Pientä sisustusta
Valvoja: Moderators
Pientä sisustusta
Tervehdys foorumille.
Taas uusi yksilö onnellisten Alfa-omistajien joukossa
Huoleni/murheeni/turha toiveeni on seuraavanlainen... hommaamani sataviiskutosen "puinen" keskikonsoli sattuu silmään. Muuten kaikinpuolin kauniin look&feelin rikkoo tuo muovinen jalopuujäljitelmä joka näyttää ihan liikaa muoviselta jalopuujäljitelmältä. Tahtoo fixata.
Mielessä on käynyt erilaisia vaihtoehtoja kokonaan uuden keskikonsolin hommaamisesta, kuumailmapuhallettaviin kalvoihin tms. Hiukan vaan tulee allergisia reaktioita noista kalvosysteemeistä ym. "terotuuning" osastosta.
Vinkkejä/kommentteja/ehdotuksia?
Kunhan saa tuon keskikonsolin uuteen uskoon, joutuu vielä vaihtamaan vaihdekepin nupin (joka valitettavasti myös on melko rujo) ja myöhemmin ehkä ratin, vaikka tuo puuveivi ihan mukavalta näpeissä tuntuukin.
Kysymys 2: Onkos täällä pääkaupunkiseudulla mitään hyvää putiikkia mikä myy Alfaan varaosia ja muita palikoita (esim. Novitec sälää)?
Kiitoksia miljoonista vastauksista jo etukäteen
Huoleni/murheeni/turha toiveeni on seuraavanlainen... hommaamani sataviiskutosen "puinen" keskikonsoli sattuu silmään. Muuten kaikinpuolin kauniin look&feelin rikkoo tuo muovinen jalopuujäljitelmä joka näyttää ihan liikaa muoviselta jalopuujäljitelmältä. Tahtoo fixata.
Mielessä on käynyt erilaisia vaihtoehtoja kokonaan uuden keskikonsolin hommaamisesta, kuumailmapuhallettaviin kalvoihin tms. Hiukan vaan tulee allergisia reaktioita noista kalvosysteemeistä ym. "terotuuning" osastosta.
Vinkkejä/kommentteja/ehdotuksia?
Kunhan saa tuon keskikonsolin uuteen uskoon, joutuu vielä vaihtamaan vaihdekepin nupin (joka valitettavasti myös on melko rujo) ja myöhemmin ehkä ratin, vaikka tuo puuveivi ihan mukavalta näpeissä tuntuukin.
Kysymys 2: Onkos täällä pääkaupunkiseudulla mitään hyvää putiikkia mikä myy Alfaan varaosia ja muita palikoita (esim. Novitec sälää)?
Kiitoksia miljoonista vastauksista jo etukäteen
156 2.5 V6 -00
Taidan boikotoida heti kättelyssä Auto Milanoa pelkästään sen perusteella mitä olen tällä foorumilla lukenut sen suorittamista huolloista yms..
Novitecin palikoita saisi näköjään tilattua suoraan niiden omilta sivuilta jos ja kun tarve tulee.
Tuon tyyppistä keskikonsolia olisin etsimässä:
http://www.myalfa156.com/alfa/pics/156_05.jpg
Mitä olen lueskellut, tuo on vissiinkin vakiovarusteena uudemmissa 156:ssa. Layout näyttäis olevan pitkälti samanlainen. Pelottaa vaan että hinta tuollaiselle erikseen ostettuna nousee tähtitieteellisiin summiin...
Novitecin palikoita saisi näköjään tilattua suoraan niiden omilta sivuilta jos ja kun tarve tulee.
Tuon tyyppistä keskikonsolia olisin etsimässä:
Mitä olen lueskellut, tuo on vissiinkin vakiovarusteena uudemmissa 156:ssa. Layout näyttäis olevan pitkälti samanlainen. Pelottaa vaan että hinta tuollaiselle erikseen ostettuna nousee tähtitieteellisiin summiin...
156 2.5 V6 -00
- Anthon
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Hei, tsekkaa webistä: www.ebay.de tai www.ebay.co.uk. Hakusanaksi Alfa, 156 ja alkaa löytyä kaikkea vermettä ja sälää.
Itse olen sieltä ostanut/ostamassa parhaillaan Novitecin uudet madallusjouset ja Zenderin etuspoilerin (GTA imitaatio).
Itse olen sieltä ostanut/ostamassa parhaillaan Novitecin uudet madallusjouset ja Zenderin etuspoilerin (GTA imitaatio).
Tarkoitatko kuitenkin Delta-Autoa?Maxx74 kirjoitti:Taidan boikotoida heti kättelyssä Auto Milanoa pelkästään sen perusteella mitä olen tällä foorumilla lukenut sen suorittamista huolloista yms..
Alkuperäiseltä tuo näyttää. Saahan sen toki varaosanakin mutta hintaa en tiedä. Osa on kuitenkin yksinkertainen muoviosa, että ei luulisi maltaita kustantavan.Maxx74 kirjoitti:Tuon tyyppistä keskikonsolia olisin etsimässä:
Re: Pientä sisustusta
Tuo ratin vaihto voikin olla hieman hankalampaa ja kalliimpaa,siinä kun on se turvatyyny.Maxx74 kirjoitti:Tervehdys foorumille.
) ja myöhemmin ehkä ratin, vaikka tuo puuveivi ihan mukavalta näpeissä tuntuukin.
Yksi Alfisti(,joka kyllä sittemmin siirtyi pois merkistä),tilasi jostakin
puurattiin päällyksen,en muista mistä,mutta noita on kyllä siis saatavana.
- alfa 156 v6
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Mää luopusin kyllä heti jos joku haluaa vaihtaa nahkasen puiseen! Samalla tietty pitää sit hieroo vaihekepin nupista kauppaa...Zenery kirjoitti:En minäkään siitä puuratista hevillä luovuAnthon kirjoitti:Mun mielestä se puuratti oli aivan sika-hieno. Sääli oli luopua siitä. Onneksi JTS:n uusi radiosäätimillä on kyllä sitäkin parempi, talvella meinas näpit aina jäätyä
Ei kukaan haluis vaihtaa nahkarattia puiseen?
- Rolle
- Site Admin
- Car(s): RRS + F20
Joku muukin joka ei pidä puujäljitelmistä. No ei ole 156:kaan eli ei tarvitse sitä miettiä
Mahtavatko lähettää kun on edustus Suomessa?Maxx74 kirjoitti:Novitecin palikoita saisi näköjään tilattua suoraan niiden omilta sivuilta jos ja kun tarve tulee.
Njaa siitä kirjoitettu enemmän kakkaa mutta ei tuo Milano ole oikein loistanut sekään..Tarkoitatko kuitenkin Delta-Autoa?
Molempiaalfista kirjoitti:Tarkoitatko kuitenkin Delta-Autoa?Maxx74 kirjoitti:Taidan boikotoida heti kättelyssä Auto Milanoa pelkästään sen perusteella mitä olen tällä foorumilla lukenut sen suorittamista huolloista yms..
No niinhän sitä luulis. Pikapuhelu Auto Milanoon paljasti että puinen keskikonsoli ~250e ja hiilikuitukopio ~1100e!alfista kirjoitti:Alkuperäiseltä tuo näyttää. Saahan sen toki varaosanakin mutta hintaa en tiedä. Osa on kuitenkin yksinkertainen muoviosa, että ei luulisi maltaita kustantavan.Maxx74 kirjoitti:Tuon tyyppistä keskikonsolia olisin etsimässä:
Pitänee tyytyä selailemaan noita E-Bay ilmoituksia tai sitten ottaa maalipönttö kauniiseen käteen ja laittaa (tai laitattaa) siten uutta ilmettä tuohon.
156 2.5 V6 -00
- HR
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Muistelisin ottä tuo alumiininen keskikonsoli ja huom mustapohjaiset mittarit oli 1. sarjan 156 ruksattavissa lisävarustelistalta ainakin joissakin maissa. Vaihtoehtoina keskikonsoliksi oli siis puu, hiilikuitu tai alumiini.Maxx74 kirjoitti: Tuon tyyppistä keskikonsolia olisin etsimässä:
Mitä olen lueskellut, tuo on vissiinkin vakiovarusteena uudemmissa 156:ssa.
En ole kyllä tuota alumiinista aiemmin nähnyt edes kuvissa.
Uudempien 156:en keskikonsoli on muuten erilainen, muutenkin kuin vain ajotietokoneen näytön suhteen.
Tuosta Alfan puujäljitelmästä, ihan hyvä se on. Tosi muovisiakin on jossain tullut nähtyä, ajatuksena on ehkä jäljitellä +30 kertaisen lakkauksen mukanatuomaa efektiä, mutta lopputulos onkin ollut viimmeisen päälle muovinen. Alfaan kuuluu myös mielestäni puuratti jos katselee vaikka Giulioiden ohjaamoja niin varsin monessa on ratti puuta.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Tommosen puuratin vois kyllä ostaa melkein varalle, on se sen verran hieno
Edit: Toivottavasti uusiin Alfoihin saa sitten joskus edes lisävarusteena puurattia ym.. sisustaa. Ei viitsisi millään luopua, jos sellainen päivä koittaa. Uuden pösön aitoon nahkarattiin tutustuneena en ole mitenkään haltioissani.
Edit: Toivottavasti uusiin Alfoihin saa sitten joskus edes lisävarusteena puurattia ym.. sisustaa. Ei viitsisi millään luopua, jos sellainen päivä koittaa. Uuden pösön aitoon nahkarattiin tutustuneena en ole mitenkään haltioissani.
- Maunu
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Mun täytyy tunnustaa että puuratti vaihtui nahkaiseen
Uusi Titaaninvärinen keskikonsoli odottaa vielä asennusta nahkaisen vaihdekepinnupin kera . Tuli tilattua osat Ebaysta ja Wilbertiltä www.arparts.nl:stä. Joutuihan tosta kuintenkin jotain maksamaan mutta kaunista katseltavaa on nyt.
Uusi Titaaninvärinen keskikonsoli odottaa vielä asennusta nahkaisen vaihdekepinnupin kera . Tuli tilattua osat Ebaysta ja Wilbertiltä www.arparts.nl:stä. Joutuihan tosta kuintenkin jotain maksamaan mutta kaunista katseltavaa on nyt.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Oma budjettiratkaisu tilanteeseen olisi, että teettäisin rattiin nahkapäällisen jossan nahka-alan liikkeessä ja maalaisin ja lakkaisin sen puisevan paneelin esmes hopean väriseksi.
Mutta eihän mun tarvitse, GTV:t tulevat uunista ulos "nahka"ratilla ja hopeanvärisellä konsolilla
Mutta eihän mun tarvitse, GTV:t tulevat uunista ulos "nahka"ratilla ja hopeanvärisellä konsolilla
- Epäkelpokeräilijä -
Kiitoksia vaan. Kyllä tässä on toistaiseksi ollut hymy herkässä Alfalla ajellessa. Ajo-ominaisuudet ( +madallettu alusta), loistava kone, hiljaiset sisätilat ja kaunis muotoilu saa tämän kuskin tyytyväiseksi, varsinkin edellisen Ford Puman jälkeen.HR kirjoitti:Ai niin tärkein meinasi unohtua, vai ymmärsinkö oikein.
Onneksi olkoon Maxx74:lle erityisen onnistuneen autovalitasi johdosta!
Ahkera verkkosurffaus toi tuollaista eteen:
http://www.exoticwooddash.com/euralfaromeo.htm
Tuo brushed aluminium houkuttelisi. Näistä ei kenelläkään ole kokemuksia, vai onko? Tuo ilmeisesti todellakin on alumiinikuori, eikä muovijäljitelmää, jos tulkitsen oikein.
156 2.5 V6 -00
Jos ihan tarkkaan katsoo listausta, sieltä löytyy "3Decore Brushed Aluminium" sekä ""Synthetic Brushed Aluminium". Samples sivulla on samaisista kuvat. Samoin kaksi vaihtoehtoa, toinen synthetic ja toinen jotain mahdollisesti aidompaa materiaalia..Campari kirjoitti:Eipä taida olla, synthetic tarkoittaa keinotekoista, joten pinnoitettua muovia tms. se lienee.Maxx74 kirjoitti:Tuo ilmeisesti todellakin on alumiinikuori, eikä muovijäljitelmää, jos tulkitsen oikein.
-cr
Ei noista tosin voi tarkalleen tietää ennenkuin pääsis käsin koskettelemaan..
156 2.5 V6 -00
Näyttäisihän tuola olevan kaikenlaista lystiä sälääAnthon kirjoitti:Hei, tsekkaa webistä: www.ebay.de tai www.ebay.co.uk. Hakusanaksi Alfa, 156 ja alkaa löytyä kaikkea vermettä ja sälää.
Minkäslaisia kokemuksia sulla tuon Ebayn kautta käydystä kaupankäynnistä on? Toimivuus/toimitukset/luotettavuus? Itse en ole koskaan sitä kautta mitään hankkinut. Suurin osahan noista näyttäisi olevan erinäisiä firmoja jotka sielä ilmoittelee..
156 2.5 V6 -00
- silverine
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Pientä sisustusta
[/quote]
puurattiin päällyksen,en muista mistä,mutta noita on kyllä siis saatavana.[/quote]
Onkos kenelläkään havaintoa ratin päällyksistä;,
itseä kun on alusta asti häirinnyt lähinnä puuratin ruskea
väri ja "muovisuus". Sama koskee keskikonsolia.
Onko tuunailua harrastettu ko. osien suhteen
ja mites nuo lähtevät irti (etten vahingossa mene
hajottamaan)?
puurattiin päällyksen,en muista mistä,mutta noita on kyllä siis saatavana.[/quote]
Onkos kenelläkään havaintoa ratin päällyksistä;,
hajottamaan)?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
silverine kirjoitti:Onkos kenelläkään havaintoa ratin päällyksistä;,
hajottamaan)?
Olen kuullut (ja nähnyt kuvan maalatusta ) että puurattien kehiä olisi maalattu. Korin värinen ratti voisi tietenkin toimia riippuen auton väristä. Mikäli sulla on airbägi kuten arvelisin niin irroittaminen kannattaa varmaankin jättää jollekin joka tuntee asian. Tai ainakin hyvät ohjeet kannattaa etsiä käsiin ennenkuin alkaa itse säheltämään. Omasti 33:stä (jossa siis ei ole mitään airbägejä) irroitin ratin hienovaraisesti huitomalla lähes päättömästi ratin kehää isolla kumivasaralla. Siihen keinoon kannattaa kuitenkin turvautua vasta jos rattiin ei saa ulosvetäjää tai ulosvetäjä ei suostu toimimaan, kuten minulla kävi.