Venttiilivika 20 TS:n nelossylinterissä (toivottavasti ei muuta) eli kansi pois. Löytyisikö kokeneemmilta hyviä vinkkejä (=kikka kakkonen) tuon hyvin paikalleen jämähtäneen kannen irroittamiseksi. Kaikki kannen ympäriltä purettu pois, vaan istuu paikoillaan kuin tauti. Kiitos jo etukäteen kaikista vinkeistä ja kommenteista.
Etureunan pultit ovat irti... ja kiinni pysyy. Kannen vaarnapultit tietysti ahdistavat, mutta järkeilyni mukaan kannen pitäisi lähteä irti ilman ao. pulttien irroittamista.
En ole T.S kantta iroittanut,mutta ainaski vanhempien Alfojen kannet olleet kyllä aina todella tiukassa.Kumivasaraa ja kampeamista.Nosto/isku pitää saada suoraan ylöspäin.
Alfistipohjoosesta kirjoitti:En ole T.S kantta iroittanut,mutta ainaski vanhempien Alfojen kannet olleet kyllä aina todella tiukassa.Kumivasaraa ja kampeamista.Nosto/isku pitää saada suoraan ylöspäin.
jeps..yhdestä TS-koneesta ja sitten tuon nyk 75:n vanhasta koneesta tuli kansi irroitettua ja todellakin tuosta kumivasarasta oli paljon apuja..
mutta tuo ylöspäin suuntautuva isku on aika vaikea toteuttaa jos kone on paikallaan konehuoneessa..omista oli kumallakin kertaa irallaan ja kone kiinni sellaisessa pyöritettävässä moottoripukissa...
Tästä tulikin mieleeni kun omasta ducatistani revin sylintereitä irti, olivat olleet 14 vuotta paikallaan ja vaarnapulttien ohut ja kierteetön osa oli ruostunut ja jumitti melkoisesti, kyllä siinä tuli usemapi puupalikka hakattua säpäleiksi ennenkuin etusylinteri oli sylissä