no nyt on taas semmosta surria ajatuksissa että oksat pois. Lähtökohtana on yksi lambdainen ja 4 lambdainen katti ja niiden toiminta ero.
vanhassa on siis lambda ennen kattia ja se on sijoitettu kohtuu kauas koneesta.
uusissa on katit pakosarjassa ja molemmille iskuille oma, 2 kattia ja 2 lambdaa ennen ja 2 jälkeen katin, hyvin lähellä konetta.
-hengittääkö 2 katin pakosarja paremmin kuin katti kaukana
-mitä eroa on yksi lambdaisen ja 4 lambdaisen (after kat) antureilla, molemmat on niitä yksinkertaisempia 4 johtoisia
-voisiko vanhan katin korvata uudella pakosarjalla, tulppaamalla taka anturi paikat ja laittamalla etu anturin vain toiseen
-vaikuttaako yksi lambdaisen anturin paikka miten toimintaan kaukana vs lähellä, muutenkuin lämpiämis aikaan
-laittaako rataleuluun vanhan katin tilalle race katin ja uuden anturin, sinne kauas kauas koneesta vai tuon uuden kaks kattisen ja loput kunnon putkea taakse asti
no tämmösiä tuli vaan mieleen kun tossa pihassa romuja vertailin ja tallissa osia kattelin, heh kaiken moista sitä miettii...
katalysaattoreista ja lambdoista, viisaammat huomio ??
Valvoja: Moderators
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
katalysaattoreista ja lambdoista, viisaammat huomio ??
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: katalysaattoreista ja lambdoista, viisaammat huomio ??
Racekatti vähänkään kauempana koneesta ei sitten tahdo lämmetä millään. Jos nimittäin pitää oikein päästöjä mitata. Kauempana ja vapaampi tietty hengittää paremmin, mutta helpompi on ahdas ja liki. Joku voisi tehdä leima-, ja rataputkiston erikseen.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.