GTA:ssa oli ongelmia letkulämmittimen ja sisätilalämmittimen kanssa.
Hälytin pukkas päälle aina millon mistäkin syystä:
moottorin toinen puoli lämmin ja toinen kylmä, siis tulipalo
sisätilan lämpö nousee liian nopeasti, siis tulipalo
sisätilan ilma pyörteilee, siis varkaita
Nyt kun kyseltiin Superiin lämmitintä, niin vastaus oli Deltassa että ei siinäkään toimi. Ei toimi missään 156:ssa. Kiinnostaisi tietää, onko tosiaan näin.
Toimii ihan asiallisesti molemmat. Asennettu Osaset-liikkeessä. Ainoa miinus hommasta tuli siitä, että sisähaaroittimen pistoke oli onnettomasti kiinnitetty...
Itseäni jännitti ensimmäinen käyttökerta tuon hälyttimen suhteen, mutta ei ole kertaakaan pärähtänyt soimaan.
20 min lämpöä Webastolla ennen matkaan lähtöä ja matkan aikana niin kyllä o lämmin ja hälyttimen voi siksi aikaa kytkeä pois niin ei tuu turhia sireenin huudatuksia suosittelen
V6 kirjoitti:no ei toi letkulämmitin paljoa kyllä lohduta 2 tunnin lämmityksellä mittari ei edes hievahda.
Juu ei hievahdakaan Mutta kyllä sen huomaa pakkasella kun vääntää virta-avaimesta onko ollut tolpassa vai ei.
Vaikkei mittari hievahdakaan, auto lähtee kuitenkin käyntiin kuin kesällä. Jos ei tolppaa ole ollut käytössä niin kyllä se paljon vaivalloisemmin pyörittää.
Sisätilanlämmitin on kyllä toiminut, kunhan muistaa kytkeä sisätilatutkan hälystä aina pois, sitä ei kuulemma saa pysyvästi disabloitua.
Letkulämmitinkin toimii, mutta lämmittäminen pitää lopettaa muutama minuutti ennen liikkeelle lähtöä. Jos näin ei tee, niin nerokas lastuaivo päättelee, että nyt pitää näyttää motor control failure-valoa, kun koneessa liian lämmintä suhteessa ulkoilman pakkasiin. Vika on kaiketi siinä, että lämpöelementti on asennettu liian lähelle jotain sensoria??
Kiusallinen ominaisuus, toivottavasti ei tule pakkastalvea.
2TS kirjoitti:GTA:ssa oli ongelmia letkulämmittimen ja sisätilalämmittimen kanssa.
Hälytin pukkas päälle aina millon mistäkin syystä:
moottorin toinen puoli lämmin ja toinen kylmä, siis tulipalo
sisätilan lämpö nousee liian nopeasti, siis tulipalo
sisätilan ilma pyörteilee, siis varkaita
Nyt kun kyseltiin Superiin lämmitintä, niin vastaus oli Deltassa että ei siinäkään toimi. Ei toimi missään 156:ssa. Kiinnostaisi tietää, onko tosiaan näin.
Paskapuhetta mulla oli 156 Super jossa käytin letku-ja sisälämppäriä 3 talvea ilman mitään ongelmia..mutta se olikin vm. 2000, jos sillä on merkitystä, nykyisessä 156 V6:ssa ehdin pari kuukautta viime talvena käyttää myös letku ja sisälämppäriä, ilman mitään ongelmia, tuo letkulämppäri kutosessa on vielä tehottomampi kuin tossa Superissa, enempi massaa otaksun..
Asiapuhetta on! Meikäläisen GTA:ssakin on sisätilantutka niin herkällä, että pärähtää huutamaan jos ei ole pois kytketty kun sisätilanlämmitintä käytetään. Pitänee ostaa pienempitehoinen ja hitaammin puhaltava versio ja kokeilla ensi talvena sillä. Samoin moottorivalo syttyy jos on liian vähän pakkasta ja yrittää käynnistää autoa heti johdosta irtiotettua.
Ja tuo hälytin huutaa KOVAA! Pieni off-topic: Onneksi läheisen ostarin pihaan parkatussa VW Passatissa ei ollut vastaavaa huutoa vaan hälytin käytti vain auton torvea. Farmariin oli nimittäin jätetty koira takatilaan ja aina kun koira liikahti alkoi hälyytin huutaa. Rääkkäystä tuokin oli, muttei vielä tapon yritys.
Vaikuttaa siltä, että ainoa minkä letkulämmitin lämmittää V6:ssa, on itse letku. Kansi ja lohko ovat jäisiä 2 tunnin lämmityksen jälkeen (tämä siis talvella, ei nyt heinäkuussa, vaikka kylmää ja sateista onkin ).
Automilanossa olivat sitä mieltä, että öljypohjaan kiinnitettävä heijastajalämmitin olisi parempi ratkaisu tähän moottoriin. Minä taas kyselin mahdollisuutta lisätä heijastaja jo olemassa olevan letkulämmittimen lisäksi. Pitäisi saada jonkinlainen haaroitin lämmitysjohtoon, tuskin muuta estettä kahdelle lämmittimelle on..?
Ei kait muuta estettä kahdelle lämmittimelle ole kuin lämmitystolpan sulake? Siihen vielä sisätilalämppäri ja samassa tolpassa olevaan naapuriautoon kanssa niin voi olla monessa paikassa tolpan sulakkeet helisemässä Mutta ei siis mitään teknistä estettä pitäisi olla...
Hmm. kyllä ainakin tunnin parin lämmittämisen jälkeen oma 156 käynnistyy ihan eri malliin kuin ilman...
Pitäis vaan jossain välissä asentaa se sisätilanpistoke, että saa kabiininkin lämpimäksi. Komerossa on jo edellisen auton ajoilta jäänyt avaamaton ja käyttämätön yllätys yllätys ALFA-merkkinen sisätilanlämppäri
Palataan tähän vanhaan aiheeseen. -25C pakkasen kokemuksella voin sanoa, että 166:n 2.0 TSn letkulämmitin toimii. Jouduin vahingossa käynnistämään auton -25C asteen pakkasesta ilman lämmitystä noin 8h seisomisen jälkeen. Ero oli valtava samasta lämpötilasta tunnin lämmityksen jälkeen tehtyihin käynnistyksiin. Näissä tapauksissa auto oli seisonut pitempään kuin 8h tuossa pakkasessa. Lisäksi neste kiertää niin hyvin, että paisuntasäiliön vesi tuntuu sormeen lämpöiselltä. Eli ei niitä letkulämmittimiä kannata järkeään vierastaa. Joissakin moottoreissa luonnollinen kierto lähtee käyntiin ja lämmitin toimii kuten on tarkoitettu.