Toimiiko 156:ssasi moottorilämmitin?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Toimiiko 156:ssasi moottorilämmitin?

Viesti Kirjoittaja ärrä »

GTA:ssa oli ongelmia letkulämmittimen ja sisätilalämmittimen kanssa.

Hälytin pukkas päälle aina millon mistäkin syystä:
  • moottorin toinen puoli lämmin ja toinen kylmä, siis tulipalo
    sisätilan lämpö nousee liian nopeasti, siis tulipalo
    sisätilan ilma pyörteilee, siis varkaita
Nyt kun kyseltiin Superiin lämmitintä, niin vastaus oli Deltassa että ei siinäkään toimi. Ei toimi missään 156:ssa. Kiinnostaisi tietää, onko tosiaan näin.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

no ei toi letkulämmitin paljoa kyllä lohduta 2 tunnin lämmityksellä mittari ei edes hievahda.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Re: Toimiiko 156:ssasi moottorilämmitin?

Viesti Kirjoittaja Roach »

Toimii ihan asiallisesti molemmat. Asennettu Osaset-liikkeessä. Ainoa miinus hommasta tuli siitä, että sisähaaroittimen pistoke oli onnettomasti kiinnitetty...

Itseäni jännitti ensimmäinen käyttökerta tuon hälyttimen suhteen, mutta ei ole kertaakaan pärähtänyt soimaan.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

20 min lämpöä Webastolla ennen matkaan lähtöä ja matkan aikana niin kyllä o lämmin ja hälyttimen voi siksi aikaa kytkeä pois niin ei tuu turhia sireenin huudatuksia suosittelen :-D
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

V6 kirjoitti:no ei toi letkulämmitin paljoa kyllä lohduta 2 tunnin lämmityksellä mittari ei edes hievahda.
Juu ei hievahdakaan :( Mutta kyllä sen huomaa pakkasella kun vääntää virta-avaimesta onko ollut tolpassa vai ei.
Vaikkei mittari hievahdakaan, auto lähtee kuitenkin käyntiin kuin kesällä. Jos ei tolppaa ole ollut käytössä niin kyllä se paljon vaivalloisemmin pyörittää.
Ei enää Alfaa... eipä

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Sisätilanlämmitin on kyllä toiminut, kunhan muistaa kytkeä sisätilatutkan hälystä aina pois, sitä ei kuulemma saa pysyvästi disabloitua.

Letkulämmitinkin toimii, mutta lämmittäminen pitää lopettaa muutama minuutti ennen liikkeelle lähtöä. Jos näin ei tee, niin nerokas lastuaivo päättelee, että nyt pitää näyttää motor control failure-valoa, kun koneessa liian lämmintä suhteessa ulkoilman pakkasiin. Vika on kaiketi siinä, että lämpöelementti on asennettu liian lähelle jotain sensoria??

Kiusallinen ominaisuus, toivottavasti ei tule pakkastalvea. :evil:

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Re: Toimiiko 156:ssasi moottorilämmitin?

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

2TS kirjoitti:GTA:ssa oli ongelmia letkulämmittimen ja sisätilalämmittimen kanssa.

Hälytin pukkas päälle aina millon mistäkin syystä:
  • moottorin toinen puoli lämmin ja toinen kylmä, siis tulipalo
    sisätilan lämpö nousee liian nopeasti, siis tulipalo
    sisätilan ilma pyörteilee, siis varkaita
Nyt kun kyseltiin Superiin lämmitintä, niin vastaus oli Deltassa että ei siinäkään toimi. Ei toimi missään 156:ssa. Kiinnostaisi tietää, onko tosiaan näin.
Paskapuhetta mulla oli 156 Super jossa käytin letku-ja sisälämppäriä 3 talvea ilman mitään ongelmia..mutta se olikin vm. 2000, jos sillä on merkitystä, nykyisessä 156 V6:ssa ehdin pari kuukautta viime talvena käyttää myös letku ja sisälämppäriä, ilman mitään ongelmia, tuo letkulämppäri kutosessa on vielä tehottomampi kuin tossa Superissa, enempi massaa otaksun..

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Asiapuhetta on! Meikäläisen GTA:ssakin on sisätilantutka niin herkällä, että pärähtää huutamaan jos ei ole pois kytketty kun sisätilanlämmitintä käytetään. Pitänee ostaa pienempitehoinen ja hitaammin puhaltava versio ja kokeilla ensi talvena sillä. Samoin moottorivalo syttyy jos on liian vähän pakkasta ja yrittää käynnistää autoa heti johdosta irtiotettua.

Ja tuo hälytin huutaa KOVAA! Pieni off-topic: Onneksi läheisen ostarin pihaan parkatussa VW Passatissa ei ollut vastaavaa huutoa vaan hälytin käytti vain auton torvea. Farmariin oli nimittäin jätetty koira takatilaan ja aina kun koira liikahti alkoi hälyytin huutaa. Rääkkäystä tuokin oli, muttei vielä tapon yritys.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Lämmitin

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Vaikuttaa siltä, että ainoa minkä letkulämmitin lämmittää V6:ssa, on itse letku. Kansi ja lohko ovat jäisiä 2 tunnin lämmityksen jälkeen (tämä siis talvella, ei nyt heinäkuussa, vaikka kylmää ja sateista onkin :? ).

Automilanossa olivat sitä mieltä, että öljypohjaan kiinnitettävä heijastajalämmitin olisi parempi ratkaisu tähän moottoriin. Minä taas kyselin mahdollisuutta lisätä heijastaja jo olemassa olevan letkulämmittimen lisäksi. Pitäisi saada jonkinlainen haaroitin lämmitysjohtoon, tuskin muuta estettä kahdelle lämmittimelle on..?

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Ei kait muuta estettä kahdelle lämmittimelle ole kuin lämmitystolpan sulake? Siihen vielä sisätilalämppäri ja samassa tolpassa olevaan naapuriautoon kanssa niin voi olla monessa paikassa tolpan sulakkeet helisemässä :-D Mutta ei siis mitään teknistä estettä pitäisi olla...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Hmm. kyllä ainakin tunnin parin lämmittämisen jälkeen oma 156 käynnistyy ihan eri malliin kuin ilman...

Pitäis vaan jossain välissä asentaa se sisätilanpistoke, että saa kabiininkin lämpimäksi. Komerossa on jo edellisen auton ajoilta jäänyt avaamaton ja käyttämätön yllätys yllätys ALFA-merkkinen sisätilanlämppäri :mrgreen:
Ammattina autokauppa

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Palataan tähän vanhaan aiheeseen. -25C pakkasen kokemuksella voin sanoa, että 166:n 2.0 TSn letkulämmitin toimii. Jouduin vahingossa käynnistämään auton -25C asteen pakkasesta ilman lämmitystä noin 8h seisomisen jälkeen. Ero oli valtava samasta lämpötilasta tunnin lämmityksen jälkeen tehtyihin käynnistyksiin. Näissä tapauksissa auto oli seisonut pitempään kuin 8h tuossa pakkasessa. Lisäksi neste kiertää niin hyvin, että paisuntasäiliön vesi tuntuu sormeen lämpöiselltä. Eli ei niitä letkulämmittimiä kannata järkeään vierastaa. Joissakin moottoreissa luonnollinen kierto lähtee käyntiin ja lämmitin toimii kuten on tarkoitettu.

Vastaa Viestiin