156:sen valoshow

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

156:sen valoshow

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Alfani (156 2,0TS -98 ) päätti sitten eilen pitää valoillaan omaa kivaa.
Olin lähdössä lomareissulta kotimatkalle kun huomasin että vilkuttaessa kaikki etupään valot sammuvat. Vilkku pois päältä niin kaikki valot syttyvät :crazyeyes: .
Lähdin kuitenkin tien päälle ja jonkun ajan kuluttua pysähdyin katsomaan mitä siellä etupäässä mahtaa palaa. Parkit paloivat ok, pitkät tuntuivat toimivan kuten sumuvalotkin, mutta lyhkäsistä ei enää ollut tietoakaan...
Siinä sitten ajelin kaatosateessa pelkillä parkeilla ja sumuvaloilla ja kärsin vastaantulevien valojen vilkuttelusta :oops: .
Mutta asiaan. Selailin tuossa vanhoja viestejä ja havaitsin että tämä ei ole eka kerta kun tällaista tapahtuu. Mistäköhän päin tuota ongelmaa pitäisi lähteä etsimään? Viiksestä vai jostain muualta? Tosin auto on ostettu vasta kaksi kuukautta sitten, joten voisi kai olettaa että ongelma menee vielä vastuutakuun piikkiin.
Piru vie että pännii. :evil:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Maadoitusvialtahan tuo kuulostaa aika vahvasti. Eikö 156:ssa ollut joku tietty moninapaliitin joka oli arka hapettumaan?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

No mulla oli juuri tuo sama ongelma- eli ajovalot oli kaput.

Airiston auto vaihtoi tuolloin valoviiksen, mutta se ei auttanut. Kun he nostivat kädet pystyyn, niin Delta näytti osaamistaan ja paikansi hetkessä vian hapettuneeseen liittimeen- eli se on varmaan tässäkin tapauksessa vian aiheuttaja...


Tässä tuli muuten mieleen Punton 100tkm kestotesti AutoBildissä. Siinäkin taisi ainoa vika tuona aikana olla 1 hapettunumaan päässyt liitin... Haukkuivat huoltoa syylliseksi, sillä oikealla huollolla ja liittimien ajoittaisella öljyämisellä ei kuulemma tuotakaan olisi välttämättä tapahtunut...

EDIT: Tuo kuulostaa siksikin niin tutulta, että omakin auto oli juuri ostettu- itseasiassa valot eivät toimineet jo silloin kun auton liikkeestä sain. Voisiko olla, että liittimet pääsevät hapettumaan kun autoliike parhaimmillaan voi makuuttaa autoa kuukausia takapihalla? :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

niki kirjoitti:Delta näytti osaamistaan ja paikansi hetkessä vian hapettuneeseen liittimeen- eli se on varmaan tässäkin tapauksessa vian aiheuttaja...

Kertokaa nyt ihmeessä missä se liitin sijaitsee, ettei tarvii kaikkia repiä auki...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Ennakoivana huoltona kannattanee repiä kaikki auki ja suihkia CRCllä tms. aineella vaikka löytäisikin heti syyllisen... :mrgreen:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

niki kirjoitti:Airiston auto vaihtoi tuolloin valoviiksen, mutta se ei auttanut. Kun he nostivat kädet pystyyn, niin Delta näytti osaamistaan ja paikansi hetkessä vian hapettuneeseen liittimeen- eli se on varmaan tässäkin tapauksessa vian aiheuttaja...
Samasta liikkeeestä ollaan autot ostettu :-D . Toivottavasti suhtautuvat tähän tapaukseen yhtä suopeasti kuin sun Alfasi kohdalla. No, onhan niillä nyt ainakin kokemusta miten asiassa on paras menetellä.
puuha kirjoitti:Kertokaa nyt ihmeessä missä se liitin sijaitsee, ettei tarvii kaikkia repiä auki...
Juuri tätä kaipasin. Vaikka nyt homma hoituu tod.näk. takuutyönä, niin vastaisen varalle olisi hyvä tietää missä vika piilee.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

eltsu kirjoitti:Ennakoivana huoltona kannattanee repiä kaikki auki ja suihkia CRCllä tms. aineella
Asiantunteva huolto tekee tuon joka huollon yhteydessä, ainakin Auto Milano. Vierestä todistanut kun 156:nen sai CRC:tä vähän joka paikkaan, olisi tullut teknarista 5 tähteä heti 8)

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

puuha kirjoitti: Kertokaa nyt ihmeessä missä se liitin sijaitsee, ettei tarvii kaikkia repiä auki...
Voi kun vaan tietäisin. Kysyin kyllä, mutta en saanut vastausta...
EdotL kirjoitti:Samasta liikkeeestä ollaan autot ostettu . Toivottavasti suhtautuvat tähän tapaukseen yhtä suopeasti kuin sun Alfasi kohdalla. No, onhan niillä nyt ainakin kokemusta miten asiassa on paras menetellä.
Älä ihmeessä! Keneltä ostit? Nyt sitten ainakin tiedämme, mistä liikkeestä tulevat kaikki suomen valovikaiset Alfat :lol: Mahtavasti on kaikki mun ongelmat ainakin hoitaneet niin nykyisen kuin edellisenkin auton kanssa (eivät halua menettää hyvää asiakasta) ilman mitään vastaväitteitä ja kysymättä on tullut ilmaiset laina-autot joten hyvin tyytyväinen täytyy kyseiseen lafkaan olla. Varmasti tietävät tällä kertaa hakea vikaa oikeasta paikasta, kun siitä silloin oli niin paljon juttua niiden kanssa. Multa saa sanoa terkkuja kun käyt viemässä autoa huollettavaksi!
Ammattina autokauppa

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Kyseinen liitin sijaitsee ratin takana olevan muovikotelon sisällä. Tarkemmin löytyy kun avaat kotelon ja seuraat valoviiksestä lähteviä johtoja hetken matkaa. Siellä on semmoinen riviliitin, johon muistaakseni tulee noin 6-8 johtoa (voin muistaa väärin, on pari vuotta kun liitokset parantelin). Omassa 156:ssa tämän liittimen johtimet oli tosi huonosti laitettu paikoilleen ja valo-ongelma hävisi kun johtoja hieman töni paremmin paikoilleen. Liitin ei sinänsä ollut yhtään hapettunut, vaan kontakti oli fyysisesti huono. Vinkin sain tähän hommaan ongelman havaittuani Konalan DA:sta jossa kertoivat tämän ominaisuuden olevan "vakiokamaa"!
Alfa Romeo Alfetta 2000 4D -82, AR 156 2.0 TS -98, AR 156 SW 2.5 V6, Piaggio Vespa LX -08

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

niki kirjoitti: Älä ihmeessä! Keneltä ostit? Nyt sitten ainakin tiedämme, mistä liikkeestä tulevat kaikki suomen valovikaiset Alfat :lol: Mahtavasti on kaikki mun ongelmat ainakin hoitaneet niin nykyisen kuin edellisenkin auton kanssa (eivät halua menettää hyvää asiakasta) ilman mitään vastaväitteitä ja kysymättä on tullut ilmaiset laina-autot joten hyvin tyytyväinen täytyy kyseiseen lafkaan olla. Varmasti tietävät tällä kertaa hakea vikaa oikeasta paikasta, kun siitä silloin oli niin paljon juttua niiden kanssa. Multa saa sanoa terkkuja kun käyt viemässä autoa huollettavaksi!
E.Soisalon kanssa hierottiin kaupat. Täytyy itsekin sanoa että liikkeen toiminta on ainakin tähän asti ollut mallikelpoista. Omasta Alfasta korjattiin kaupanteon yhteydessä mukisematta yläpallonivel, jarrulevyt ja -palat eteen sekä moniurahihna. Nyt onkin tämän valo-ongelman yhteydessä aikomus keskustella vielä parista kosmeettisesta pikkuseikasta, josko nekin vielä saataisiin kuntoon.
Alfetta&156 kirjoitti:Kyseinen liitin sijaitsee ratin takana olevan muovikotelon sisällä.
Jes! Tulihan se sieltä! Kiitoksia!

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

EdotL kirjoitti:
E.Soisalon kanssa hierottiin kaupat. Täytyy itsekin sanoa että liikkeen toiminta on ainakin tähän asti ollut mallikelpoista. Omasta Alfasta korjattiin kaupanteon yhteydessä mukisematta yläpallonivel, jarrulevyt ja -palat eteen sekä moniurahihna. Nyt onkin tämän valo-ongelman yhteydessä aikomus keskustella vielä parista kosmeettisesta pikkuseikasta, josko nekin vielä saataisiin kuntoon.
No mutta niin minäkin :mrgreen: Soisalo on mielestäni kyllä loistotyyppi.. Tulee aina välillä juteltua ihan niitä näitä ja haettua hienoja autoja koeajoon- eikä palautuksella ole koskaan ollut kiirettä... Olen ostanut jo useamman auton Soisalolta joten tunnen kaverin aika hyvin... Uskon että laittavat kuntoon nuo pikkujututkin ihan nätisti. Soisalo on ainakin myyjä, joka osaa kuunnella ja nähdä asiat asiakaan näkökulmasta... Tai sitten se vaan esittää todella hyvin... :wink: On antanut myös kaupungin parhaat hyvitykset, mutta kyllä liikkeen pyyntihinnoissakin ilmaa on... Olen kyllä tehnyt periaatepäätöksen, että haen seuraavankin auton tuolta- siis Alfan, vaikka volsuliike onkin.

Sori että meni vähän OT:n puolelle... :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Jep. Homma hoidossa. Airiston Auto kuittaa viulut ja Delta hoitaa huollon. Eivät nyt heti uskaltaneet Deltassa sanoa mistä moinen johtuu, mutta yritän sitten työn valmistuttua kaivaa tiedon jotta sitä voi sitten välittää eteenpäin. Pahus vaan että Deltan hollolla tuntuu olevan todella kiire tjsp. koska oma auto pääsee työn alle vasta viikon päästä. Noh, pitää vain välttää pimeällä ajoa.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Alfetta&156 kirjoitti:Kyseinen liitin sijaitsee ratin takana olevan muovikotelon sisällä.
Minulta myös kiitokset tästä vinkistä, palstasta oli taas apua. 8) Eilen illalla olin lähdössä liikkeelle mutta valotpa ei toimineet. Vika löytyi minullakin sitten juuri tuosta liittimestä.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

No niin, valot on taas kunnossa. Kyse ei ollut tällä kertaa tuosta liittimestä, vaan viiksessä oli jotain konkreettista vikaa. Höpisivät jostakin kellojousesta jotain? No pojat nakkasivat paikalleen uuden viiksipaketin, siis sen ratin takana olevan mötikän jossa on kaikki viikset kiinni. Eli nyt on sitten pyyhkijä puolikin uuden uutta. Vähän käy sääliksi VV-auton E.Soisaloa, nimittäin homman kustannus oli melko tarkkaan 590 eypoa :crazyeyes: Työ itsessään kesti vajaa 45 minuuttia. Asentaja (en nyt muista nimeä) oli hyvinkin asiallinen, turistiin siinä homman aikana niitä näitä Alfoista ja yhteen ääneen päiviteltiin varaosien hintoja.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Veljeni oli kanssa naureskellu italialaiselle sähköosaamiselle, kun oli ajellut treellä 156:sen perässä josta sammui ajovalot kun käytti pissapoikaa :lol: . Joku hänen tuttu joka on paljon korjaillut fiiujen sähköjä, sanoi että luigi ei tiedä että sähkö ei kulje samassa johdossa kuin yhteen suuntaan. Miksiköhän sitten minunkin alfa on aivan täynnä johtoa :roll: .

Kuitenkin jotenkin tuntuu että on siellä kaikkea turhaa ja ylimääräistä, kun testailin ajovaloja niin irrottelin niiden releitä, mutta valot vaan paloivat vaikka irroitin kaikki.

Edit. 300 viestiä täynnä :drinking:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

164:ssä on aika monta relettä, joilla on jotain kummaa tekemistä ajovalojen kanssa. Itse metsästin aikanaan palanutta relettä, joka toisinaan jätti ajovalot päälle vaikka viiksi oli käännetty nollille ja virtalukostakin virrat katkaistu. Huomasin, että keskikonsolin takaosan sisällä on kasa releitä, jotka jotenkin kummallisesti vaikuttavat ajovaloihin ja sieltähän se palanut relekin löytyi.

Se siitä ja loput kirjeessä, tai ainakin toisessa ketjussa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

EdotL kirjoitti:No niin, valot on taas kunnossa. Kyse ei ollut tällä kertaa tuosta liittimestä, vaan viiksessä oli jotain konkreettista vikaa.
Mullakin vaihtoivat ensin tuon viiksen, taisi siinäkin jotain häikkää silloin olla... :roll: Ei mennyt koko paketti vaihtoon, mutta kyllä siinä sitten Soisalon kanssa lopuksi päiviteltiin että jäi VV-autolta tällä kertaa katteet aika vähiin- mun alfaan kun tehtiin kaikenlaista pientä remonttia VV-auton laskuun :wink:
Ammattina autokauppa

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Epezi kirjoitti:Veljeni oli kanssa naureskellu italialaiselle sähköosaamiselle, kun oli ajellut treellä 156:sen perässä josta sammui ajovalot kun käytti pissapoikaa
Eipä tuossa paljon sähköosaamisen kanssa tekemisissä olla. Itsekin sammutan aina ajovalot kun käytän pissapoikaa, ei suotta tuhlaa nesteitä ajovaloille.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Samma här

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Roach kirjoitti:Eipä tuossa paljon sähköosaamisen kanssa tekemisissä olla. Itsekin sammutan aina ajovalot kun käytän pissapoikaa, ei suotta tuhlaa nesteitä ajovaloille.
Samma här, varsinkin jos on puhdas auto.

Vastaa Viestiin