Pikakysymys 75:n vääntösauvoista

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Pikakysymys 75:n vääntösauvoista

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eli: Miten ne sauvat saa takapäästään irti? Etupään alatukivarsi on irti korista ja vakaajasta, mutta vielä pitäisi saada se takapää. Muovikannen alta löytyi muoviset boorit, pitäisikö sitä vääntösauvaa vaan uskaltaa lyödä kovempaa irti booreiltaan?

Tähän jos saisi nopean vastauksen niin olisi hyvä homma, on nimittäin auto palasina tallissa ja projekti tökkäsi tuohon.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Sopiva hylsy vaan tuurnaksi ja eikun lekaa 8)
niiiin.. ei ne boorit muovia ole :mrgreen:
yhden pykälän siirto madaltaa n.1.5mm
Viimeksi muokannut Jappe, 04 Heinä 2004, 04:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfaholic -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Selvä. Mitä suurempi vika sitä suurempi leka :P

Mille Grazie!
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Voi vinetto, kyllä osaakin olla jökkelissä! Täytyy yrittää huomenna uusin voimin.

Ja ennen kuin joku ehtii korjaamaan, eihän ne boorit tietenkään muovia ole :oops: Näyttivät vaan siltä kun olivat niin kiiltävän harmaat.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Ja ennen kuin joku ehtii korjaamaan
ehdin jo :lol:
- Alfaholic -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No katos... Väsyttää jo vähän liikaa.

Tarkoitus ei muuten ollut tiputtaa nokkaa vaan saada alatukivarsi ja vääntösauva pois mätähitsauksen tieltä. Tosi kivasta paikasta mennyt ruostumaan :x
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Noh, samallahan toi pikku madallus tulisi.. 8)
- Alfaholic -

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Jappe kirjoitti: yhden pykälän siirto madaltaa n.1.5mm
Ihan pakko kysyä.. 1.5mm vai 1.5cm?

Jos 1.5mm niin esim. 30mm madallettaessa pitäisi siirtää 20 boorin verran? Aika bienet boorit pitäis olla? :shock:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Abarth kirjoitti:Ihan pakko kysyä.. 1.5mm vai 1.5cm?

Jos 1.5mm niin esim. 30mm madallettaessa pitäisi siirtää 20 boorin verran? Aika bienet boorit pitäis olla? :shock:
kyllä se on tuon 1.5mm/pykälä...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Miten se voi olla vain puolitoista milliä pykälä? Eli 30 millin pudotukseen tarvittaisiin 20 pykälää? Minusta sen vääntösauvan booreissa oli ehkä 30 rihlaa, jos siitä kääntää 20 pykälää menee tukivarsi aika omaperäiseen asentoon :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Jaa että madallusta. Pakoputki alkaa raapimaan kiviä :)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Minä äänestän 1.5cm puolesta :lol:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Miten se voi olla vain puolitoista milliä pykälä? Eli 30 millin pudotukseen tarvittaisiin 20 pykälää? Minusta sen vääntösauvan booreissa oli ehkä 30 rihlaa, jos siitä kääntää 20 pykälää menee tukivarsi aika omaperäiseen asentoon :mrgreen:
niin menee mutta aikanaan kun 75 TS:stä tiputin keulan alas niin tukivarsi jäi todellakin omituiseen asentoon...väkisellä sitten väänsin sen vain suoraan ja tökkasin pinnapultit etupalkeissa oleviin reikiin..tuli muuten aikia jäykkä etupää...... :-D

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Vääntösauvassa on erimäärä spooreja etu- ja takapäässä, joten jos sitä siirtää yhden pykälän tukivarresta ja korista, niin korkeus muuttuu todella vähän, oisko sitten sen 1,5 mm.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

1,5mm, jos molemmista päistä kääntää. Reilut 5cm jos vain toisesta päästä... Olisi ensi viikonloppuna operaatio vain oikean puolen sauvalle. Auto on sen verran vinossa, että vähän haittaa jo ajettavuuttakin. Noin karkeasti sanoen se tukivarsi on pienellä madalluksellakin sellaisessa asennossa, että pitää vähän tunkata ylös ennen kuin saa alapallon mutterin kiinni. Olis siinä kepissä niin paljon ulosjoustoa = löysä, mutta muu geometria ei anna periksi.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

jknracing kirjoitti:Vääntösauvassa on erimäärä spooreja etu- ja takapäässä, joten jos sitä siirtää yhden pykälän tukivarresta ja korista, niin korkeus muuttuu todella vähän, oisko sitten sen 1,5 mm.
Jassoo, no tämähän selitti asian. Ajattelin tosiaan vain toisesta päästä kääntämistä.
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Väännetäänkö toisesta päästä toiseen suuntaan ja toisesta vastakkaiseen, jotta se muuttuu tuon 1,5mm?

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Sanotaanko näin: jos koko systeemiä katsoo takaapäin niin oikea puoli madaltuu kun sauvaa kääntää vastapäivään (eli sinne mihin joustaessaan muutenkin menisi). Sauva kääntyy sekä rungon, että tukivarren suhteen samaan suuntaan. Vastaavasti vasen puoli autoa nousee vastapäivään käännettäessä.

Sauvan etupäässä on 35 ja takapäässä 34 uraa. Siten muutos takapäässä on noin aavistuksen isompi kuin etupäässä...

Vielä havainnollistetaan: Pelkästään etupäätä pykälä kääntämällä tukivarsi muuttaisi asentoaan 360/35 eli enemmän kuin 10 astetta, mikä vastaa noin 5cm renkaan kohdalla. Mutta tuo muutos jaetaan 34 osaan takapäätä kääntämällä...

Voi sen aatella näinkin: Isompi muutos tehdään takapään avulla ja etupäätä korjataan saman verran taaksepäin.

Oikeastaan tuossa ei voi erehtyä, kun merkkaa tukivarren asennon jousi täysin ulosjoustossa. Asennon uusilla asetuksilla tulee poiketa suunnilleen haluttu määrä. Ainakin mun tuota tehdessä ulosjoustoa on ollut niin paljon, että alapallo ja iskari pitää olla irti. Myös vakaaja, jos siinä sattuu olemaan hyvät puslat. Mulla ei.

Linkki kuvaan:
http://db.alfaromeo.org/faq/images/63-9

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

mun mielestä vakio on aika hyvä....tulee normaaliajos onkelmia esim omalla mahtuu röökiaski puskurin ja maan viereen..ohittaa jonku ja tiäs on uurteet ni hienosti kipinöi pakoputki tai se klemmari :twisted: mut jos on koukku peräsni kai silloonon välii :roll: ja eiku hevoskaupoille :mrgreen:

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Pakko nyt nostaa vanha topic ylöspäin.

Eli ymmärsinkö oikein että jos takaa muuttaa yhen poorin verran ja edestä pitää samassa niin laskee sen ~5cm?

Voisi nimittäin vähän etupäätä madaltaa samalla kun hitsaamisen tieltä pitää ripustuksia purkaa, kun nyt näyttää vähä "keulivan". Johtuukohan väsyneistä takajousista...
Joona Karimaa
____________

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

90 kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Miten se voi olla vain puolitoista milliä pykälä? Eli 30 millin pudotukseen tarvittaisiin 20 pykälää? Minusta sen vääntösauvan booreissa oli ehkä 30 rihlaa, jos siitä kääntää 20 pykälää menee tukivarsi aika omaperäiseen asentoon :mrgreen:
niin menee mutta aikanaan kun 75 TS:stä tiputin keulan alas niin tukivarsi jäi todellakin omituiseen asentoon...väkisellä sitten väänsin sen vain suoraan ja tökkasin pinnapultit etupalkeissa oleviin reikiin..tuli muuten aikia jäykkä etupää...... :-D
Tämä muuten selittänee miksi minun TS:ssä on reilusti jäykempi etupää vakiojousilla kuin turbossa tuplajousilla :shock: Kerpele. Tämä 'väkisin jäykentäminen' lienee parempi vaihtoehto kuin lisäjouset iskareiden päällä. Ne kun ei tee rata-ajossa kutaa iskareille.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

gYdEbUh kirjoitti:
90 kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Miten se voi olla vain puolitoista milliä pykälä? Eli 30 millin pudotukseen tarvittaisiin 20 pykälää? Minusta sen vääntösauvan booreissa oli ehkä 30 rihlaa, jos siitä kääntää 20 pykälää menee tukivarsi aika omaperäiseen asentoon :mrgreen:
niin menee mutta aikanaan kun 75 TS:stä tiputin keulan alas niin tukivarsi jäi todellakin omituiseen asentoon...väkisellä sitten väänsin sen vain suoraan ja tökkasin pinnapultit etupalkeissa oleviin reikiin..tuli muuten aikia jäykkä etupää...... :-D
Tämä muuten selittänee miksi minun TS:ssä on reilusti jäykempi etupää vakiojousilla kuin turbossa tuplajousilla :shock: Kerpele. Tämä 'väkisin jäykentäminen' lienee parempi vaihtoehto kuin lisäjouset iskareiden päällä. Ne kun ei tee rata-ajossa kutaa iskareille.
eip sitä tuollein saa kyllä minkään logiikan mukaan jäykistettyä IMO :roll:

Paitsi ehkä silleen että säätää boorituksen niin että vääntösauva kampeaa koko ajan voimalla pohjaanlyöntikumia vasten. Sitten on kyllä jäykkä :lol:

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Mulla on tuohon ihan alfarosson oikeat ohjeet milleinä, riippuen mistä kääntää ja kuinka paljon. Koitan etsiä sen jostain niin kinastelu. :wink:
..ammattina autoslalom..

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kumimuumi kirjoitti:Mulla on tuohon ihan alfarosson oikeat ohjeet milleinä, riippuen mistä kääntää ja kuinka paljon. Koitan etsiä sen jostain niin kinastelu. :wink:
Ihan sama mistä kääntää ja mihin päin, keula joko nousee tai laskee, mutta jousen jäykkyys siinä ei voi kyllä muuttua :roll:

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

mutta jousen jäykkyys siinä ei voi kyllä muuttua
...eikö? mitenkäs jousen esijännityskulman muuttuminen jos esim. alatukivartta kääntää ylös, niin ennakkokulma pienenee --> silloinhan jousi on paikoillaan pienemmällä väännöllä --> jäykkyys muuttuu koko alustassa. Jos tarkoitit jousen itsensä jäykkyyttä, niin sehän on vakio.
Eikös alatukivarren kulma suhteessa vääntösauvaan määrää esijännityksen v-sauvalle ja määrää siten jäykkyyden?
..ammattina autoslalom..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kai se nokan alas painamiseen tarvittava voima periaatteessa voi kasvaa jos tukivarsi kääntyy tarpeeksi pystyyn asentoon. Vähän vaikea selittää piirtämättä häkkyrää paperille mutta toimii samalla tavalla kuin jos koittaisi sulkea melkein kokonaan auki olevaa ovea työntämällä sitä kohtisuoraan oviaukkoa vastaan. Tarvitaan paljon enemmän voimaa kuin jos ovi olisi melkein kiinni.

Se on sitten eri juttu saako tukivartta millään tempulla sellaiseen asentoon että sillä olisi jousivakioon jotain merkitystä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kumimuumi kirjoitti:
mutta jousen jäykkyys siinä ei voi kyllä muuttua
...eikö? mitenkäs jousen esijännityskulman muuttuminen jos esim. alatukivartta kääntää ylös, niin ennakkokulma pienenee --> silloinhan jousi on paikoillaan pienemmällä väännöllä --> jäykkyys muuttuu koko alustassa. Jos tarkoitit jousen itsensä jäykkyyttä, niin sehän on vakio.
Eikös alatukivarren kulma suhteessa vääntösauvaan määrää esijännityksen v-sauvalle ja määrää siten jäykkyyden?
Kyllä sen noin saa "esijännitettyä" kun se kampeaa koko ajan ylätukivartta alaspäin vasten rajoitinta, mutta keula nousee samalla melkoisesti jos sinne esijännitystä noin laitat.

Samana pysyvällä vääntösauvalla, samana säilyvän etuakselipainon kanssa vääntää siitä aiheutuva voima tukivarren välityksellä aina likimain samalla momentilla vääntösauvaa, joka vääntyy siihen aiheutetusta momentista saman kulman (pieniä muutoksia voimaan ja sitä kautta momenttiin tulee toki alatukivarren kulman muuttuessa muutaman asteen....). Mutta ei se vääntösauva siitä jäykisty.

Esim. jos sulla on etuakseli ilmassa ollessa vanteen keskiön ja lokarin reunan väli 45cm, lasket sen alas ja väli pienenee 37cm:iin, ero (ulosjousto) on tällöin 8cm. Madallat autoa siirtämällä vääntösauvaa vaikka 20 booria (20 edestä ja takaa, vastakkaisiin suuntiin) joka tekee n.30mm madallusta, Etuakseli ilmassa edellä mainittu mitta pienenee ~42cm:iin ja pyörät maassa mitta pienenee vastaavasti ~34cm:iin. Jäykkyys jousessa ei muutu......

Mutta jos "esijännität" tuolla mainitsemallasi tavalla vääntösauvan niin että se kampeaa ylitukivarren rajoitinta vasten, joudut tuon ensimmäisen 30mm vääntämään käsin, sitten auton massa kääntää loput 50mm (tuosta 80mm ulosjoustosta...) ja vanteen keskiön ja lokarin reunan muutos ilmassa ja maassa onkin enää tuo 50mm. Mutta ei kyllä johdu mielestäni jousen jäykkyyden muutoksesta :wink:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kai se nokan alas painamiseen tarvittava voima periaatteessa voi kasvaa jos tukivarsi kääntyy tarpeeksi pystyyn asentoon.
Kyllä, mutta ei se merkittävästi kasva kun ylätukivarsi rajaa kuitenkin ulosjouston johonkin muutamiin asteisiin.

Ja tarvittavan voiman määrää keulaa alaspainettaessa lisää osaltaan raidevälin pyrkimys kasvaa jos oikein pystyyn asentoon tukivartta asentaa. tässä tulee sitten taas kumin ja alustan välinen kitka sekä kumin muodonmuutokseen tarvittava voima mukaan kuvioon tuon voiman laskennassa. Ei näissä kulmien muutoksissa vielä juuri luulisi vaikuttavan..

Mutta jos alatukivarsi sojottaisi suoraan alaspäin, ei enää puhuttaisi vääntösauvan kiertymästä vaan alatukivarren nurjahduksesta ja siihen tarvitaan jo isompia voimia :lol:

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Noinhan se menee. Jos esijännityksellä meinaa vaikuttaa jäykkyyteen, niin silloin vääntösauvat pitää laittaa sellaiseen asentoon että jositus on joustoliikkeen jommassa kummassa äärilaidassa. Eli joko niin että pakoputket on melkein maassa, tai katumaasturijäljitelmä.
Kimmo / alfatune.fi

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Hieman outoa tosiaan että mun 75 TS:ssä on selkeästi jäykempi etujousitus kun turbossa missä on lisäjouset. Nokka on molemmissa aika samassa. Täytyy tutkailla tilannetta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Jos siinä TS:ssä on alatukivarsien puslat jökkelissä?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:^ Jos siinä TS:ssä on alatukivarsien puslat jökkelissä?
Tai joku vaihtanut sinne vääntösauvat jo aiemmin?

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Helppoahan tuo on selvittää mittaamalla sauvan paksuus.
TPP

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:^ Jos siinä TS:ssä on alatukivarsien puslat jökkelissä?
Tai joku vaihtanut sinne vääntösauvat jo aiemmin?
Sauvat on yhtä paksut, ja korkeus on toisella puolella hyvin tarkalleen sama molemmissa autoissa. TS:n kuskin puoli on omasta mokasta 3.5cm alempana, mutta molemmilla puolilla jäykkyys tuntuisi olevan hyvinkin tasan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin