Alfa 156:n kylmäkäynnistyksen jälkeen, pikkuvika?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
booster1000
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 15:37
Paikkakunta: Naantali

Alfa 156:n kylmäkäynnistyksen jälkeen, pikkuvika?

Viesti Kirjoittaja booster1000 »

No niin, nyt on kanssa miulla ihka eka Alfa alla! :-D

Ainut mikä pisti miettimään, niin kylmäkäynnistyksen jälkeen kun lähtee ajamaan niin 2000-3000rpm välissä ei tahdo ottaa kierroksia. Ottaa se kyllä kierroksia - tosi nihkeesti, ts. ei vastaa kaasuun normaalilla tavalla.
Noiden kierrosten ali tai yli ottaa normaalisti kierroksia.
Auto käynnistyy hyvin ja tyhjäkäynti täysin normaali.

200m ajon jälkeen ongelmaa ei enää ole.

Olisko mitään vinkkejä mistä johtuu tuo hetken "odottelu"?
Autoon on tehty suuri huolto 4 tkm sitten.

Autona siis 156 2.5l.

...ja kyllä on mukava ajaa - ajajan auto!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ilmissä vois olla paskaa. Mutta tuo kylmänuhaisuus on kyllä hiukan ominaisuuskin

http://www.alfa156.net/fr_index.html?/tech/cold.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Kaasuläppämoottorikin voi olla väärissä asetuksissa. Se on ns. itseoppivaa mallia eli laita virta päälle kahdeksi minuutiksi -> moottori hakee rajat -> virta pois päältä -> avain pois lukosta viiden sekunnin ajaksi -> ecu kirjaa rajat muistiinsa -> kone päälle ja ajelemaan 8)

Toinen mitä voi kokeilla on ottaa akun kenkä auki vähintään 45 minuutiksi -> kenkä kiinni -> 5 min tyhjäkäyntiä -> ja sitten vaan ajelemaan. Tämä prosessi resetoi ecun kaikki arvot nollaantuu. Auttoi ainakin mulla kun 4000-5000 kierroksen väliltä puuttui tehot.

Onnittelut uudelle Alfan omistajalle :fadein:
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tuo on kyllä ihan ominaisuus.
Kokeile auttaako asiaan, kun annat auton käydä tyhjäkäyntiä minuutin tai pari ennen liikkeelle lähtöä.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Mulla ihan sama juttu, ominaisuus. Ainakin mulla on auttanut kun ei ihan heti käynnistyksestä lähde painelemaan vaan antaa käydä hetken. Scuoren neuvo on sinäänsä varmaan ihan toimiva tapa... eipä tuo kuitenkaan ole minua haitannut. Yleensä vain aikaisin aamulla on ollut sen verran viileää, että Alfa tuota tekee ja silloin olen yleensä vielä niin silmät ristissä, etten jaksaisikaan ajella kovin reippaasti. Ihan hyvä, ettei ole halukas ottamaan kierroksia, koska kylmällä koneella ei koskaan pitäisi pahemmin revitellä. alfa suojelee siis itseään- varsin viisas laitos.
Ammattina autokauppa

booster1000
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 15:37
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja booster1000 »

Hyvä tietää ettei ole mistään suuremmasta (tulevasta) viasta kyse. Joo, ominaisuuksia on kaikissa autoissa - niihin pitää vaan tottua.

En tosiaankaan revittele aamulla, oli vain meikäläiselle uusi tuttavuus tämä aamuinen "ominaisuus" :)

Kiitoksia nopeista vastauksista.

Pitää kokeilla tuota Maunun vinkkiä, jos vaikka auttais..

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Ai niin, tärkein tietysti unohtui viestistäni:

Onneksi olkoon uuden autosi johdosta ja maukkaita kilometrejä :wink:
Ammattina autokauppa

Vastaa Viestiin