Mielipiteitä FK Highsport -alustasarjasta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Mielipiteitä FK Highsport -alustasarjasta

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Mitä mieltä raati on kyseisestä paketista 156 Alfaan? Säätövara -35-70 mm. Saksasta tilattuna hinta pyörii siellä 700 - 800 eugenin välillä.

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

FK

Viesti Kirjoittaja bomber »

Joo jos meinaat noita korkeussäädettäviä alustoja niin FK haluaa noi sun takatolpat vaihdossa niihin uusiin... Ja sopivuudesta sen verran kun just eilen tuli semmoset asennetttua niin helppo ne on sinne asentaa... Aikaa meni 5 tuntia säätöineen päivineen ja eikä pidetty edes kiirettä... Mut se tärkein: niitä ei voi pudottaa hirveen matalalle ku jousien alapäät ja niiden säädöt alkaa ottamaan kiinni tolpan "tukijalkaan"...FK:n myyntiedustaja kävi niitä katsomassa ja totesi kans että niissä on jonkinlainen "tehdasvika". Kuvat on otettu ja ne lähtee FK:lle ens viikolla jälkiselvitystä varten... Yx vaitoehto on että sieltä tulis 40mm lyhyemmät jouset niin sit ei ottais kiinni kun kerran säätövaraa on... Mulla on niistä kuvia jos joku haluaa nähä...
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Mitä meinaat että FK haluaa takatolpat vaihdossa? Suomessako ne toimii sillä tavalla? Ajattelin Saksasta niitä tilailla. Mihin hintaan saa Suomesta (jos täältä ne ostit)?

Onko sulla malli Highsport II?

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

FK

Viesti Kirjoittaja bomber »

Mitä meinaat että FK haluaa takatolpat vaihdossa? Suomessako ne toimii sillä tavalla? Ajattelin Saksasta niitä tilailla. Mihin hintaan saa Suomesta (jos täältä ne ostit)?

Onko sulla malli Highsport II?


Niin ne haluaa takatolpat takaisin vaihdossa ainakin suomessa. Ne tekee niistä vanhoista tolpista korkeussäädetäviä takatolppia. En tiedä saksan systeemiä. Mulla on pelkästään korkeussäädettävät ja maksoin niistä 950 euroa.
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Hmm, vai niin. Luulenpa ettei Saksassa ole sellaista käytäntöä... täytyy tarkistaa asia. Kiitos tiedosta.

Oletko ollut tyytyväinen settiin?

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Ja minkälainen se säätö on käytännössä?

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Fk

Viesti Kirjoittaja bomber »

Joo olen muuten ollu tyytyväinen... aika jäykkä se on mutta niinhän sen pitääkin olla :lol:
Oletko ollut tyytyväinen settiin?
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Fk

Viesti Kirjoittaja bomber »

Katoppa mun gallerystä... :shock:
Ja minkälainen se säätö on käytännössä?
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Siisti kärry sulla :-D , minkäs merkkiset vanteet sulla on alla? Entäpä rengaskoko noilla 9" vanteilla?

Onko se alustan säätö helppo tehdä?

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja bomber »

Siisti kärry sulla , minkäs merkkiset vanteet sulla on alla? Entäpä rengaskoko noilla 9" vanteilla?

Onko se alustan säätö helppo tehdä?
Kiitoksia!!! Pitäis päivittää galleria ku ite auto on saanu muutaman päivityksen sitten noista kuvista. Vanteiden merkki on Keskin Tuning. Rengaskoko on tällä hetkellä 205/40-17 mutta tulee vaihtumaan 215/45-17. Alustan säätö on aika helppoa, auto pukille, renkaat pois ja jousien mukana tulleilla säätötyökaluilla säädetään jousien korkeus omasta mielestä oikealle korkeudelle. :roll:
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Mut se tärkein: niitä ei voi pudottaa hirveen matalalle ku jousien alapäät ja niiden säädöt alkaa ottamaan kiinni tolpan "tukijalkaan"
Mitä tuo "hirveen matalalle" tarkoittaa käytännössä? Mulle riittää sellaiset - 40 mm aivan hyvin...

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Hei,

tuli hommattua FK Highsport alustasarja ja nyt olen niitä tässä vähän ihmetellyt kuinka homma toimii :crazyeyes:

Eli jos käännän alla merkittyä säätökiekkoa niin että se liikkuu alaspäin niin auto madaltuu silloin?? Thanks

Kuva

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Jep, ja jos haluat vielä talven jäljiltä muuttaa alustan korkeutta niin suojaa kierteet jollakin vaseliinilla. Oon kuullu huhuja että tuppaa FK:ssa kierteet ruostumaan ja hapettumaan niin ettei niitä talven jälkeen enää kovin helposti säädetä.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

vielä lisää tyhmiä kysymyksiä ennen alle laittoa.

Mistä kohtaa voi noissa mitata tuon korkeuden eli paljonko madaltaa? Vai onko helpompi mitata kun on kiinni (ei mun mielestä, mut jos joku tietää että on niin kerro kuinka)? Madallus on ilmeisesti 35 -70, mistä kohtaa tuon säätökiekkojen pitää olla jotta on tuo 35mm.

Auttakaa tietämätöntä, ihme ettei noissa tule mitään ohjetta mukana tai manuaalia. Enkä semmoista löytänyt edes FK sivuilta. :x

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

En oo koskaan säädettävien kanssa ollut tekemisissä.
Mutta jos siinä rungossa ei ole mitään merkkiä niin järki ainakin sanoo, että jos madallus on 35-70mm noilla tolpilla niin ruuvattuna se aivan ylimpään asentoon olisi tuo 35mm ja jos ruuvaat tulevaisuudessa sitä lautasta 1cm alaspäin niin autokin tippuu sen 1cm verran ainakin teoriassa.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

dimmu kirjoitti:En oo koskaan säädettävien kanssa ollut tekemisissä.
Mutta jos siinä rungossa ei ole mitään merkkiä niin järki ainakin sanoo, että jos madallus on 35-70mm noilla tolpilla niin ruuvattuna se aivan ylimpään asentoon olisi tuo 35mm ja jos ruuvaat tulevaisuudessa sitä lautasta 1cm alaspäin niin autokin tippuu sen 1cm verran ainakin teoriassa.
Kyllä noissa tolpissa on senttitolkulla ylimääräistä kierrettä
puoleen jos toiseen eli itse löisin tolpat alle suurinpiirtein
tehdasasetuksissa eli säätölevy jossain puolenvälin tietämillä.
Se puoliväli tuskin on 70mm..
Siitä sitten mittailemaan lokarinkaari - vanteen keskiö -mittaa
(vakiossa se pitäisi olla 390mm) ja siitä sitten entraamaan
jos muutosta haluaa. Ja kannattaa huomioda että korkeus
voi vielä pudota jonninverran ajan saatossa(itsellä 10mm)..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Itsellä oli Seatissa Weitecin korkeus säädettävä alustasarja. Takapään korkeus säädettiin portaittain, siinä oli lukkorengas uria iskarissa ja jousilautanen sitten makasi lukkorengasta vasten. Noita uria oli muistaakseni 9kpl n. 12mm välein ja madallukseksi luvattiin 30-75mm. Pistin luookrenkaan kolmanneksi ylimpään ja perä tippui vaatimattomasti 65mm :crazyeyes:

Kannattaa siis lähteä aikas varovasti liikkeelle :wink:

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Ex-Octaviassa oli sama sarja, siinä takana oli takana kiekot aivan ylhäällä ja edessä pari senttiä alempana. Näillä säädöillä madallusta oli aivan tarpeeksi eli ei varmaan kannata ruuvata niitä heti aivan alas asti. Lopullinen korkeuden säätö kyllä onnistui paikallaan hyvin kun irroitti vain pyörän pois edestä. Ja kuten aiemmin mainittiin niin ehdottomasti jotain "liukastetta" kierteisiin.

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Hei,

nyt on FK highsport alustasarja alla. Onko jollakin ko. sarjaa myös?

Itsellä ihmetyttää tuo takapään herkkä pomppinen kun ajaa hiljaa jonkin pienen hidaste möykyn yli. Takana on kyllä ihmeellisesti kaksi jousta isompi ja pienempi. Voiko olla niin että pienempi jousi pitää ottaa pois jos madaltaa paljon? Koska muistaakseeni se pieni on ihan lytyssä tällä hetkellä.

Kokeilen saada kuvaa siitä.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

tube68 kirjoitti:Hei,

nyt on FK highsport alustasarja alla. Onko jollakin ko. sarjaa myös?

Itsellä ihmetyttää tuo takapään herkkä pomppinen kun ajaa hiljaa jonkin pienen hidaste möykyn yli. Takana on kyllä ihmeellisesti kaksi jousta isompi ja pienempi. Voiko olla niin että pienempi jousi pitää ottaa pois jos madaltaa paljon? Koska muistaakseeni se pieni on ihan lytyssä tällä hetkellä.

Kokeilen saada kuvaa siitä.
Se pienempi on apujousi ja sen kuuluukin olla lytyssä käsittääkseni.
Epäilen suurella kädellä, että se pomppiminen johtuu nimenomaan tuosta FK Highsportista :mrgreen:

Ei kettuiluna eikä muutenkaan, mutta kokemusta mulla on kolmesta edullisesta sarjasta ja niin se vaan on että aina niistä löytyy jotain epämukavaa sanottavaa...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Eihän noissa ole säätöä ulosjoustolle?

Vastaa Viestiin