Onko kummonen homma vaihtaa kuskin ja pelkääjän penkki ns. sporttipenkkiin? Vai kelepaako noihin yleensä aftermarketti penkit? Maalaisjärki sanoo, että vanhat pois ja uudet kiskot tilalle ja penkit kiskoille ja se on siinä, mutta meneekö oikeasti noinkin kivuttomasti?
Tyhmiä kysymyksiä, mutta kun ei ole koskaan tullut tehtyä niin ei viitsisi pistää satasia menemään ennen kun on varmistunu ettei ole mikään über paha homma
Ja auto on 147 sikäli mikäli sillä on mitään väliä
Eiköhän noissa penkeissä ole vähän jotain turvavarusteitakin, joten senpuoleen vaihto ei käy.
Eri juttu jos kyseessä on pelto-tai muu ei- tieliikennekäytössä oleva harrastepeli.
Jos tarkkoja ollaan niin vuosimalli määrittää aika tarkkaan millaiset penkit autoon saa pultata. Olikohan niin että 95- vuosimallisista alaspäin ei tarvitse olla tuota E-hyväksyntää katsastettaessa? Näitä tuli tutkittua kun etsiskelin parempia jakkaroita varttikuutoseen eräs vuosi.
E-hyväksynnän puolesta kutakuinkin varmaan noin, joo. Mutta kuten Pele totesi, voi niissä nykyään olla kaikenmaailman turvahimmeleitä. Jos jakkarassa on vaikkapa airbagi, sen poistaminen ei ole pykälien puolesta (eikä välttämättä tekniikankaan, jos poistuu yksittäinen pussi eikä koko systeemi) ihan nips-naps. Taitaa koskea sama kuin ratissa olevaa bagia, että sen saa poistaa valmistajan ohjeiden mukaisesti, jos ko. automallia on saanut ilman ko. pussia.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Kovasti olen tykännyt 1. sukupolven Orthopädista 116-Giuliettassa.
FL-156:ssa olen vaihdellut fiiliksen mukaan alfatexia ja Momon nahkaistuimia päittäin, kun
molemmissa löytyy sivuairbag ja jopa ihan samanlaiset liittimet, vaikka Momot on vm 2000 ja Alfatexit 2003. ELearnin mukaan kun
vaihdon tekee bagivalokin loistaa poissaolollaan.
Sen verran varauduin ennen 1.vaihtoa, että hankin OBD2-koodinlukijan ja - nollaajan...
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Pele kirjoitti:Eiköhän noissa penkeissä ole vähän jotain turvavarusteitakin, joten senpuoleen vaihto ei käy.
Eri juttu jos kyseessä on pelto-tai muu ei- tieliikennekäytössä oleva harrastepeli.
Alfa on vm. 2002 ja ainakaan silmään ei ole pistänyt, että olisi airbägiä tai mitään muutakaan turvallisuuteen viittaavaa. Katsastuksen puolesta on ainakin sellasta kokemusta, että yhen harraste pelin entinen omistaja oli jostakin (todennäkösesti motonet) hommannut sporttipenkit ilman mitään hyväksyntöjä, muttei katsuri siitä ikinä mitään mukissut..tuskimpa ne niitä alkaa syynäämään jossei nyt ole ihan kunnon kuppipenkit kuuspiste vöillä tms itselläkään ei siis tarkoituksena ole mitään ratajakkara tyylisiä, mutta vähän sporttisempia kuitenkin, että pysyy mutkateillä paremmin paikallaan
Jalamari kirjoitti:Et turhan tarkkaan ole sitten penkkiä ikinä katsonut. siinä on semmonen Airbag tekstiliparekin sivussa.
No ei ole kyllä osunut silmään pitänee katsastaa kun seuraavaan kerran autoon istahtaa kun järjellä ajattelee niin kaikkialla muuallakin mahollisissa paikoissa on bägi niin todennäkösesti myöskin siinä penkissä
Kaveri istutti 164:sen (Volvo) tuollaiset Sparcot. http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... mcode=R100
Ovat kohtuu kustannustehokkaat ja sillä kokemuksella mitä itse olen silloin tällöin kyydissä istunut, niin ovat ihan hyvätkin. Kangas on liukkaahkoa mutta kulutusta kestävää eikä se persus siitä liu'u kovin kauas koska sivutuki on melko hyvä. Jos olisin vastaavanlaisia etsimässä, saattaisin itsekin kallistua noihin.
Jos sitte into iskee kovemmin, niin Recaro SPG on aivan pirun hyvä. Hintakin on sitten jo hieman toinen mutta itselle (hoikka muoto) on juuri tasan sopiva, kuski kestää tasan paikallaan ja todella mukava pitkälläkin matkalla. http://www.evasivemotorsports.com/mm5/m ... 70-91-UU11