159 SW 2,4JTDM nytkähtely

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
TMZ
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Elo 2014, 12:29
Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4JTDM vm2008

159 SW 2,4JTDM nytkähtely

Viesti Kirjoittaja TMZ »

Tuli jonkun aikaa sitten ostettua 159 2,4JTDM manuaalilaatikolla. On alkanut vähän kummastuttamaan että onko autolle luontaista tuollainen nytkähtely mitä mun auto tekee.

Yleensä siis vaihteiden vaihdon yhteydessä on pikkunytkähdys jos ei oo polkimien käytön kanssa oikein tarkkana. Lisäksi jonkinlainen nytkähdys on silloinkin kun ihan vaan laskee pienellä vaihteella kaasun ylös tai alkaa painaa uudestaan kaasua. Nytkähdys liittyy mun mielestä kaasupolkimen ihan pintakäyttöön. Jos kaasupolkimen pinnan käytön tekee oikein rauhallisesti niin nytkähdyksen saa silloin pois, mut kuka sitä autoa nyt niin haluaisi ajaa!!

Eli onkos muilla kyseisenlaisen kapistuksen omistavilla samanlaista ilmiötä ollut? Eli onko tämä ihan kyseisen koneen ominaisuus vai onko jotain ehkä vialla?

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: 159 SW 2,4JTDM nytkähtely

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Onko tuossa se kaksoismassavauhtipyörä? Sehän voisi tuollaista aiheuttaa kuluneena / väljistyneenä.

Moottorin tuentapuslat toinen mikä mieleen tulee.

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: 159 SW 2,4JTDM nytkähtely

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Ei tuollaista ominaisuutta ole ainakaan vielä ilmaantunut mun 250tkm ajettuun kulkineeseen...
Pieni hädin tuskin korvin kuultava ääni saattaa kuulua voimansiirrosta jos oikein terävästi leikkii kaasupolkimella.
Tosin mulla on etuveto. Nelikossa taitaa olla huhujen mukaan pieni nykäys huolimattomasti vaihtaessa ihan ominaisuutena.

Vastaa Viestiin