156 tiputtelee jarru ja kytkin nestettä
Valvoja: Moderators
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
156 tiputtelee jarru ja kytkin nestettä
Huomasin alfan tiputtelevan ja hävittävän nestettä. Valuma ei tule jarruista vaan jostain moottoritilasta. Häviämis nopeus ei ole päätähuimaava ja saa kyllä lisäillä vähänväliä. Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa vai onko tämä yksittäistapaus? Ostin auton syksyllä ja ei ollut mitään ropleemaa mutta jakohihna rempan jälkeen rupesi jättämään lätäkköä alle.
Re: 156 tiputtelee jarru ja kytkin nestettä
Veikkaisin vian olevan kytkimen työsylinterin puolella jos kerran jarrusysteemit on kunnossa. Toimiiko kykin normaalisti?
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: 156 tiputtelee jarru ja kytkin nestettä
Joo. Jarrut toimii hyvin. Kytkin toimii hyvin mutta vähän inahtaa kun painaa. Kytkinpaketti pitäisi vaihtaa kyllä mutta nykyinen vielä toimii.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 tiputtelee jarru ja kytkin nestettä
Ota akku ja akkuteline pois niin näet vuotaako kytkimen sylinteri. Melko varmaan se vuotaa. On helppo vaihtaa kuutosiin itsekin. Polkimen sylinterin vaihto on vähän konstikkaampi. Mulla levis ensin kytkinsylinteri ja sitten puolen vuoden päästä poljin sylinteri. Olis varmaan kannattanut vaihtaa jarrunesteet ajoissa?
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: 156 tiputtelee jarru ja kytkin nestettä
Joo pitää tarkastaa asia kun oon seuraavankerran auton lähellä.
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: 156 tiputtelee jarru ja kytkin nestettä
Mitä on kaarti mieltä? Kannattaisiko vaihtaa pelkät työ ja pääsylinterit vai koko kytkinpaketti? Autolla ajettu n.220tkm ja kertaakaan ei ole kytkintä vaihdettu, vain pääsylkkä. Työsylinteri ilmeisesti vuotaa ja pääsylinteri pitää pohjassa nitinää ja natinaa mutta ei luista tai nytkytä vaan ottaa melko alhaalta?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 tiputtelee jarru ja kytkin nestettä
Noh, tässä tapauksessa... Jos kytkin muuten toimii, kannattaako tehdä?
"Jos se on ehjä, älä korjaa sitä". V6:n kytkin on erilainen ainakin verrattuna JTD:hen, mutta omat kokemukset on siitä sellaiset, että aika herkästi nappaa kiinni ja aika alhaalla. Irrottaa myös "suht syvällä". Sen sijaan sylinterien vaihto on pieni työ verrattuna koko kytkinhommaan: jos teetät jossakin, paikasta riippuen voivat käyttää 8-16h kytkimeen... Työsylinterin vaihto on teetettynä kai jotain tunnin luokkaa? Pääsylinteristä en tiedä, TS:ään se oli n. tunnin veloitus.
"Jos se on ehjä, älä korjaa sitä". V6:n kytkin on erilainen ainakin verrattuna JTD:hen, mutta omat kokemukset on siitä sellaiset, että aika herkästi nappaa kiinni ja aika alhaalla. Irrottaa myös "suht syvällä". Sen sijaan sylinterien vaihto on pieni työ verrattuna koko kytkinhommaan: jos teetät jossakin, paikasta riippuen voivat käyttää 8-16h kytkimeen... Työsylinterin vaihto on teetettynä kai jotain tunnin luokkaa? Pääsylinteristä en tiedä, TS:ään se oli n. tunnin veloitus.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 tiputtelee jarru ja kytkin nestettä
Kytkin paketti varmaan jotain 150-200€ ja sylinterit ehkä 50-100€, työmäärässä huomattava ero.
Vaihtaisin kytkinsylinterit ensi, eihän niitä tarvitse ostaa uudestaan uusia jos haluaakin vaihtaa myös kytkimen.
"Synegiaedut" työn puolesta noiden tekimisellä yhtä aikaa ovat aika pienet.
Vaihtaisin kytkinsylinterit ensi, eihän niitä tarvitse ostaa uudestaan uusia jos haluaakin vaihtaa myös kytkimen.
"Synegiaedut" työn puolesta noiden tekimisellä yhtä aikaa ovat aika pienet.
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: 156 tiputtelee jarru ja kytkin nestettä
Joo, vois vaihtaa kytkinsylinterit ensiksi. Kyllähän siinä huomattavan summan säästää rahaa jos se kytkin onkin muuten kunnossa.
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: 156 tiputtelee jarru ja kytkin nestettä
Onkos noissa tarvetta vaihtaa samalla mitää letkuhässäköitä vai minkälaista tekoa nuo mahtaa olla?
säästäisi siinä pitkän pennin kesäksi jos ei tarvitsisi kytkinpakettia vaihtaa

- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 tiputtelee jarru ja kytkin nestettä
Jos kytkinletkun meinaa vaihtaa samalla, niin itse teetin teräspunosletkun ja tein päihin adapterit.
Kierre letkussa on vähän harvinainen.
Kierre letkussa on vähän harvinainen.
- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
Re: 156 tiputtelee jarru ja kytkin nestettä
Itsellä viime kesänä teki kytkin saman tempun. Avasin samalla vanhan sylinterin katsoakseni mikä vuodon aiheutti.
Mäntä oli hieman ruosteessa tiivisteen ulkopuolelta ja osin tiivisteen kohdalta. Se on varmaan yleisin vuodon syy tuon sylinterin kohdalla. Kytkimen toiminta tuli huomattavasti paljon paremmaksi uuden sylinterin myötä. Vaihto on tosiaan helppo, kuten aiemmin ketjussa mainittiin kunhan akkukotelon ottaa tieltä pois. Itse otin vaihdelaatikon päädyn yläpuolella olevat kytkimelle tulevat nesteputkien tuet myös pois niin sai hieman tilaa touhuta.
Mäntä oli hieman ruosteessa tiivisteen ulkopuolelta ja osin tiivisteen kohdalta. Se on varmaan yleisin vuodon syy tuon sylinterin kohdalla. Kytkimen toiminta tuli huomattavasti paljon paremmaksi uuden sylinterin myötä. Vaihto on tosiaan helppo, kuten aiemmin ketjussa mainittiin kunhan akkukotelon ottaa tieltä pois. Itse otin vaihdelaatikon päädyn yläpuolella olevat kytkimelle tulevat nesteputkien tuet myös pois niin sai hieman tilaa touhuta.
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: 156 tiputtelee jarru ja kytkin nestettä
Tuli tossa purettua se akkupaketti ja tsekattua työsylkkä. Silmämääräisesti sylinteristä en osannut sanoa että vuotaako. Ohessa muutama kuva sylkästä. Laitoin paketin takaisin kasaan. Starttasin auton, kävi vähän epätasaisesti kunnes tasottui. Annoin auton lämmetä niin kauan kunnes flektit alkaa käymään, ohessa kuva lämpötilasta kunnes rupesi flekti pyörimään (yksi flekti).. SITTEN ihmettelin kun sisätilan tuuletus ei lähde puhaltamaan, ei sitten millään. Olisiko akun irtiotosta vaikutteita asiaan? Olisiko sulake mennyt? Mistä löytyy sulake? Voiko joku rele mennyt rikki vai.. akkua kun irti otin ni joutu relerasiaa heiluttelemaan. Muuten toimii nätisti mutta puhallin ei puhalla, edes kuumaa, ei ollenkaan. Apuwa? Auto seissyt 3kk.
- Liitteet
-
- 20160201_154319(1).jpg
- (88.31 KiB) Tiedosto ladattu 1581 kertaa
-
- 20160201_124510(1).jpg
- (243.35 KiB) Tiedosto ladattu 1581 kertaa
-
- 20160201_124502(1).jpg
- (334.23 KiB) Tiedosto ladattu 1581 kertaa