Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Morjesta pöytään Alfistit.
Tässä on jos jonkinlaista rimpulaa ollut pihassa ja nyt olis taas tilanne että tarvis ostaa jotain (miksi? En tiedä). Aina toisinaan on tehnyt mieli kokeilla Alfaa, jotenkin muotoilu ja tietynlainen sähäkkyys on kiehtonut, mutta aina ulkomaailman neuvot on saanut empimään ja oon pysynyt tutuissa Japanilais-merkeissä.
Nyt kun taas 75-155 akselilla oon selaillu, niin pakko kai uskoa että se Alfa on ostettava ainakin kerran niin tietää mitä ne ovat. Eli mitäs tollasissa kannattaa noin niinkun normaalin vanhan auton vikojen lisäksi kattella ja kuullostella ? Vaakakuppi varmaan kallistuu 2.0 16v 155 Alfaan, ajettuna 200-300tkm ja mieluusti tuoreella leimalla. Yksi viininpunainen sielä olis nyt myynnissä mikä hieman kiinnostaisi, mutta ajattelin ensin kysellä onko noi suoraan sanottuna sellasia että kandee välttää vai onko ilo ajaa vanhalla Alfalla ? =)
Remonttia en pelkää, kunhan sitä ei jokapäivä tarvitsisi tehdä. Ja jos auto on kiva niin siitä voipi tulla vaikka lievämuotoinen harrastepelikin...
Avatkaapa sanainen arkkunne ja pönkittäkää itsetuntoa että uskallan liittyä kerhoon, tähän saakka kun ei oo kehuja sadellut, mutta toisaalta eipä ole yhdelläkään haukkujalla itsellään moista autoa ollutkaan, kumma juttu että pitkän vikalistan osaa autosta kuitenkin kertoa
Tässä on jos jonkinlaista rimpulaa ollut pihassa ja nyt olis taas tilanne että tarvis ostaa jotain (miksi? En tiedä). Aina toisinaan on tehnyt mieli kokeilla Alfaa, jotenkin muotoilu ja tietynlainen sähäkkyys on kiehtonut, mutta aina ulkomaailman neuvot on saanut empimään ja oon pysynyt tutuissa Japanilais-merkeissä.
Nyt kun taas 75-155 akselilla oon selaillu, niin pakko kai uskoa että se Alfa on ostettava ainakin kerran niin tietää mitä ne ovat. Eli mitäs tollasissa kannattaa noin niinkun normaalin vanhan auton vikojen lisäksi kattella ja kuullostella ? Vaakakuppi varmaan kallistuu 2.0 16v 155 Alfaan, ajettuna 200-300tkm ja mieluusti tuoreella leimalla. Yksi viininpunainen sielä olis nyt myynnissä mikä hieman kiinnostaisi, mutta ajattelin ensin kysellä onko noi suoraan sanottuna sellasia että kandee välttää vai onko ilo ajaa vanhalla Alfalla ? =)
Remonttia en pelkää, kunhan sitä ei jokapäivä tarvitsisi tehdä. Ja jos auto on kiva niin siitä voipi tulla vaikka lievämuotoinen harrastepelikin...
Avatkaapa sanainen arkkunne ja pönkittäkää itsetuntoa että uskallan liittyä kerhoon, tähän saakka kun ei oo kehuja sadellut, mutta toisaalta eipä ole yhdelläkään haukkujalla itsellään moista autoa ollutkaan, kumma juttu että pitkän vikalistan osaa autosta kuitenkin kertoa
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
155:n on ihan hyvä valinta, vaikka tuo 16v. ei ehkä paras moottori vaihtoehto, mutta jos leveäkylkisen haluaa niin melkein sellainen on ostettava.
Tekniikka senverran vanhaa, että korjaaminen helpompaa ja alusta myös melko simppeli. Ruoste iskee ensiksi takalokasuojien alaosaan ja myös etuosan helmaan, varsinkiin jos nosteltu huolimattomasti.
Hyvä ajotuntuma. Korissa kitinöitä.
Tekniikka senverran vanhaa, että korjaaminen helpompaa ja alusta myös melko simppeli. Ruoste iskee ensiksi takalokasuojien alaosaan ja myös etuosan helmaan, varsinkiin jos nosteltu huolimattomasti.
Hyvä ajotuntuma. Korissa kitinöitä.
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Juu no jotenkin tuli vanhempi Seat Toledo noista helmamuoveista mieleen ja heti iski ajatus että sielä saattaa muhia, mutta eipä nyt uuttaa tarvi löytää kunhan hyvä ja halpa... Mitäs ominaisuuksia noissa 16v moottoreissa on ? Ainakin kahta versioo näkyy olevan, 143hv ja 150hv. Mites hihnat kestää, tai alakerta ? Joskus näin kaksikin sataviisvitosta kaupan joissa alakerran laakereissa ongelmia, meneekö niitä sitten ennenaikojaan vai onko vaan käyttäjästä kiinni ?
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Kuten yhdelle kaverillekin totesin: osta 8V twin spark. Yksi konsernin hienoimmista moottoreista, kestävä ja helppo huoltoinen.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
143-heppainen on ketjujakopäällä varustettu luotettavaksi todettu 8-venttiilinen, 150-heppainen hihnakäyttöisellä, vähemmän luotettavalla jakopäällä varustettu 16-venttiilinen. Nettiautossa nyt kaupan olevista viininpunainen on 8-venttiilinen ja ns. kapeaa korimallia, musta on 16V ja leveämpi, ns. widebody. 16-venttiilinen tuli myyntiin joskus loppukeväästä/alkukesällä 1995. Jonkun verran löytyy 1995 puolella rekisteröityjä 8-venttiilisiäkin. Lokasuojien pulleampien muotojen lisäksi widebodyyn tuli nopeampi ohjaus. Hyvä kompromissi olisi widebody 1.8-litraisella 8V-ketjukoneella, mutta se on sellainen välimalli, ettei niitä taida pahemmin Suomessa olla (nimim. SP:llä sellainen muistaakseni joskus hallussaan oli).J-H kirjoitti:Juu no jotenkin tuli vanhempi Seat Toledo noista helmamuoveista mieleen ja heti iski ajatus että sielä saattaa muhia, mutta eipä nyt uuttaa tarvi löytää kunhan hyvä ja halpa... Mitäs ominaisuuksia noissa 16v moottoreissa on ? Ainakin kahta versioo näkyy olevan, 143hv ja 150hv. Mites hihnat kestää, tai alakerta ? Joskus näin kaksikin sataviisvitosta kaupan joissa alakerran laakereissa ongelmia, meneekö niitä sitten ennenaikojaan vai onko vaan käyttäjästä kiinni ?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Kyllähän 8V on paljon luotettavampi moottori. Omaa silmää miellyttää toi kapeakylkinen vielä lisäksi ja taitaa se olla kevyempikin eli ei 16V taida olla edes suorituskykyisempi. Albertollilla olisi myynnissä V6, mutta on toki kaliimpi... Luulisin Onko 156 poissuljettu liiallisen pyöreytensä vuoksi? B-) siinä mallissa olisi paljon enemmän valinnanvaraa.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Kiitos nopeista vastauksista ! Huomasin itekkin juu että toi yksilö mitä kattelin olikin juuri kasitappisella moottorilla. Tänään olisi tarkoitus mennä katsomaan sitä, että saa jotakin perstuntumaa Ja oikeastaan ainoat omaan silmään sopivat ovat juurikin tätä laatikko aikakautta, eli 75 ja 155, joku niissä viehättää...
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Helmamuovit ei ole ongelma, sen alla ei pahemmin muhi vaan puskureiden sivuosien alla, joka johtuu liian matalasta takana olevasta muovilokasuojasta, jolloin mekaaninen kulutus syö pellin puhki ja lika pääsee sisäpuolelle. Leveäkylkinen on toki paremman näköinen ja ohjausvälitys on nopeampi, mutta 8v. toki paras kone heti VM-dieselin jälkeen.
Tietysti ruoste iskee myös takaturvavöiden alakiinnityskohtaan, jossa kaksi peltiä päällekkäin.
Tietysti ruoste iskee myös takaturvavöiden alakiinnityskohtaan, jossa kaksi peltiä päällekkäin.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Eipä taida olla kauaa myynnissä, joten kiirettä pitää jos tuo jotakuta kiinnostaam.sa kirjoitti:Albertollilla olisi myynnissä V6, mutta on toki kaliimpi....
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Kävin tänään koeajamassa ton viininpunasen, ja jokainen joka sitä on miettinyt voi miettiä uudelleen. Alusta muljusi, jarrut tärräs, moottori naputti aivan saateristi ja öljynpainemittari näytti lähestulkoon nollaa tyhjäkäynnillä. Sitten oli kuskinlasissa häikkää myöskin. Mutta vaikka yksilö oli huono, niin itse autoon ihastuin, sait siis Albertolli privaa....
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
2.0 8v = "vanha kunnon" kasitappi,jakoketjulla 143hp ns. "Ikuinen mylly"
2.0 16v = "fiiun kuminauhakone" joka voi olla väärissä käsissä kohtalokas
Itellä oli 4 vuotta ja 100tkm tuollainen 8v. Aika tahmeesti kulkee mutta fiilistä on. Moottori on "pomminvarma" .
Kävin kyllä ajamassa tämän jälkeen 16vtä, kulkee ihan eri tavalla. "Tehopiikki" havaittavissa ja kiertää paljon iloisemmin. Tuntuu paljon pirteämmältä, joskin samaan aikaan kun kierrokset on korkealla, takaraivossa hakkaa kuvat vääntyneistä venttiileistä ja täystuhosta jakopäässä
Bussot on sitten ihan oma juttunsa ( ainut oikea )
2.0 16v = "fiiun kuminauhakone" joka voi olla väärissä käsissä kohtalokas
Itellä oli 4 vuotta ja 100tkm tuollainen 8v. Aika tahmeesti kulkee mutta fiilistä on. Moottori on "pomminvarma" .
Kävin kyllä ajamassa tämän jälkeen 16vtä, kulkee ihan eri tavalla. "Tehopiikki" havaittavissa ja kiertää paljon iloisemmin. Tuntuu paljon pirteämmältä, joskin samaan aikaan kun kierrokset on korkealla, takaraivossa hakkaa kuvat vääntyneistä venttiileistä ja täystuhosta jakopäässä
Bussot on sitten ihan oma juttunsa ( ainut oikea )
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
- Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
- Paikkakunta: Liminka
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Vuonna 2000 tuli eka alfa taloon, 1.8 super sportswagon, ja sillä tiellä ollaan, 1.8 oli pettymys, kun jakohihna petti 37tkm kohdalla, 04 se vaihtui 2.0 jts, ään, voi sitä riemua, kun oli boset, ja ilmastointi, sun muuta härpäkettä lisää superiin verrattuna. Jts pelas hyvin, ajettiin sillä 40tkm. 2005 rupes saamaan dsl koneella suomessakin alfoja, ja sehän piti vaihtaa moinen peli armon vuonna elokuussa, ny sillä on ajettu 299tkm, ja ollaan oltu tyytyväisiä, ja ei ole ollut tarvetta vaihtaa sitä mihinkään muuhun. Alfaan tykästyy, ja kannatan moisen hankintaa, ketju konehan se huolettomin on, ei ole hihnan vaihtoja, ja 155 on tyylikkään näköinen auto, kyllä sellasella mielellään ajaa.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Tuossa vain huolestuttavaa tuo moottorin naputus ja öljynpaine varauksin, koska anturin kesto on heikko ja usein näyttää tyhjäkäynnillä nollaa. Aöustan osat ja jarrut on halpoja uusia.J-H kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa ton viininpunasen, ja jokainen joka sitä on miettinyt voi miettiä uudelleen. Alusta muljusi, jarrut tärräs, moottori naputti aivan saateristi ja öljynpainemittari näytti lähestulkoon nollaa tyhjäkäynnillä. Sitten oli kuskinlasissa häikkää myöskin. Mutta vaikka yksilö oli huono, niin itse autoon ihastuin, sait siis Albertolli privaa....
Hyvä silti, että olet tarkkana ja valitsen parhaan, silloin jää remonttitarve vähemmäksi.
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Kyllähän se naputus luultavasti venttiilikoneistosta tulee, mutta kun auton kunto ei muutenkaan säväyttänyt niin en sitten lähtenyt tarjoamaan. Onkos noissa millaiset nostajat, että pystyykö välyksiä säätämään ? Ja toinen mikä jäi mieleen niin 8v moottori näytti erittäin paljon mun silmään moniventtiilikoneelta leveine venttiilikoppineen
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Palasäätö on venttiileissä, mutta noilla kilometreillä ei kait vielä tarvetta säätöön. Saattaa olla pakopuolen nokka-akselin joku nokka kulunut tai sitten paininkuppi. Mikäli ketjua ei ole koskaan kiristetty, voisi sekin aiheuttaa naputusta.
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Okei kiitos tiedosta ! Entäs nää kutoskoneet, onko niissä ikäviä ominaisuuksia tai muuta mitä niistä on hyvä tietää ? Hihnakäyttösiä ovat ilmeisesti ainakin. Oliko vmtd sun diesel 155 muuten myynnissä joku aika takaperin?
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Hihnakäyttöisiä on, mutta ei niin tarkkoja sille vaihtovälille, tuon 164 3.0 edellinen omistaja ajoi 120tkm samalla hihnalla. 12 venttiilisissä kutosissa sekä pala-, että ruuvisäätö. Noissa koneissa saattaa olla myös paininkuppi kulumia ja nokkiakin saattaa olla kulunut. Itsellä oli jo alta 50 tonnin yksi pakopuolen kuppi kulunut ja nyt 220 tkm. on ykkösen nokka kulunut. Ne kuitenkin saa korjattua suht edullisesti, jos purkutyön tekee itse. Mikäli on hydraulinen kiristin niissä esiintyy öljyvuotoa vanhemmiten, mutta ei se hihna kuitenkaan niin arka sille ole vaikka paljon varoitellaan.
Mukavastihan se moottori vetää ja kulutus jossain vajaa 9 litraa
Oli myynnissä, mutta nyt olen tehnyt niin paljon remonttia, että tuskin kukaan haluaa sitä ostaa sillä hinnalla minkä haluaisin siitä.
Mukavastihan se moottori vetää ja kulutus jossain vajaa 9 litraa
Oli myynnissä, mutta nyt olen tehnyt niin paljon remonttia, että tuskin kukaan haluaa sitä ostaa sillä hinnalla minkä haluaisin siitä.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Omassa, kylläkin 164:ssa. Oli 10v sitten kovaa naputusta ja varasin jo uuden nokan venttiilin säätöjen lisäksi.
Muistaakseni syy oli siinä nokan päässä olevassa säätimessä vai mikälie nimeltään. Ostaessa Oli 249tkm, nyt 416tkm Mittarissa ja mitä tiedän, ni venat säädetty ja se säädin vaihdettu heti alkuunsa ja pelkkä kansipahvi vaihdettu 400tkm ja ketjua välillä Kiristelty ja kampiakselin etutiiviste vaihdettu.
Laiskaha se vähän on, mut halpa huoltaa ja näyttäs vielä pitävän öljyt sisälläkin viiden Vuoden lepotauon jälkeenkin.
Muistaakseni syy oli siinä nokan päässä olevassa säätimessä vai mikälie nimeltään. Ostaessa Oli 249tkm, nyt 416tkm Mittarissa ja mitä tiedän, ni venat säädetty ja se säädin vaihdettu heti alkuunsa ja pelkkä kansipahvi vaihdettu 400tkm ja ketjua välillä Kiristelty ja kampiakselin etutiiviste vaihdettu.
Laiskaha se vähän on, mut halpa huoltaa ja näyttäs vielä pitävän öljyt sisälläkin viiden Vuoden lepotauon jälkeenkin.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
ajoituksenmuunninta varmaan tarkoitat tuolla säätimellä..
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Sitäpä juuri. Tossakin öljypaineet nollissa ja valokin palaa kaiken lisäksi, anturien vaihdolla korjaantuis.
Paljos noi 8v kestää kilometrejä?
Paljos noi 8v kestää kilometrejä?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
kyllä pitäisi helposti sen puolimiljoonaa kestää oikealla pidolla, tallin pihassa makaa yksi 75TS jossa taisi olla mittarissa 468tkm, tallikaverin auto mutta tuumasi että olisi tarkoitus jossainvälissä elvyttää vielä ajoon..
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Tänään lähdettiin taskut täynnä viiskymppisiä ajeleen Pololla kohti Nurmijärveä, ja pitkän koeajolenkin ja turinoiden jälkeen kotimatkalla viiskymppiset olivat kadonneet, mutta kutosen murina loi vähintäänkin leveän hymyn huulille. Alfastani (täytyy totutella tähän sanaan omistusmuodossa vielä ) tulee kuulemaan niin edellinen omistaja kuin muutkin vielä tällä foorumilla ! =)
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Osanottoni. Todella ikävä hankinta.
Koska kun kerran näihin sormensa tökkäsee, on pirun vaikea päästää irti.
Koska kun kerran näihin sormensa tökkäsee, on pirun vaikea päästää irti.
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Heh, tattista vaan ! Kyllähän harrasteautolla pitää sielu olla, kunhan sen kanssa vaan tulee toimeen. Tosin on mulla ollut useita Pösöjä ja Citikoitakin, enkä niitäkään oo ikinä niin huonoina pitänyt mitä irvileukaisilta kavereilta olen saanut kuulla. Tosin nyttemmin kymmenien Japanilais-autojen jälkeen Alfa tuntuu oikein reippaalta ja mukavasti erilaiselta autolta, ja löytääpä omansa parkkipaikalta kun on ainoa yksilö tässä kahdenkymmenviiden tuhannen ihmisen kylässä.Shakal kirjoitti:Osanottoni. Todella ikävä hankinta.
Koska kun kerran näihin sormensa tökkäsee, on pirun vaikea päästää irti.
Ja harrasteautoksi tämä tulee, vaikka alunperin piti kakkosauto vaan ostaa. Tallipaikka talveksi ja suunnitelmia auton parantelua varten on jo tehty, vaikka omistussuhde on kestänyt vasta reippaat kolmisen tuntia.....
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Onnittelut hankinnan johdosta!J-H kirjoitti:Tänään lähdettiin taskut täynnä viiskymppisiä ajeleen Pololla kohti Nurmijärveä, ja pitkän koeajolenkin ja turinoiden jälkeen kotimatkalla viiskymppiset olivat kadonneet, mutta kutosen murina loi vähintäänkin leveän hymyn huulille. Alfastani (täytyy totutella tähän sanaan omistusmuodossa vielä ) tulee kuulemaan niin edellinen omistaja kuin muutkin vielä tällä foorumilla ! =)
Pistä muutama kuva kun joudat.
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Huomenna otan pari kuvaa pakollisten pesujen ja puunailujen jälkeen. Vanteet tarvisi löytää, 15" tai 16" ja mieluusti suorasovitteiset, mutta jos ei tunnu löytyvän niin tarvii sitten liukupultit tilailla vannetukusta. Onkos Fiatin vanteet samoilla spekseillä kuin Alfan, että keskireikä natsaa ja offsetit on suurinpiirteen samaa luokkaa ?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Mullon paha fiilis, että edellinen omistaja on vähintään meinannut tirauttaa pienen kyyneleen aiheesta. Veikkaan, että kyseessä on komea, vihreä yksilö.J-H kirjoitti:Tänään lähdettiin taskut täynnä viiskymppisiä ajeleen Pololla kohti Nurmijärveä
Ei muuta kuin ajahan kauniisti auringonlaskuun, Busso muristen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Itse en ole vielä siihen saakka päässyt minkään merkin parissa että lajitoverin surun aistisin näin nopeasti, mutta kyllä, oikeaan osuit... Vihreä komistus siirtyi nyt meikäläisen hellään huomaan ja tulen sitä pitämään kyllä hyvänä. Lupasin kyllä että soitan Albertollille jos olen joskus autoa myymässä.Polforea kirjoitti:Mullon paha fiilis, että edellinen omistaja on vähintään meinannut tirauttaa pienen kyyneleen aiheesta. Veikkaan, että kyseessä on komea, vihreä yksilö.J-H kirjoitti:Tänään lähdettiin taskut täynnä viiskymppisiä ajeleen Pololla kohti Nurmijärveä
Ei muuta kuin ajahan kauniisti auringonlaskuun, Busso muristen.
Huomenna laitan tosiaankin kuvia. Sain autoon toiset ajovalot mukaan, joista olisi tarkoitus maalata heijastamattomat osat mustaksi, tuomaan vielä hieman lisää arhäkkyyttä keulan ilmeeseen. Alkuperäiset sumuvalot asennan myös, tosin vielä on mietinnässä olisiko keltainen kalvo paikallaan vai menisikö ihan kirkkaana. Eipä tähän paljoa muuta ole tarkoitus ulkonäöllisesti tehdä, paiti tietenkin auton yleisilmeen pitäminen siistinä.
Viimeksi muokannut J-H, 10 Elo 2014, 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Mihispäin se muutti? Kelta-vihreä(-musta) värimaailma saa tällä foorumilla taatusti kannatusta pariltakin jääkiekon asiantuntijalta, enkä itsekään sitä tästä näkökulmasta paheksu .
Veikkaukseen autoyksilöstä vaikutti auton malli, sijainti ja edellisen omistajan foorumipostaus aiheesta. Tää virtuaalialfailu on tarkkaa touhua .
Veikkaukseen autoyksilöstä vaikutti auton malli, sijainti ja edellisen omistajan foorumipostaus aiheesta. Tää virtuaalialfailu on tarkkaa touhua .
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Heh, itse uskaltaudun myöntää olevani jääkiekon saralla puolueeton, mutta värimaailma kyllä mielestäni voisi olla oikein toimiva. Aistin kyllä kieltämättä paikanpäälläkin haikeutta, ja pahintahan onkin se kun kuuntelee rakkaan harrastepelinsä pakoääniä kun sillä joku muu ajaa poispäin. Ei sitä aina rahatukko taskussa lievitä, vaikka olisi isokin sellainen.Polforea kirjoitti:Mihispäin se muutti? Kelta-vihreä(-musta) värimaailma saa tällä foorumilla taatusti kannatusta pariltakin jääkiekon asiantuntijalta, enkä itsekään sitä tästä näkökulmasta paheksu .
Veikkaukseen autoyksilöstä vaikutti auton malli, sijainti ja edellisen omistajan foorumipostaus aiheesta. Tää virtuaalialfailu on tarkkaa touhua .
Auto muutti Pirkanmaalle, tarkemmin Valkeakoskelle. Eli Tampereen seutuvilla voipi sen bongailla.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Eli juur oikea seutu tuolle värikombolle, kannatan siis kusikalvoja .
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
mm. Tämä taitaa olla yksilö, jota jopa minä pääsin lyhyesti koestamaan?
Onnea hankinnasta!
Onnea hankinnasta!
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Kirjoitin pitkän sepustuksen, mutta hukkui. Lyhyestä virsi kaunis:
Oli aika lähellä, etteivät kaupat olisi toteutuneet.
Olin ke-la välin mökillä ja kaverin kanssa oli puhetta josko olisi ajanut perjantaina Alfan landelle odottamaan parempia aikoja (kun 90 ja kämppä on valmiita about vuonna 2045). Ei päässyt kuitenkaan lähtemään ja lauantaina aamusta oli ajatusta josko velipoika olisi lähtenyt samalla kyydillä Nurmijärvelle ja palannut mökille 155:lla. Ei kuitenkaan jaksanut lähteä ajelemaan.
Silloin kohtalo olisi ollut lopullisesti sinetöity ja kauan pohdinnoissa pyörinyt kaikesta ylimääräisestä karsittu "kilpuri" prokkis olisi nytkähtänyt liikkeelle. Tänään oli tarkoitus poistaa ilmoitus ja totutella vaimo siihen ajatukseen, että meille jää 3 toimivaa kulkupeliä, 1 projekti ja 3 purkuautoa nurkkiin pyörimään.
Olit viimeisenä päivänä liikkeellä.
Yöllä unta odotellessa tuli mieleen muutama juttu:
-Pasarin anturin johto on liittimestä irti (löytyy paisarin etupuolelta) sillä anturi ei toimi. Tuon saa kuulemma korjattua vähän tinailemalla.
-Apparin jalkatilassa on se hälyihin ja hanskalokerosta löytyvään takakontin avausnappiin liitetty rele. Siitä on otettu virta ja maajohdot irti, kun ne oli ryöstetty mankan johtosarjalta. Lähtee toimimaan kaukon AUX-nappia pohjassa pitämällä kunhan laittaa ne johdot kiinni.
-Vaihteistoon on viime syksynä laitettu Red Linen öljyt, joten ei kannata vaihtaa varmuudeksi.
-Moottoriöljyksi vaihtaisin jotain paremmin kuumaa kestävää kuin Max Life. Kenties Valvoline racing 10-60?
Projektiketjua vaan kehiin niin saadaan seurata jännityksellä jatkoa
Jotain positiivistakin: taas mahtuu käyttöautot "sisäpihalle".
Oli aika lähellä, etteivät kaupat olisi toteutuneet.
Olin ke-la välin mökillä ja kaverin kanssa oli puhetta josko olisi ajanut perjantaina Alfan landelle odottamaan parempia aikoja (kun 90 ja kämppä on valmiita about vuonna 2045). Ei päässyt kuitenkaan lähtemään ja lauantaina aamusta oli ajatusta josko velipoika olisi lähtenyt samalla kyydillä Nurmijärvelle ja palannut mökille 155:lla. Ei kuitenkaan jaksanut lähteä ajelemaan.
Silloin kohtalo olisi ollut lopullisesti sinetöity ja kauan pohdinnoissa pyörinyt kaikesta ylimääräisestä karsittu "kilpuri" prokkis olisi nytkähtänyt liikkeelle. Tänään oli tarkoitus poistaa ilmoitus ja totutella vaimo siihen ajatukseen, että meille jää 3 toimivaa kulkupeliä, 1 projekti ja 3 purkuautoa nurkkiin pyörimään.
Olit viimeisenä päivänä liikkeellä.
Yöllä unta odotellessa tuli mieleen muutama juttu:
-Pasarin anturin johto on liittimestä irti (löytyy paisarin etupuolelta) sillä anturi ei toimi. Tuon saa kuulemma korjattua vähän tinailemalla.
-Apparin jalkatilassa on se hälyihin ja hanskalokerosta löytyvään takakontin avausnappiin liitetty rele. Siitä on otettu virta ja maajohdot irti, kun ne oli ryöstetty mankan johtosarjalta. Lähtee toimimaan kaukon AUX-nappia pohjassa pitämällä kunhan laittaa ne johdot kiinni.
-Vaihteistoon on viime syksynä laitettu Red Linen öljyt, joten ei kannata vaihtaa varmuudeksi.
-Moottoriöljyksi vaihtaisin jotain paremmin kuumaa kestävää kuin Max Life. Kenties Valvoline racing 10-60?
Projektiketjua vaan kehiin niin saadaan seurata jännityksellä jatkoa
Jotain positiivistakin: taas mahtuu käyttöautot "sisäpihalle".
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Meni vähän suteen mun photoshootit kun olikin salama päällä huomaamatta, mutta tossa nyt on yks kuva autosta ihan vaan huuhtastuna sellaisenaan kun se mulle tuli. Toki jo pientä fiksiä kerkesin tänään tekemään sisustan puolelle mutta suuremmat hommat sitten ajan kanssa hosumatta, ehkäpä ensi viikonloppuna...
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Ensimmäinen Alfa kiikarissa, ehkä ?
Ja kiitti tiedosta Albertolli, ton anturin johdon jo huomasinkin ja releen piilotin sen potkumuovin taakse, kytken sitten joskus jos siltä tuntuu kun olen autoon muuten tutustunut Laatikko ja kytkin toimii oikein miellyttävästi, mutta ölpät ja tulpat olis ainakin tarkotus vaihtaa sekä pensansuodatin. Mutta teen projektipuolelle jutun tänään tai huomenna niin sieltä voi sitten lueskella lisää