Uusien alfojen ajovalot

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Turismo
Viestit: 43
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Uusien alfojen ajovalot

Viesti Kirjoittaja Turismo »

Onko kukaan muu huomannut, että suuressa osassa uusista alfoista on toinen valo palanut? Onko uudet 'alfistit' tosiaan niin laiskoja etteivät jaksa vaihtaa polttimoita vai onko kyseessä joku alfojen ominaisuus? Itsekin tosin ajelen 33:lla parkkivaloilla kun valoautomatiikka on kusahtanut..

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Aivan! Omakohtainen kokemus; uudessa (11/02, eli minulle uusi) Alfa 156 JTS:ssä hyytyi toinen ajovalo ja sain sen työn ja tuskan jälkeen vaihdettua viikon sisällä...

Laiskuutta ja sorminäppäryyden puutetta :roll: , sen lampun lukitussysteemin aukisaaminen ja jälleen lukitseminen on aika pirun kinkkistä, tilaa ei ole yhtään ylimääräistä, eikä mulla todellakaan ole mitkään työmiehen kourat, päinvastoin. Sitäpaitsi se valon suuntaus on nyt ihan keturallaan vaikka lamppu on oikein paikallaan. Vinkkejä?

Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Viesti Kirjoittaja Mika »

niimpä, pieni heilutus lamppuun ja sain jostain kumman syystä sen oiken näyttään..

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Anthon kirjoitti:Aivan! Omakohtainen kokemus; uudessa (11/02, eli minulle uusi) Alfa 156 JTS:ssä hyytyi toinen ajovalo ja sain sen työn ja tuskan jälkeen vaihdettua viikon sisällä...

Laiskuutta ja sorminäppäryyden puutetta :roll: , sen lampun lukitussysteemin aukisaaminen ja jälleen lukitseminen on aika pirun kinkkistä, tilaa ei ole yhtään ylimääräistä, eikä mulla todellakaan ole mitkään työmiehen kourat, päinvastoin. Sitäpaitsi se valon suuntaus on nyt ihan keturallaan vaikka lamppu on oikein paikallaan. Vinkkejä?
Meinasin kans vaihtaa parkit edestä, mutta kuuppa niin pirun piukka. En saannut auki ja luovuin leikistä. Saavat laittaa seuraavassa huollossa sitten :oops: Luin jostain, että valosuuntaukset on poskellaan aika yleisesti 156:a (Saksan katsastustilastot)

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Harpo kirjoitti:
Meinasin kans vaihtaa parkit edestä, mutta kuuppa niin pirun piukka. En saannut auki ja luovuin leikistä. Saavat laittaa seuraavassa huollossa sitten :oops: Luin jostain, että valosuuntaukset on poskellaan aika yleisesti 156:a (Saksan katsastustilastot)
Jaa? Onkohan mun autossa sitten vaihdettu niitä oikeen tiuhaan tahtiin kun ei se mitenkään yli-tiukalta tuntunut.. (kunhan kiertää oikeaan suuntaan :wink: )

Oikea puoli on pahempi, koska siinä on sellainen muovinen "johtokehikko" tiellä naarmuttamassa käsiä. Mulla molempien parkkien vaihtoon meni 15 minuuttia. Suurin homma oli saada uusi parkki takaisin umpioon, kun ei nähnyt mitään ja piti luottaa vaan omaan sorminäppäryyteen- jota ei ole. :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

MUlla on kyllä toi peukalo keskellä jalkapohjaa, mutta kuvittelin ainakin vääntäväni oikeaan suuntaan. Kun ei antanut löysää oikein mihinkään suuntaan. Kauhean hartaasti en kyllä keskittynyt, kun koitin ihan pikana työpaikan parkkiksella. Luontaisenkaltainen laiskuus estää toistaiseksi uudet yritykset 8)

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Anthon kirjoitti:Aivan! Omakohtainen kokemus; uudessa (11/02, eli minulle uusi) Alfa 156 JTS:ssä hyytyi toinen ajovalo ja sain sen työn ja tuskan jälkeen vaihdettua viikon sisällä...

Laiskuutta ja sorminäppäryyden puutetta :roll: , sen lampun lukitussysteemin aukisaaminen ja jälleen lukitseminen on aika pirun kinkkistä, tilaa ei ole yhtään ylimääräistä, eikä mulla todellakaan ole mitkään työmiehen kourat, päinvastoin. Sitäpaitsi se valon suuntaus on nyt ihan keturallaan vaikka lamppu on oikein paikallaan. Vinkkejä?
Sulla se ei ole vieläkään kohdallaan...sen lisäksi että se on pirullisen ahdas paikka toi lamppu jää helposti hieman vinoon sinne kehikkoon, jolloi se näytää ketuille.. Itse jouduin 3 kertaa säätämään sitä ennen kuin se loksahti kohdalleen :oops:

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

156:n pitkät

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Kun 156:n lyhyetvalot säätää normaalikonstein kohdalleen, saattavat pitkät osoittaa mihin sattuu. Seuraavassa hieman dokumenttia viime joulukuun pakkasilta (lainaus pidemmästä sähköpostista):

"Oikean puolen umpioon pitkän valon H1 polttimo asettuu kieroon, jolloin valo osoittaa vasemmalle. Ainoa konsti oikaista valo suorempaan ja alemmas oli taivuttaa kaksilla pihdeillä polttimon kantalevyä sopivasti. Kun taivutti niin, että polttimo sojottaa ylös ja vasemmalle, niin valokeila siirtyi alas ja oikealle. Härskiä tekstiä, mutta näin se suuntaus onnistuu. Säädin oikean puolen enemmän oikealle ja alemmas, vasempaan en koskenut."

By the way... 156:n ajovalot paranivat huomattavasti vaihtamalla GE:n peruspolttimot Phillips Vision Plus polttimoihin. Kiitos listalaisille, jotka viime syksynä suosittelivat ko. polttimoita 8) .

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Offtopic: Alfonso, vaihda se edellinen avatar ihmeessä takaisin :mrgreen:
Ammattina autokauppa

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

niki kirjoitti:Offtopic: Alfonso, vaihda se edellinen avatar ihmeessä takaisin :mrgreen:
Älä ny.. kerrankin löyty meikäläisestä Maanantai-aamu kuva :roll:

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Polttimoista puheenollen, tänään vaihdoin jarruvalon ja rekisterikilvenvalon polttimot. Piti oikeen ääneen ihmetellä, että miksi jarruvalon vaihto oli tehty niinkin helpoksi, vei 20 sekuntia... :wink:

Rekisterikilven polttimokin oli sinäänsä helppo vaihtaa, mutta nyt se lamppukotelo on löysä ja heiluu kolossaan... Aattelin, että saa olla, kunhan ei tipahda... Sinäänsä kyllä sen oloinen viritelmä, ettei sitä edes kuulu avata.

Nyt on hetkeksi ylimääräiset valot mittaristosta sammuneet, vielä kun saisi sen airbag-merkkivalon simahtamaan... :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Miten ...vetissä te olette saanet ne lyhyet vaihdettua? Turasin tuolla juuri puoli tuntia saamatta sitä lamppua irti. :evil: Ei tuo spagettilogiikka oikein istu meikäläisen ajatteluelimeen.

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Ota peili avuksi, niin näet mitä se umpio on syönyt. Vaihto oli ainakin tämän jälkeen itselle helppoa...

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Roach kirjoitti:Ota peili avuksi, niin näet mitä se umpio on syönyt. Vaihto oli ainakin tämän jälkeen itselle helppoa...
Jaa... enpä tullutkaan ajatelleeksi. Kiitos vinkistä!

Eipä käy sellaista 156:n lampunvaihto-operaatiossa kateeksi jolla sormet on kuin nippu ...yrpiä. :mrgreen:

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Itse vaihdoin juuri viidennen parkkipolttimon noin vuoden sisällä, ja samantien pimeni toisen puolen :twisted: Onko muilla mennyt yhtämonta parkkia?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

mulla meni alkuun kun ostin auton aika paljon, nyt tuntuu kestävän paremmin vuoteen ei ole vaihdettu yhtään. Oisko polttimoiden laaduissa eroja
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Olli79 kirjoitti:Itse vaihdoin juuri viidennen parkkipolttimon noin vuoden sisällä, ja samantien pimeni toisen puolen :twisted: Onko muilla mennyt yhtämonta parkkia?
Enpä tiedä. Muut polttimot tuntuvat omassa autossani kestävän kohtuullisesti, mutta jos jokin polttimo on palanut, se on useimmiten parkkivalopolttimo. 9 omistuskuukauden aikana olen omatoimisesti vaihtanut jo 3 parkkipolttimoa ja nyt on taas toinen pimeänä, eli varmaan päästään omallakin 156:lla samoihin lukemiin kuin sulla :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Jos toinen palaa, kannattaa vaihtaa samantien molemmat. Muuten on se vaihtamaton pimeänä parin viikon kuluttua.

Avatar
Saimaannorppa
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Elo 2003, 21:28
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Saimaannorppa »

Mulla on mennyt vajaan kahden vuoden aikana (-02 156 SW JTS) kahdesti kuskin puoleinen ajovalo (se v... mäinen vaihdettava) ja kerran takaa rekisterikilven valo. Siis toistaiseksi on alkuperäinen polttimo oikealla edessä, uskomattoman kestävä. Ai joo, myös kahdesti on kivi/nasta rikkonut oikean etusumarin.

Vastaa Viestiin