Uusi 147 / 148 (Ensimmäiset kuvat ilman naamiointia)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Uusi 147 / 148 (Ensimmäiset kuvat ilman naamiointia)

Viesti Kirjoittaja alfista »

Uudesta 147:sta ei ole paljon kuvia näkynyt. Tämä näyttää kuitenkin uskottavanta. Miksi? No siksi, että se säästää valmistuskustannuksissa koska etulokarit ovat samat kuin 156:ssa.

Edit: muutan tämän kuvan linkiksi kun lataaminen kestäääää...
http://www.147virtualclub.it/public/AutoBilde.bmp
Viimeksi muokannut alfista, 16 Syys 2004, 20:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Vaikuttaa ihan realistiselta ja kyllähän tuolla kelpaisi. Takalokarissakin on muuten ihan kivat levitykset ;)

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Jotenkin epäuskottavaa että 147:n maskista tehtäisiin samannäköinen 156:n kanssa IMHO.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

tv kirjoitti:Jotenkin epäuskottavaa että 147:n maskista tehtäisiin samannäköinen 156:n kanssa IMHO.
Samaa mieltä.

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Cuore Sportivo kirjoitti:
tv kirjoitti:Jotenkin epäuskottavaa että 147:n maskista tehtäisiin samannäköinen 156:n kanssa IMHO.
Samaa mieltä.
Itse veikkaisin että brera linja jatkuu 147 faceliftissä. Tuskin viitsivät keksiä pyörää uudestaan, 166 ja GT menivät samalla kaavalla jo.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

tv kirjoitti:Jotenkin epäuskottavaa että 147:n maskista tehtäisiin samannäköinen 156:n kanssa IMHO.
niin siitä vaan tulee ilkeämmän näköinen....kyseessä ei kuitenkaan ole uusi malli vaan facelift....uusi malli tulee vuonna 2006
sitä paitsi liikkeellä olevat spyshotit vahvistavat asian,....nämä ovat vain huonoja photoshoppeja....

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mirafiori kirjoitti:sitä paitsi liikkeellä olevat spyshotit vahvistavat asian,....nämä ovat vain huonoja photoshoppeja....
Noita "huonoja photoshoppeja" on vain tuhat kertaa hauskempaa katsella kuin "oikeita" spyshoteja mattamustilta sarvikuonoilta näyttävistä autoista. Lopputulos on kuitenkin sama: lopullinen ulkonäkö selviää vasta, kun malli päästetään kadulle naamioimattomana.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vittorio Jano kirjoitti:Noita "huonoja photoshoppeja" on vain tuhat kertaa hauskempaa katsella kuin "oikeita" spyshoteja mattamustilta sarvikuonoilta näyttävistä autoista. Lopputulos on kuitenkin sama: lopullinen ulkonäkö selviää vasta, kun malli päästetään kadulle naamioimattomana.
Ei voisi paremmin sanoa!

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Olisikohan tämä kuva jo aito? Näyttäisi Pariisin autonäyttelyn roudarien kuvaamalta. Kovasti on Viscontin vaikutteita...

Kuva

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ja lisää kuvia...

Ompas siisti. Tuollainen 147 voisi saada kodin perheestämme.

Kuva

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Näyttää kyllä harvinaisen aidolta... Mikä ettei- kyllä tuollainen minunkin parkkiruutuuni sopisi vallan mainiosti :wink:
Ammattina autokauppa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onpas pösömäiset ajovalot. Hyvältähän tuo kyllä näyttää.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onpas pösömäiset ajovalot.
Niin tai sitten pösöllä on harvinaisen alfamaiset ajovalot.. :roll:
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Samantyyppinen muotinokka on myös uudessa GOLFissa, mutta mielestäni AR147 on tyylikkyydessä valovuosia edellä.

Saa vain nähdä koska saadaan suomeen... 2005? Menihän 156:n kanssakin yli vuosi, kele.

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Golf ja pösö tulivat ensimmäisinä mieleen, mutta Alfa on Alfa ei siitä mihinkään pääse. Eehkä jotain pientä särmää olis voinu kehittää valoihin.. Noh hieno on joka tapauksessa.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

NAM!

Kuva

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »


Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Nykyinen keula ehdottomasti kauniimpi ja persoonallisempi. Alfat rumenee ja muutuu Peogeutin ja Seatin näköisiksi. F**k!!!

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Viralliset kuvat:
Kuva
Kuva
Kuva
Huomaa peräluukun cromattu lista.

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Nuo viralliset näyttävät pikkasen pehmeiltä, mutta tuossa alfistan postaamassa punaisessa 147:ssa on kyllä Särmää! Eikä kyllä näytä pösöltä, ainakaan noin edestä, eikä varmasti muutenkaan ;)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

On kyllä hyvännäköinen vaikkakin saisi olla pikkasen enemmän "särmää" keulan muodoissa.
Sitten joku asiantunteva Tuulilasin toimittaja repäisee jotain tyyliin "-kylki on samannäköinen BMW:n 1-sarjan kanssa..." :evil: , ihan kuin puimuri olis tehty ennemmin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfissimo kirjoitti:Sitten joku asiantunteva Tuulilasin toimittaja repäisee jotain tyyliin "-kylki on samannäköinen BMW:n 1-sarjan kanssa..."
Paitsi että sillä Puimurilla on roikkomaha, Alfa sattuu omaan simmuun paljon paremmin.

Ei tuo facelift pöllömmältä näytä, vaikka ajovaloista tulikin kyllä Pesonen ja Seatti mieleen.
- Epäkelpokeräilijä -

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

En ymmärrä ollenkaan missä näette Peugeotia.....joka tapauksessa Alfa ei matki ketään, vaan se on kyllä ihan toisinpäin..... :roll:
Kuten 156 restyling muistuttaa seuraajansa breramaisia linjoja, niin myös uusittu 147 muistutta seuraajansa 148 KAMALmaisia muotoja....
Kuva
Kuva
Huomatkaa myös takavalot, jotka muistuttavat nyt enemmän kamalia.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ihan hyvännäköinen..varsinkin keulat ja sivuprofiilit ovat olleet viimme aikoina melkoisen onnistuneita alfoissa..siis ainakin meikäläisen mielestä.. :)

Petteri
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Liian paljon alkaa muistuttaa muita vastaavia. Kyllä nykyinen on jotenkin tyylikkäämmän näköinen, varsinkin keulasta.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Itse pidän uutuutta kyllä vanhaa kauniimpana. Erittäin tyylikkään näköinen auto- ei ehkä niin agressiivinen kuin voisi olla, mutta mielestäni tämä sopii Alfan imagolle paljon paremmin. :) Peräpää on myös kokenut onnistuneita uudistuksia- joista tuo kromaus lisää mielestäni auton "premium-vaikutelmaa".

Mielestäni suunta on ollut muotoilupuolella viimeaikoina vain ja ainoastaan parempaan päin. Peugeottia en kyllä tuosta saa tekemälläkään, vaikka ehkä ajovalojen muoto hieman jotain 206:ta muistuttaakin... :wink:
Ammattina autokauppa

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Mielestäni nuo etulamput tuovat mieleen uusimman golffin... :(
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Katselette vaan liikaa vieraisiin pöytiin. :evil:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

joo nuo viralliset 147 kuvat näyttää kivalta. Siihen vielä neliveto ja turbo, niin silloin tuollainen on aivan pakko saada. :-D
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Niin juuri! Autohan on siisti kuin mikä. Voipi olla pihassakin joskus

Ongelmana on vain se, että Alfalla on nyt niin monia kiinnostavia malleja kun miettii kahta autoa emäntä/isääntä-akselilla... GTkin olis ihan kiva, GTV olis nyt uusnokkaisena edullinen, uusi 166 olis aaaaiiiivan mahtava. Valitse tästä nyt sitten.

Valinnan vaikeus tosin helpottuu kun huomaa vilkaista lompsaan silloin tällöin :wink:

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Mielestäni toi uus 147 on paremman näköinen ku vanha. Sopivan akressiivinen keula. Voipi olla et siinä on jotain pösö/seat maista, mut mitä sitten! Hyvält näyttää:)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

niki kirjoitti:Peräpää on myös kokenut onnistuneita uudistuksia- joista tuo kromaus lisää mielestäni auton "premium-vaikutelmaa".
Miten tuollainen kromilista lisää auton premiumvaikutelmaa? :crazyeyes: Ja mitä se premium ylipäätään edes on?
Huvittava sana. Sitä sai aikoinaan kuulla tiuhaan tahtiin S24:ssä Mersu ja Volvo -miehiltä. :roll:

Mielestäni nykyinen 147 on parempi.
Tuskin Alfa on keneltäkään etuvaloista mallia ottanut, mutta liikaa ne kuitenkin muistuttaa jotain muuta merkkiä...
Takapuskuri on mielestäni jäätävän näköinen, kuten myös takaluukun kromilista. Sulautuuhan se hyvin hopeiseen autoon, mutta en kyllä pysty kuvittelemaan sitä hienoksi muissa väreissä.

Mutta, makuasioita. Mielestäni alkuperäinen 156 on edelleenkin faceliftiä huomattavasti paremman näköinen.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Aika tarpeeton facelift minun mielestäni, vaikka ei 147 juurikaan rumemmaksi muuttunut. Uusi nenä on onnistunut, mutta niin se oli vanhakin.

Perä ei sitten oikein miellytäkään. Puskurissa on ensinnäkin liikaa kummallisia pokkauksia. Lisäksi takalamput ovat lihoneet turhan pulleiksi. Ja tuo kromilistahan on silkkaa pelleilyä. Alfa Romeon muotoilu on perustunut hienoon kokonaisuuteen, ei tuollaiseen kikkailuun. Varaan toki oikeuden muuttaa mielipidettäni, kunhan näen kromiraidan esim. mustassa 147:ssa.

Mutta premiumia ilman muuta - listalla tai ilman.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Mirafiori kirjoitti:Huomaa peräluukun cromattu lista.
Jep. Uudessa Astrassa on samanlainen.

Alfa Romeolla on tehokas rumennuskausi menossa. Facelifteistä epäonnistunein mielestäni ehdottomasti on kuitenkin 156 keulan pilaaminen. Vielä kun saadaan Opelin ja Holdenin koneet pellin alle, niin alkaa olla paketti koossa.

Fiatilla on mopo karannut sen jälkeen kun italialaisauto-fani Paolo Cantarella sai potkut Fiat Auton johdosta. Cantarellan aikana facelifteissä ei ulkonäköä muutettu, ainoastaan tekniikkaa (poikkeuksena Alfa155, joka oli pakko "pelastaa", mutta siinäkin keula säilyi ennallaan). Nyt Fiat Auton johdossa ukko vaihtuu muutaman kuukauden välein ja myyntiä yritetään nostaa vaihtamalla mallistoon väkisin erinäköiset keulat. Parhaat esimerkit epäonnistuuneesta faceliftistä ovat 156 ja Fiat Punto. Ainakin kuvien perusteella 147 on liittymässä joukkoon, vaikka ei tuo niin epäonnistunut ole kuin edellä mainitut. Valmiiksi hyvän ja "kokonaisen" muotoilun muuttaminen harvoin paranta auton ulkonäköä.
Viimeksi muokannut 155156, 17 Syys 2004, 04:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jeps, etulamppujen ja lokasuojan muoto tuo mieleen ibizan ja cordoban mikä ei minusta ole hyvä juttu. Kromilista on ollut hienon näköinen 164 superissa mutta kyseessä olikin hieman erityylinen auto. Perinteisesti italiaanoilla on ollut tapana muokata uudistuksissa ulkomuotoa vain vähän, niin että sen huomaa vain lähempää tarkastellen. Uusi punto on mielestäni esimerkki siitä kuinka epäonnistutaan, eikä 156/147:kaan parempaan suuntaan näytä muuttuneen, 166 on vähän epäselvempi juttu, vanha nokkakin kun oli mielestäni nätti :) . Hyviä esimerkkejä maltillisista ja onnistuneista uudistuksista mun mielestäni on Tipo, 164, 155 ja Thema :wink:

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Cuore Sportivo kirjoitti:Miten tuollainen kromilista lisää auton premiumvaikutelmaa? :crazyeyes: Ja mitä se premium ylipäätään edes on?
Huvittava sana. Sitä sai aikoinaan kuulla tiuhaan tahtiin S24:ssä Mersu ja Volvo -miehiltä. :roll:
Premiumin luokitelma on sanakirjan mukaan "kallis/kalliimpi". Yleiseurooppalaisessa luokituksessa Premiumiksi lasketaan mm. seuraavat merkit: Alfa Romeo, Audi, BMW, Cadillac, Jaguar, Lancia, Lexus, Mercedes, Saab ja Volvo näin muutamia mainitakseni ja sitä käyttävät niin autolehdet kuin maahantuojatkin Suomi24-porukan lisäksi :wink:

Kun tähän muotoilukeskusteluun lähdettiin, niin minun mielestä muotoilu on mennyt parempaan suuntaan niin uuden 147:n, 156:n ja etenkin 166:n ansiosta, ainoa mikä on jäänyt vähän kaivelemaan, on GT:n takavalot, jotka ei oikein sovi silmään. Ensin pidin 156:n faceliftiäkin vanhaa huonomman näköisenä, kunnes näin sen livenä. Mustaan ja hopeiseen 147:aan tuo kromilista varmaankin sopii, mutta en usko sen näyttävän kovin tyylikkäältä punaisessa autossa... 155 oli mielestäni 90 luvun puolivälissä todella vanhanaikaisen näköinen, samoin 164 loppuvuosinaan joka kyllä näkyi myyntiluvuissakin- uusi 156 Facelift sentään myy hienosti.

Epäonnistuneiden sarjaan nykyisissä malleissa menevät kyllä Fiat Stilo uutena mallina (virheitä onneksi korjattiin 5 ovisen faceliftissä) sekä Fiat Punto, jonka identiteetistä lähti iso pala pois kun keula muokattiin "saksalaisemmaksi". Ei kyllä oikein Lanciankaan muotoilu iske sisätiloja lukuunottamatta...

Noh, makuasioitahan nämä ovat, turha niistä loppujenlopuksi on väitellä.
Ammattina autokauppa

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Todennäköisesti kyseessä on vaan että autoa voidaan face liftin myötä myydä uutena. Näinhän kävi mm 156 kohdalla. Face liftaus on halvempi tehdä ja varsinkin kun auto alkaa muutoin, ehkä olemaan kaarensa loppuvaiheessa, niin pieni piristys myyntiin. Ennen kuin uusi malli saadaan myyntiin. Aina ei välttämättä face liftit onnistu, mut ainakin 156 onnistu hyvin, toisin kuin aiemmin jo mainittu punto. Malliahan on pakko välillä uudistaa ja Alfa ei ole turhan usein sitä tehnyt, oikeastaa sopivan harvoin. Onneksi Alfa ei ole lähtenyt jokaiseen muotoilulliseen suuntauksen, vertaa uus primera joka on hirveä, vaan on aina ollut tavallaan vähän omalaatuinen/vanhanaikainen. Esim 155 90-luvulla josta oli jo mainittu aiemmin. Lisäksi kun muodissa on ollu kantikasta, pyöreetä muotoja, etc. ollaan tultu vähä ns. jälki junassa. Saa nähdä sitten et miltä 147 kasvojen ehostus lopulta näyttää.

Nykyisen face liftauksien myötä ollaan menty siihen suuntaan että kaikki mallit keulasta näyttää toisiltaan. Syvä v keulassa, en oikeastaan tiedä onko se nyt kauhean hyvä asia edes.

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Makuasioista ei kannata kiistellä mutta niillä saa aikaiseksi hyvän tappelun.
Ei ollut vanha sananlasku väärässä täälläkään...

Oma mielipiteeni on se että merkki keulalla ratkaisee. Period.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

GiuliaSuper kirjoitti:Todennäköisesti kyseessä on vaan että autoa voidaan face liftin myötä myydä uutena. Näinhän kävi mm 156 kohdalla. Face liftaus on halvempi tehdä ja varsinkin kun auto alkaa muutoin, ehkä olemaan kaarensa loppuvaiheessa, niin pieni piristys myyntiin. Ennen kuin uusi malli saadaan myyntiin. Aina ei välttämättä face liftit onnistu, mut ainakin 156 onnistu hyvin, toisin kuin aiemmin jo mainittu punto. Malliahan on pakko välillä uudistaa ja Alfa ei ole turhan usein sitä tehnyt, oikeastaa sopivan harvoin. Onneksi Alfa ei ole lähtenyt jokaiseen muotoilulliseen suuntauksen, vertaa uus primera joka on hirveä, vaan on aina ollut tavallaan vähän omalaatuinen/vanhanaikainen. Esim 155 90-luvulla josta oli jo mainittu aiemmin. Lisäksi kun muodissa on ollu kantikasta, pyöreetä muotoja, etc. ollaan tultu vähä ns. jälki junassa. Saa nähdä sitten et miltä 147 kasvojen ehostus lopulta näyttää.

Nykyisen face liftauksien myötä ollaan menty siihen suuntaan että kaikki mallit keulasta näyttää toisiltaan. Syvä v keulassa, en oikeastaan tiedä onko se nyt kauhean hyvä asia edes.
No alfa ei tule kyllä muotoilun osalta jälkijunassa, vaan se on kyllä ihan pioneeri siinä! Vai mitä merkkiä Mazda6, Mazda3, Honda Accord jne....ovat matkineet viime aikoina???!!
Joka tapauksessa piditte uudesta 147:sta tai ette, sen myynti tulee piristymään ihan niinkuin 156 viime vuonna!
Paolo Cantarellasta sen verran että hän oli diktaattorimainen johtaja, joka halusi mm. valita auton ulkomuodon ihan itse....no alfan suhteen hänellä oli ihan hyvä maku, hän hyväksyi nykyiset mallit.....mutta mm. multipla, kappa coupe ja Stilo (5.ov) olivat hänen lempilapsiaan.
Walter De Silva lähti lätkimään Alfalta hänen riitauduttuaan Cantarellan kanssa..... Cantarella kun ei mm. hyväksynyt suunnitelmaa 166 SW:sta.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Muutama vuosi sitten Alfa tuli selkeästi jälkijunassa kun verrataan yleiseen automuotoilun muotiin. Ei välttämättä huono asia Alfa-harrastajien mielestä, mutta tehtaan talouden kannalta kylläkin.

Nyt näyttää olevan meneillään kova panostus ja Alfa/Fiat on ottanut muotoilussa kilpailijat kiinni ja mennyt mielestäni myös ohi niin kuin Mirafiori mainitsi. Alfaa kopioidaan nykyään todella paljon.

De Silvan menetys on kyllä huono juttu. Sen verran vakuuttavaa jälkeä kaveri tekee VAG leirissä tällä hetkellä. Audilta on tulossa koko noukko "nuvolari" henkisiä malleja, jotka kilpailevat suoraan Alfan kanssa. Seatilla tunnistaa välittömästi 156-tyyppistä muotokieltä vai miltä Cordoba teidän mielestä näyttää?

Jos mielipiteistä puhutaan, niin 166 vanha nokka on erittäin omalaatuisen näköinen. Siitä voi löytää tunnin tuijottamisen jälkeen jotain kaunistakin, mutta uusi nokka on selvä edistysaskel. Olisi pitänyt muuttaa aikaa sitten.

156 Giugiaro päivitys on silmääni todella onnistunut. Kerrankin ko muotoilutalo on ottanut lusikan kauniiseen käteen ja jättänyt turhan villit muotoiluideat hyllylle. Epäonnistuminen olisi ollut liian kallista. Olisi mukava nähdä se versio joka hyllytettiin!!!

147 uusi keula on ehken vähän pliisu, mutta takuuvarmasti lisää myyntiä. Tuo uusi kelpaisi kuulemma jo vaimollekin.

Edelleen GTV/Spider uusi nokka on siisti!

GT:n takavalotkin näyttää järkeviltä kun paksin kanteen ajattelee reilun ETCC spoilerin valojen väliin!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfista kirjoitti:156 Giugiaro päivitys on silmääni todella onnistunut.
Nokan osalta samaa mieltä, näyttää luonnossa oikein hyvältä. Mutta miksi perääkin piti muokata? Minä ainakin vierastan kaikkia ylimääräisiä pokkauksia ja väkästyksiä.
alfista kirjoitti:Edelleen GTV/Spider uusi nokka on siisti!
Joo, sinällään se on hyvä mutta minusta muun auton muodot ovat ihan eri paria. Miksi voi miksi Pininfarinan linjoja ei voinut jättää silleen ja uudistaa autoon vaikka lisää voimaa, paremmin tukevat penkit, tasauspyörästön lukon, nelivedon (!), käypäsen äänentoiston ja ehkä jopa kunnollisen äänieristyksen ja säädyllisen viimeistelyn? :evil:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Mirafiori: Millainen sää ensi viikon lauantaina on?

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Cuore Sportivo kirjoitti:Mirafiori: Millainen sää ensi viikon lauantaina on?
Kylmää- noin 10 astetta-.... ja selkätä....miten niin? :-D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Hienoa, ettei kuitenkaan vettä sada. :-D Kiitos.
Mirafiori kirjoitti:....miten niin?
Kuka meistä nyt ei olisi tulevista ilmoista kiinnostunut.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Miksi voi miksi Pininfarinan linjoja ei voinut jättää silleen ja uudistaa autoon vaikka lisää voimaa, paremmin tukevat penkit, tasauspyörästön lukon, nelivedon (!), käypäsen äänentoiston ja ehkä jopa kunnollisen äänieristyksen ja säädyllisen viimeistelyn?
Koska

a. Uusi maski oli halvempi uudistus kuin nuo mainitsemasi.

b. Uuden maskin avulla auto hankkii enemmän uusia ostajia kuin tasauspyörästön lukolla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Naapurin pitää huomata, että auto on käyty vaihtamassa uuteen. Sehän se tärkeintä on.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Aika vähiin ovat jääneet ne phase kolmoseen ihastuneet, ainakaan GTVV6.comiin ei ole juuri uusikeulaisen omistajia löytänyt. Ei ole muutenkaan tainnut olla mikään myyntimenestys.

Joku siellä postasikin tämän aiheeseen liittyvän kuvan.
Kuva
Onhan se ihan nätti, mutta...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

GAMMA500 kirjoitti:166 on vähän epäselvempi juttu, vanha nokkakin kun oli mielestäni nätti
Niin minustakin. En ymmärrä, miksi porukka vieroksui vanhaa nokkaa, se jos jokin oli kaunis ja persoonallinen! Nämä uudet keulat on mielestäni liian möhkön näköisiä.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Mirafiori kirjoitti: No alfa ei tule kyllä muotoilun osalta jälkijunassa, vaan se on kyllä ihan pioneeri siinä! Vai mitä merkkiä Mazda6, Mazda3, Honda Accord jne....ovat matkineet viime aikoina???!!

Nykyisin ollaan muita edellä muotoilullisesti, mut tuossa 90-luvun alkupuolella oltiin vähän jäljessä. Meinaan vaan yleisiä muotoilu trendejä kun 90-luvun alussa alkoi tulla pyöreät muodot markkinoille muilta merkeiltä. Alfalla siinä vaiheessa aika kulmikasta muotoilua ennen kuin GTV ja sen jälkeen 156 tuli markkinoille. Nykyisin tilanne on toinen ja kyllähän sen myyntimäärätkin jo kertovat. Pitää paikansa että japsit on kopioineet aika ahkerasti.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Alfa 147 on jo nähty, mutta huomasin vekkulin yksityiskohdan Pariisissa esillä olleesta yksilöstä otetuissa valokuvissa. :wink: Hehe, näppärä alustasarja vai mitä?

Kuva


Linkki jos kuva ei näy:
http://www.italiaspeed.com/2004/motor_s ... 47/126.jpg
Viimeksi muokannut alfista, 28 Syys 2004, 04:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin