paineet notkahtaa.

Skodisti
Viestit: 87
Liittynyt: 03 Syys 2012, 16:36
Car(s): Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja Skodisti »

Sun pitäis saada kunnon testeri millä pääset ton vaihteiston ecuun käsiksi. Sieltä näkisi järjestelmän paineet, saisi annettua käynnistyskäskyn pumpulle, ilmattua järjestelmän, kalibroitua solenoidit yms.

Onko rele mitattu yleismittarilla vai testattu kuormalla? Se pumppu vaatii paljon virtaa, joten kontaktien täytyy olla hyvät. Myös maadoitusten.

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Vaihda paineakku ja pumppu nyt ensin, ja sitten ilmaus multiecuscanilla. Hiilet on pumpusta todennäköisesti loppu. Sehän on tavallinen hiiliharjamoottori, jonka hiilet kuluu jollain aikavälillä loppuun samalla kuluttaen staattoriakin. En usko anturivikaan kun kerran pumpusta vikaa jo löytyi.

kiminukkumatti
Viestit: 12
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 09:48

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja kiminukkumatti »

Moi

Koiitoksia paljon näistä vinkeistä.

vika koodit tosiaan on seuraavat:
p0704-cluts swits
p1555
p0235 boost pressure sensor.

mutta joku kirjoitti että nämä olis ne demo testerin vakio ilmoitukset?
sen takia näitä ei sen enempää ihmetelty. myöskään ei mitään käsitystä mitä tarkoittavat.

Eli koitan etsiä tuon hydraulipaineanturin ja vaihtaa sen? onko hinnasta tietoa?
paine säiliötä ei ole vaihdettu? katsottiin että se on perus "kattila vaan ja kun ei vaikuta vuotavan tai nesteetkään ei katoa niin pääteltiin että vika ei siinä olis?
mutta jos siis siinä voi olla vika niin kyllä sitten tietenkin pitää sitäkin varmaan vaihtaa. onko tämän hinnasta mitään tietoa?
Mielenkiinnosta kiinnostaa miten tuommoinen paine akku voi hajota? eikö se ole vain joku astia? ja jos astia ei vuoda miten se voi olla hajalla? todennäköisesti olen täysin väärässä mutta haluaa ymmärtää mitä se on syönnyt:)
tuo vaikuttaa kyllä lupaavimmalta vihjeeltä tähän mennessä.

kunnon testeri pitäs kyl saada. olisko jollain riihimäen lähettyvillä tämmöstä testeriä? meillä ilmeisesti joku demo versio millä koitettu ja ei se sillä nyt selvii näköjään:/
voin maksaa vaikka 30-40e( tai mitä nyt sopivana kustannuksena pidätte. pääasia et sais ton oikeasti kuntoon:()
jos joku ehtis tulla kunnon testerissä käyttään? jos siis siitä jotain hyötyä? vai vaihdanko ennen jotain osia? vai kertoisko testeri mitä pitää vaihtaa?

kaikki akun edesä olevat releet mittasin niin että syötin niihin 12v ja jokainen napsahti. myöskin kaikkia releitä on kokeiltu joka paikassa ristiin, eli melkein sit pitä olla kaikki releet rikki jos olis rele vika?
tosin kuulin että releitä tähän liittyen on jossain muuallakin? niitä ei ole löydetty. siis kokeiltu vain niitä ..olikohan 5 relettä siinä akun edessä. myös sulakkeet katsottu.
maadoitusta tuskin erikseen katsottu. mutta voin vilkasta senkin. kaikki piuhoja kyllä revitty ja putsailtu mutta mikä ei vaikuta mitenkään.
viimeksi tosiaan samaa vikaa ja pumpusta oli piuha palanut melkein irti, se kolvattiin ja hiilet putsattiin ja auto toimi päivän normaalisti. sitten jätti taas tielle.

kim

kiminukkumatti
Viestit: 12
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 09:48

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja kiminukkumatti »

Voima kirjoitti:Kai se paineakku eli painesäiliö on vaihdettu? Sen rikkoutuminenhan nimenomaan aiheuttaa tuollaisia oireita. Pumppu kuormittuu liikaa, ja hiilet saa kyytiä, kun se koittaa pumpata painetta ikäänkuin umpikujaan, kun akku ei ota tilavuusvirtaa vastaan. Myöskään toimilaitteille ei riitä painetta, koska akkuun ei ole varautunut tilavuusvirtaa jolloin paineet notkahtaa.
tähän viel sen verran että jos se akku olis rikki eikö pumpun pitäs huutaa pitkään tai kokoajan??
pumppu kun ei edes lähde päälle joka kerta ja ei käy mitenkään älyttömän pitkään. tosin korjauksen jälkeen pumppu kävi tosi vähän aikaa ja sit taas aika vähän piteni, kunnos lakkasi siis toimimasta taas. siis silloin kun oven avaa ja kuulee pumpun.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Onko sinulla kytkentäkaavio tuosta järjestelmästä?
eLearn ohjelmisto auttaa aikapaljon kun tietää missä osat on ja mihin ne on kytketty. Sekä tietty mitä osia järjestelmässä ylipäätään on.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... -link.html tuolla lisää juttua elearnista.

Multiecuscan on halpa ja hyvä ohjelmisto vikakoodien katseluun ja testien tekemiseen. Suosittelen hankkimaan sen niin säästyy monta euroa turhia korjauskustannuksia.
www.multiecuscan.net
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Se paineakku on saman tyylinen kuin sitikoissa olevat iskunvaimentimien paineakut. Samanmoinen on myös xj Jaguaareissa vm 88 -> jarrun tehostimena ja korkeudensäätölaitteen painepiirissä.
Siinä on sisällä kalvo jonka takana on kaasu. Kun sinne pumppaa öljyä kaasu menee läjään ja kun paine laskee palautuu öljy kaasun paineen voimalla ulos. Eli se on paineakku

Avatar
Voima
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Helmi 2012, 22:15
Car(s): 156 1.8TS
Paikkakunta: Tampere

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja Voima »

kiminukkumatti kirjoitti: ...jos se akku olis rikki eikö pumpun pitäs huutaa pitkään tai kokoajan??
pumppu kun ei edes lähde päälle joka kerta ja ei käy mitenkään älyttömän pitkään. tosin korjauksen jälkeen pumppu kävi tosi vähän aikaa ja sit taas aika vähän piteni, kunnos lakkasi siis toimimasta taas. siis silloin kun oven avaa ja kuulee pumpun.
Ei. Jos se paineakku on rikki, niin pumppu sammuu nopeasti. Tämä johtuu siitä, että rikkoutuneen paineakun hydraulinen kapasitanssi on hyvin pieni. Mites mä sen nyt sanoisin suomeksi?..

Kuva

Paineakku on säiliö, jonka sisällä on kuminen joustava kalvo.. ikäänkuin ilmapallo, joka on esitäytetty kaasupaineella. (A) Kun akku on tyhjä, ilmapallo täyttää säiliön. (B) Nyt, kun se kuuluisa pumppu käynnistyy, se pumppaa öljyä aikansa.. sanotaan nyt suurinpiirtein litran verran akkuun, jossa normaalisti tässä ilmapallossa kaasu puristuu kasaan, ja paine nousee. (C) Kun vaihdetta vaihdetaan, puristaa ilmapallo öjyn venttiileille ja sylintereille. (D)

Jos se akun kalvo puhkeaa, karkaa kaasupaine tästä ilmapallosta, ja kokoonpuristumatonta öljyä pääsee myös kalvon väärälle puolelle. Akun voi siis pumpata nopeasti täyteen, koska kokoonpuristuvaa ilmapalloa ei enää ole. Paine järjestelmässä nousee siis nopeasti, mutta vaihdetta vaihtaessa se myös putoaa nopeasti, koska ilmapallo ei ole työntämässä öljyä koneistolle riittävää määrää.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Erinomaisen hyvä kuva! Itse yritin epätoivoisesti kiireessä eilen kaivella sopivaa, muttei löytynyt... Tuon voisi kuvitella selventävän rakennetta ja toimintaa kivasti.

Ja sillähän ei ole väliä, onko tuolla tuollainen "ilmapallo" vai vaakatasossa oleva kiinteä kalvo, jonka toisella puolella on kaasua/muuta nestettä - rakennevaihtoehtoja on monia, mutta perusidealtaan ainakin selvä systeemi tuolla kuvalla. En tiedä, millainen selespeedissä tuo paineakku on, eli onko "ilmapallo" sisällä vaiko kiinteä kalvo vaakatasossa?

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ja selvällä englannilla tekniikka kerrottu näin:

http://www.alfisti.net/319.2.html?&L=1

JT

PS. " The torque management and fly by wire system is the same Magneti Marelli system used in the Ferrari 355 F1. It communicates continuously with the Bosch Motronic engine management system that controls the engine."
Kaksi kulttuuria kohtaavat - onko tämä toiminut Ferrarissakaan hyvin vanhemmiten... :wink:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

kiminukkumatti
Viestit: 12
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 09:48

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja kiminukkumatti »

jees nyt älyää:) eli tuo vois kuulostaa todellakin vialta... mistäköhän tuommoisen saa? ei taida motonetissä olla:P ja ja alfa osana varmaan 1000e taas vaihteeksi:P

ei kellään ole raatoa mistä myydä tuota osaa?

Kim

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

kiminukkumatti kirjoitti:jees nyt älyää:) eli tuo vois kuulostaa todellakin vialta... mistäköhän tuommoisen saa? ei taida motonetissä olla:P ja ja alfa osana varmaan 1000e taas vaihteeksi:P

ei kellään ole raatoa mistä myydä tuota osaa?

Kim
Minä laitoin ex jakkeeni sitikan pallon, se vaati vaan sellasen sovituspalikan jonka hankin hydrauliikkaliikkeestä.

Avatar
Voima
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Helmi 2012, 22:15
Car(s): 156 1.8TS
Paikkakunta: Tampere

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja Voima »

Maailmalla huhuilevat foorumeilla, että Fiatin osanumerolla 71751195 pitäisi löytyä vastaava osa..

http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=55774

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Tästäkö osasta mahtaa olla puhe? Tuossa on sama osanumero ja ihan Alfa-osana myydään.

Jos on ihan metsässä niin suokaa anteeksi, ei ole selespeed-kokemusta itsellä.

Avatar
Voima
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Helmi 2012, 22:15
Car(s): 156 1.8TS
Paikkakunta: Tampere

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja Voima »

^ Jep. Tommoisia palloja ne akut (accumulator) tapaa olla. Alfa Workshop näyttäisi löytävän osan samalla numerolla.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Juurikin oikean naköinen kalikka, jakkeen sellainen maksoi vain 400£ ja sitikan joitain 40€
Tolla hinnalla kandee laittaa alkuperäinen osa

Avatar
koska
Viestit: 128
Liittynyt: 22 Elo 2007, 15:30
Car(s): Giulietta 1,4 multiair TCT
Porsche Cayenne Turbo
ex: 159 3,2 Q4 SW
ex: 147 selespeed
ex: 159 2,2 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja koska »

Onko 156:ssa eri paikassa releet kuin 147:ssa? Selen rele konehuoneen puolella on 147:ssa about MAFin alla akun sivulla, ei akun edessä. Eli akun ja koneen välissä, sen mustan muoviputken alla. Sen alapuolella on se surullisen kuuluisa moninapaliitin, joka aiheuttaa myös ongelmia jos jonkinmoisia. Akun edessä on muita releitä läjä, mutta ei mitään Seleen suoraan liittyvää... Toinen rele on sisällä, 147:ssa muistaakseni hansalokeron lähimaastossa, mutta ainakaan meillä ei sen kanssa ole ollut ongelmia. Rele saattaa hyvin näyttää kytkevän, kun laitat sinne 12 V, mutta todellisuudessa tuo rele on muistaakseni 50A rele, eli sieltä menee aikamoinen virta läpi. Omalla kohdalla tuon huomasi vasta, kun avasi releen ja katsoi kontaktipintoja, jotka olivat mustuneet -> todennäköisesti huono kontakti. Vaihdoin releen biliasta haettuun volvon releeseen ja ongelma hävisi. Tätä ennen ongelma oli siinä moninapaliittimessä tuon releen alla, mutta nyt se tuntuu toimivan. Jos löydät releen tuolta kuvailemastani paikasta, niin itse aloittaisin sen vaihtamisesta...

Skodisti
Viestit: 87
Liittynyt: 03 Syys 2012, 16:36
Car(s): Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja Skodisti »

Muistaakseni aloittaja ei aikaisemmassa ketjussaan löytänyt relettä ilmin alta. Jossain englanninkielisellä foorumilla sanoivat sen olevan releboksissa merkittynä "diesel heater" Väriltään punainen ja kuulemma vaihtokelpoinen saman värisen flektin releen kanssa.

kiminukkumatti
Viestit: 12
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 09:48

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja kiminukkumatti »

Skodisti kirjoitti:Muistaakseni aloittaja ei aikaisemmassa ketjussaan löytänyt relettä ilmin alta. Jossain englanninkielisellä foorumilla sanoivat sen olevan releboksissa merkittynä "diesel heater" Väriltään punainen ja kuulemma vaihtokelpoinen saman värisen flektin releen kanssa.
jeps näin olen itsekkin ymmärtänyt ja tämä kyseinen rele mielestäni vaikuttaa tähän. mutta niinkuin totesin olen kokeillut kaikki releitä ristiin rastiin ja ei vaikutusta. eli sit pitäs olla niin huono tuuri et kaikki releet rikki?

mutta tietty jos jostain löytäisin lisää releitä mitkä liittyy tähän olen vain löytänyt tämän yhden. mutta esim ssisällä sulakkeiden takana taitaa olla jotian releitä lisää? sain joskus siistin kartan joltain missä oli kaikkia mahollisia liittimiä ja sulakkeita releitä merkattu mitkä liittyy tähän mutta meni puhelimen hajottua hukkaan.

tietääkö kukaan saako paineakkua suomesta mistään? vai onko aika opetella tilaamaan ulkomaailta jotain:)

Kim

artjojy
Viestit: 289
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): 156SW JTS selespeed ,02| Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Re: h"##"TIN SELESPEED alfa 156

Viesti Kirjoittaja artjojy »

Ebay UK ja hakusanaksi selespeed niin saa käsityksen tarjolla olevista osista.


http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksi ... &_from=R40

Vastaa Viestiin