Jäi ripa käteen... (156)
Valvoja: Moderators
-
Jäi ripa käteen... (156)
Jäi vasemman takaoven ripa käteen tässä alkukesästä. Rivan muoviset saranat, jotka ovat metallitapeissa olivat näköjään väsyneet ja kuluneet ja seurauksena oli niiden murtuminen. Uudella rivalla ei ilmeisesti ole paljon hintaa, mutta miten asennus onnistuu? Vähän tsekkailin jo sitä paikkaa ja oven sisäpuolella on muovikilpi, joka lähtee pois muitta mutkitta ja sen alla on kuusiokolo ruuvi, joka ilmeisesti kiristää rivan mekanismin rungon oveen. Toinen ruuveista kuitenkin jää oven sisäpuolen "ikkunalistan" alle. Mitenhän tämän listan saisi kivuttomasti irti? Vai onko ollenkaan tarvis irroittaa rivan runkoa ripaa asennettaessa? Itse en ainakaan kuusiokoloavainta saanut mahtumaan alemmalle ruuville vain listaa raottamalla. Kokemuksia vaihto-operaatiosta?
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99
-
Re: Jäi ripa käteen... (156)
Black Adder kirjoitti:Kokemuksia vaihto-operaatiosta?
Minä vaihdoin omaan rotteloon takakahvan pari viikkoa sitten. Aika helposti kävi. Purin ovesta tuhkakupin/sisäkahvan irti ja sitten sen oven keskellä kädensijassa olevan vetokahvan ja naksutin verhoilua irti kiinnittimistä sen verran niin että kuusiokolo mahtui siihen ulkokahvan alempaankin ruuviin. Ne kaksi ruuvia irti ja kahva on kädessä sitten kun irrottaa vielä sen vivuston tangon joka siihen tulee.
Eiköhän se ole prässätty, eli kertakäyttötavaraa. Täällä oli kuitenkin ohjeet myös rikkinäisen tapin korjaamiseksi. Kannattaa kokeilla hakua.Black Adder kirjoitti:Yritin haulla hakea ripoja, mutta en kahvojaKiitoksia! Mutta miten irtoaa kahvan mekaniikka ulos kolostaan, että saa kahvan takaisin saranatapeilleen (metalliset piikit)?
- Maunu
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Muistaakseni teknistä osastolla on ohjeet kahvan korjaamiseen ruuvilla jos haluaa säästää. Itse olen aina tilannut kahvat Muukkoselta koska hinta on huomattavasti paljon halvempi kuin Deltassa. Asennukseen menee noin 20 min helpointen homma onnistuu kun purkaa takaoven verhoilun.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.