33:n jarrut

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

33:n jarrut

Viesti Kirjoittaja tv »

Tulipa nyt eteen jarrujen uusiminen 33:een. Kellään kokemusta standardipaloja tiukemmista? EBC:ltä ei ainakaan näyttänyt löytyvän green stuffeja 33:een.
Entäpä miten levyjen uusiminen, miten silmämääräisesti arvioidaan uusimistarve?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Itse miettinyt että saisko sinne Q4:sen vakio kamat, olisi luokkaa järeämmät. Tosin vaatinee 15" vanteet eli kalliiksi menee.

Jarrunesteet kandee vaihtaa jos ei ole tehty, muuten noilla nyt pitäisi pari kiekkaa täysillä kestää, rauhallisemmin kierros ja taas.. Jos sitä ajattelit?

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Rolle kirjoitti: Jarrunesteet kandee vaihtaa jos ei ole tehty, muuten noilla nyt pitäisi pari kiekkaa täysillä kestää, rauhallisemmin kierros ja taas.. Jos sitä ajattelit?
Ylipäätään tehokkaampi pysäytysvoima kiinnostaisi. Nyt on vähän heikon oloista.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Jarrut

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Moikka

Hommaa uritetut levyt ATE sportline tms, sitten Ferodon katupalat lisäksi. Vaihda nesteet kisaliemiin, kestäävät lämpöä paremmin.


TimoJ

http://www.se-r.net/car_info/brake_perf ... ake%20Fade

Katso tuo linkki ja lue tarkkaan, vaikka auto on Nissan.. :mrgreen:
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja tv »

TimoJ kirjoitti:Moikka
Hommaa uritetut levyt ATE sportline tms, sitten Ferodon katupalat lisäksi. Vaihda nesteet kisaliemiin, kestäävät lämpöä paremmin.
TimoJ
Mitäs mieltä olette letkujen vaihdon tarpeellisuudesta?
"As a first step I'd advice changing the brakes hoses (tubes) with teflon-stainless steel ones.
The feeling at the pedal greatly improves and the free-play almost disappears giving you a smooth and progressive action."
sanoo mies täällä:
http://riemann.unica.it/~lucio/alfa/reviews/16lc.htm
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Voihan noita letkujakin vaihdella kun tuskin maksavat mahdottomia, varsinkin jos vanhat letkut ovat jo valmiiksi heikossa hapessa.

Luulen silti, että suurimman parannuksen saat vaihtamalla nesteet ja palat parempiin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

33:ssa kannattaisi tukea pääjarrusylinteriä?, aika paljon halvempaa kuin ostaa jotkut teräspunosturbosuperteflonhyperletkut. Se kun antaa aina vähän periksi kun poljet jarrua ja täten huonontaa tuntumaa. Yhden miehen mielipiteeseen en antaisi liikaa painoarvoa kun ei tiedä mikä mahtaa olla jannun tavoite, tietotaidosta puhumattakaan..

Joko olen tottunut huonoihin jarruihin tai sitten olen ihan pihalla mutta ei ne 33:sen jarrut nyt mitenkään kriittiset ollut? Täytys kokeilla uudestaan saattaisi mieli muutta..

Tavalliset jarruletkut 164:seen oli motonetissä 9e kappale, eli luulisi perseen kestävän. Tosi ne on myös vaihdettava sinne :P

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Jarrut

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Hejpsan

Jarrusylinterin tukeminen on varman se viimeinen silaus tuntumaan. Tietenkin putket ja letkut pitää olla kunnossa, 33 on kuuluisa ruostuvista putkista. Mm. tankin vierestä taakse menevät putket ovat usein poikkiruosteessa, tarkista myös taka-akselin poikittainen putki.

Kriittistä mielestäni edessä on sopivan levy/pala yhdistelmän löytäminen, tarvikepaloja ei kannata tarjota lainkaan. Ainoastaan laadukkaita jälkiasennuspaloja kannattaa käyttää.
Lisäksi alkuperäinen levy/ pala toimii yllättävän hyvin.

TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja tv »

TimoJ kirjoitti: Kriittistä mielestäni edessä on sopivan levy/pala yhdistelmän löytäminen, tarvikepaloja ei kannata tarjota lainkaan. Ainoastaan laadukkaita jälkiasennuspaloja kannattaa käyttää.
Lisäksi alkuperäinen levy/ pala toimii yllättävän hyvin.
Uritetut levyt tuntuivat vähän arvokkailta mitä nyt joitain katsoin, mitenköhän mahtaisi toimia yhdistelmä ferodon palat + orggislevyt? Vaatiiko tuollaiset tiukat palat ne urat että saa hyödyn todella irti?

No niin, Ferodoja hakemaan sitten, Autoracingin tarjouksesta löytyi juuri 33:een yksi pari paloja, -50% hintaan. En voi uskoa hyvää tuuriani.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Sauer »

TimoJ kirjoitti:Hejpsan

Jarrusylinterin tukeminen on varman se viimeinen silaus tuntumaan. Tietenkin putket ja letkut pitää olla kunnossa, 33 on kuuluisa ruostuvista putkista. Mm. tankin vierestä taakse menevät putket ovat usein poikkiruosteessa, tarkista myös taka-akselin poikittainen putki.

Kriittistä mielestäni edessä on sopivan levy/pala yhdistelmän löytäminen, tarvikepaloja ei kannata tarjota lainkaan. Ainoastaan laadukkaita jälkiasennuspaloja kannattaa käyttää.
Lisäksi alkuperäinen levy/ pala toimii yllättävän hyvin.

TimoJ
Pöh, hyin nuo motonetin tarvikepalat on ajanu asiansa.. :wink: Vanteet tosin herkästi jarrupölyssä, saattaa tosin johtua ajotavastakin :roll:

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Jarrut

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Moikka

Minulla on kahdesta tarvikepalasarjasta irronnut pinnat ihan tavallisessa katuajossa. Parin millin kulumisen jälkeen pintamateriaali irtosi metallista. Omaan autooni en sellaisia laita, en halua hätäjarrutuksessa mitään ylimääräisiä yllätyksiä.. näissä kävi tuuria ettei joutunut jarruttamaan kovaa.
Tuon jälkeen olen käyttänyt alkuperäisiä tai parempia paloja. Syytä on myös tarkistaa putkiston kunto ja vaihtaa nesteet. Katkaisin yhden putken kerran 33:sta, onneksi huoltiksen pihalla.

TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Nyt on palat ja levyt ostettu, budjettihenkisesti joutui tyytymään motonetin levyihin (28 euroa tjsp. / kpl).
Illalla pitäisi katsoa vaihtamista, saapa nähdä miten miehen käy.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Jarrut vaihdettu, aikaa meni kolmisen tuntia. Yhden vanhan palan kulutuspinta oli paperinohut, levytkin olivat ohentuneet kolme milliä (kuvia näistä myöhemmin).
Ikävä yllätys oli tunkin painuminen nostopisteetä läpi auton oikealla puolella sekä melkein irronneet eturenkaat, kotimatka meinasi olla liian pitkä ilman pulttien jälkikiristystä.
Sitten etsimään hitsaajaa..
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

tv kirjoitti:
Ikävä yllätys oli tunkin painuminen nostopisteetä läpi auton oikealla puolella
Itselläni kävi aivan samoin pari kuukautta sitten. Ei ole muuten kovin paha nakki sitä itsekkään hitsailla, kuhan vaan laitteet löytyy! Uudesta pellistä kun rakentelin siihen palat ja hitsailin paikoilleen, niin oiskohan siihen kolmisen tuntia mennyt.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Moikka

Etsippäs tunkinkorvakkeita 164/33, molemmat sopivat. Viimeksi kun ostin, hinta oli jotain 4e kappale. Lisäksi korvake on suorassa pellissä kiinni, joten ei pitäisi olla vaikea harrastelijahitsarille.

Muista palojen/levyjen sisäänajo tuon Nissanjutun mukaisesti..

Itse vaihdoin juuri 155 etujarrut Ate Sportline/ Ferodo yhdistelmään, ainakin toistaiseksi tuntuu hyvältä eikä edes kilju pahemmin.

TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Eiköhän kaikilla 33en omistajilla ole joskus mennyt tunkinkorvake sisään :lol: Itse menin tuon nykäisemään hallitunkilla :wink:
Annoin ihan suosiolla kaverille hitsattavaks, kun hän sattuu olemaan autopeltiseppä, ja kaikki mahdolliset laitteet käytettävissä.. Laittoi sitten ihan normaalista metalliputkesta sen korvakkeen, ja hyvin on kestänyt tähän asti...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

tv kirjoitti:Yhden vanhan palan kulutuspinta oli paperinohut, levytkin olivat ohentuneet kolme milliä (kuvia näistä myöhemmin).
Jos yhdessä palassa on selvästi vähemmän pintaa kuin muissa, on kyseinen satula luultavasti jumittanut ja jarru laahannut. Kannattaa putsata ja voidella ettei ole kohta uudetkin palat huonona. Ja olisihan se muutenkin kiva että autossa olisi toimivat jarrut.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Pasi »

TimoJ kirjoitti: Jarrusylinterin tukeminen on varman se viimeinen silaus tuntumaan.
Suhteellisen hyvän ohjeen tuelle löytää osoitteesta http://www.alfaowner.com/Forum/showthre ... rerid=4017

Vastaa Viestiin