^ohan noita paikkoja mistä voi vuotaa. Mistä se vuotaa, koneen ylä vai alaosasta, sivusta, pohjasta, edestä, esim öljynsuodattimen juuresta?? Tai voihan se vuotaa vaikka moottorin ja vaihteiston välistä...?
Vaihtoehtoja on monia ja näkemättä ihan mahdoton sanoa oikeen mitään, mutta yhtenä yleisimpänä vuotona voinee heittää venttiilikannen tiivisteen vuodon. Maksaa muutaman kympin ja sen vaihtaa puoleen tuntiin.
Vie jonnekin pajalla missä osaavat katsoa mistä vuotaa.
Onko autossa pohjapanssari paikallaan? Jos on pohjapanssari niin vuodon selvittely kannattaisi aloittaa irrottamalla pohjapanssari ja kurkkaamalla onko öljyproppu tai suodatin märkä ja jos on märkä vaihtaisin öljyt pikimmiten ja laittaisin suodattimen ja propun oikeaan momenttiin ja tarkastaisin että proppuun ja suodattimeen tulee yksi tiiviste. Välillä vanha tiiviste jää kiinni koneen kylkeen ja kun laittaa uuden suodattimen niin sinne tulee tuplatiiviste joista toinen lähtee kävelemään kun öljynpaineet nousee. (Käynnistäessä tai viimeistään kierroksilla tulee öljyt pihalle)
Toki helpointa aloittaa viemällä pajalle jossa joko tekevät moottoripesun ja kurkkaat itse mistä tulee uutta öljyä tai sitten pyydät pajalla että kattovat mistä vuotaa öljyä.
Mitä tuohon kannentiivisteeseen ja moottorin vaihtoon tulee niin väittäisin että kone on kunnossa kuin myös pahvi jos öljytikusta on tarkastettu että kone ei ole vuotanut kuivaksi tai tarkemmin alle minimin eikä ylikuumentunut=kansipaffi soronoo