Omasta autosta näyttäisi talven jäljiltä vuotavan kuskin puolen molemmat ovet. Takalattia on märkä ja joka kerta kun avaan oven näkyy kosteutta kynnyskotelon päällä.
Käsittääkseni joku tiivistemassa murenee näistä alkupään 159:sien ovista.
Onko jollakulla jotain kuvamateriaalia tai ohjetta korjaustoimenpiteestä vai onko vain mentävä sika tuubin kanssa koko ovi läpi?
jalittam muistaakseni oli ovensa korjannut jossain vaiheessa.
159:sin vuotavat ovet
Valvoja: Moderators
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
159:sin vuotavat ovet
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: 159:sin vuotavat ovet
Väittäisin nähneeni täällä jossain korjausohjeet kuvineen. Vielä ku löytäis oikean ketjun... 
Edit: Tässä ainaki jotain aiheesta - http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... to#p448294
Edit2: Tää oli se mitä muistelin - http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=26258

Edit: Tässä ainaki jotain aiheesta - http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... to#p448294
Edit2: Tää oli se mitä muistelin - http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=26258
Viimeksi muokannut Jarsan, 18 Maalis 2016, 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 159:sin vuotavat ovet
Ota oven verhoilu irti. Alta paljastuu peltinen levy, mihin kiinnittyy kaikki mitä oven sisällä tarvitaan, kuten lasinnostin. Tämä levy uudestaan kiinni ainakin alareunastaan paremmalla massalla.
Abarth 500 Esseesse
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: 159:sin vuotavat ovet
Kiitos linkeistä ja vinkeistä.
Tällä pääsee mukavasti eteenpäin.
Olisihan se tietty pitänyt arvata että Smacket on ovensa korjannut ja homman dokumentoinut.
En vaan osannut oikeilla hakusanoilla asiaa etsiä.
Tällä pääsee mukavasti eteenpäin.
Olisihan se tietty pitänyt arvata että Smacket on ovensa korjannut ja homman dokumentoinut.
En vaan osannut oikeilla hakusanoilla asiaa etsiä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: 159:sin vuotavat ovet
En nyt kaikkia lukenut noista linkeistä, siel o todnäk munki tarinoita, mut;
Tossa pellissä olevat orkkistiivisteet murentuvat. Lähinnä vedet johtuvat kajarin kiinnitysrautoja pitkin sisäpeltiin, josta johtuvat oven rungon ja ovipahvin välistä kajuuttaan sen murustuneen tivarin läpi.
Mä irrottin pellit ja putsasin vanhat tivarit veks - tilalle D-tiivistenauhaa (normi taloikkunatiivistettä). Kaik ovet kannattanee käydä läpi samalla kertaa - ne on kaik tivarit todnäk muhjuna alareunastaan, mis vesi makaa.
Toki sika pelti-peltisaumaan (kute smacetillä) onnistunee ja on helpompi. Sotii vaan mun ajatusmaailmaa vastaan...
Tiivistys on se helpoin rasti. Lattian kuivaus vie enempi aikaa - ei se kynnyslista vesitiivis ole. Maton alla voinee olla lammikko. Penkit ja matot veks ja kuivaus. Tottakai mul oli tehtaalla sössitty reikä kuskin kaukalon kohdalle maton alapinnan kelmuun - oli imeny vettä vaahtomuoviin alakautta. Sehän ei hetkessä kuivu jos milloinkaan. Mul oli kaks viikkoa matto kuivumassa eikä täysin silloinkaan vedet lähteny.
Joskus liki 6v sitten ton operaation tein - ei oo vuotanu sen jälkeen ainakaan toistaiseksi.
Aini, laitoikohan mä prikan tohon pellin ja kajariraudan (ikkunahissiraudan tms.) väliin, jot vesi ei menis sinne peltien väliin - ts. tiivisteen päälle vaan suoraan tippasee oven rungon sisään... Olikose ikkunahissi ja kajarirauta kuis yhdynnässä... ??? En muista enää...
No jos sen purat niin hoksaat varmaan.
Mun kuvat tolta ajalta on bittiavaruudessa, saa noukkia jos löytää...
Tossa pellissä olevat orkkistiivisteet murentuvat. Lähinnä vedet johtuvat kajarin kiinnitysrautoja pitkin sisäpeltiin, josta johtuvat oven rungon ja ovipahvin välistä kajuuttaan sen murustuneen tivarin läpi.
Mä irrottin pellit ja putsasin vanhat tivarit veks - tilalle D-tiivistenauhaa (normi taloikkunatiivistettä). Kaik ovet kannattanee käydä läpi samalla kertaa - ne on kaik tivarit todnäk muhjuna alareunastaan, mis vesi makaa.
Toki sika pelti-peltisaumaan (kute smacetillä) onnistunee ja on helpompi. Sotii vaan mun ajatusmaailmaa vastaan...
Tiivistys on se helpoin rasti. Lattian kuivaus vie enempi aikaa - ei se kynnyslista vesitiivis ole. Maton alla voinee olla lammikko. Penkit ja matot veks ja kuivaus. Tottakai mul oli tehtaalla sössitty reikä kuskin kaukalon kohdalle maton alapinnan kelmuun - oli imeny vettä vaahtomuoviin alakautta. Sehän ei hetkessä kuivu jos milloinkaan. Mul oli kaks viikkoa matto kuivumassa eikä täysin silloinkaan vedet lähteny.
Joskus liki 6v sitten ton operaation tein - ei oo vuotanu sen jälkeen ainakaan toistaiseksi.
Aini, laitoikohan mä prikan tohon pellin ja kajariraudan (ikkunahissiraudan tms.) väliin, jot vesi ei menis sinne peltien väliin - ts. tiivisteen päälle vaan suoraan tippasee oven rungon sisään... Olikose ikkunahissi ja kajarirauta kuis yhdynnässä... ??? En muista enää...
No jos sen purat niin hoksaat varmaan.
Mun kuvat tolta ajalta on bittiavaruudessa, saa noukkia jos löytää...