Mikäs nyt olisi sitten oikea momentti EGR:n imusarjan pulteille?
Nimim. kerran jo vetässyt elearnin ohjearvoon 23nm ja kierteet meni!
159 EGR:n kiristysmomentti
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
159 EGR:n kiristysmomentti
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: 159 EGR:n kiristysmomentti
Joopa, elearn muuten väittää niitä M8 ruuveiksi ja kiristysmomentti sen mukaan
Mun tönäri väittää kyllä vahvasti, että olisi M6 ruuveja.
Eli äkkipäätä laskurilla tarkistettuna oikea momentti olisi 7...11Nm

Mun tönäri väittää kyllä vahvasti, että olisi M6 ruuveja.
Eli äkkipäätä laskurilla tarkistettuna oikea momentti olisi 7...11Nm
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 EGR:n kiristysmomentti
Joo, internet paljastaa että M6 sopiva momentti alumiiniin on 9,9 nyyttonia.
Ja tosiaan M8:lle se olis ~20 nyyttonia.
Et sillälailla. Ilmeisesti alkupään autoissa ne olisi M8!?
Ja tosiaan M8:lle se olis ~20 nyyttonia.
Et sillälailla. Ilmeisesti alkupään autoissa ne olisi M8!?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Heksi
- Viestit: 128
- Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
- Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90 - Paikkakunta: Vantaa
Re: 159 EGR:n kiristysmomentti
Mun pitäisi uusia sinne pari tiivistettä, puskee käryä läpi. Ei kai niitä pultteja tarvitse kuitenkaan uusia, vaikka onkin irroteltu jo moneen otteeseen?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: 159 EGR:n kiristysmomentti
Ei tarvitse uusia... 1,9 jtdm:ssa on irroitettu egr useita kertoja puhdistusta varten, ja samat pultit kiinni.Heksi kirjoitti:Mun pitäisi uusia sinne pari tiivistettä, puskee käryä läpi. Ei kai niitä pultteja tarvitse kuitenkaan uusia, vaikka onkin irroteltu jo moneen otteeseen?
Pieniä momentteja ja vielä alumiiniin. Taisin vetää kevyellä "käsimomentilla " viimeksi pultit kiinni.
Jt

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too