Mistähän johtuu 166 2.0ts 5-vaihteisen laatikon vaihteiden vaihtamisen "takertelu"??
Varsinkin 2 kun vaihtaa 3,niin ei mee ihan helposti,tarttee sivusuunnassa tehdä mielestäni vähän ylimääräistä,että vaihteet menee päälle.
Laatikossa uudet öljyt,arvaukseni on jossakin vaihteensiirtäjässä tms..
166 vaihteensiirto
Valvoja: Moderators
- SATAKUUSKUTONEN
- Viestit: 33
- Liittynyt: 21 Touko 2014, 21:09
- Car(s): Alfa Romeo 166 2.5 v6,vm.2004
Ex 166 2.0
Ex 166 2.5
Ex 166 3.0
Ex 164 pari kpl - Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: 166 vaihteensiirto
Vaihdekepin alla löytyy sellainen kumipusla, joka ajan myötä antaa periksi. Uudella puslalla vika ajattelisi vian korjaantuvan.
Nothing beats cubic inch
- SATAKUUSKUTONEN
- Viestit: 33
- Liittynyt: 21 Touko 2014, 21:09
- Car(s): Alfa Romeo 166 2.5 v6,vm.2004
Ex 166 2.0
Ex 166 2.5
Ex 166 3.0
Ex 164 pari kpl - Paikkakunta: Kuopio
Re: 166 vaihteensiirto
OK,Kiitos vinkistä
Oliskos tuosta vaihteensiirtopaketista(missä vaihdekeppi kiinni) mitään räjäytyskuva linkkiä ?
Oliskos tuosta vaihteensiirtopaketista(missä vaihdekeppi kiinni) mitään räjäytyskuva linkkiä ?
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: 166 vaihteensiirto
Jos keppi ei keskity sivusuunnassa itestään niin laatikon päältä siirtomekanismi kaipaa herkistelyä. Sinne kannattaa uusia kaks muoviholkkia,koska ne tuntuu turpovaan vanhetessa eikä se mekanismi liiku tarpeeks kevyesti vaikka hapettumat poistaisikin huolellisesti. 166:een ei noita muoviholkkeja enää saanu erikseen,mut Heikalta ostin 147:n vastaavia ja olivat täysin samanlaisia mitä 166:ssa. Sit kunnolla rasvaa sinne väliin ettei jumita uudestaan. Myös vaihdekepin muovinen alaosa kannattaa tarkistaa ettei oo halki ja kiristää sen kiinnityspultit. 166:ssa ne mahtu muistaakseni kiristään ihan kabiinista,toisin kun 156:ssa. Onhan laatikkoöljy ko. lootaan sopivaa,ettei oo käyny niinkun mun jtd:n kans et korjaamo laittanu väärät öljyt laatikkoon (lukkoperää kun piti olla GL-4).
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.