Alfetta GTV6 Spark Plug Resistor kysymys
Valvoja: Moderators
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Alfetta GTV6 Spark Plug Resistor kysymys
GTV6:ssä on pitkät bakeliittia tjms. tulpan 'hatut'. Tuollaiset kuin kuvassa.
Minulla niissä lukee Bosch 1.4 KOhm.
Kysymys kuuluu, että voinko jättää nuo pois? Jossakin luki, että niillä on jotain tekemistä häiriönpoiston kanssa.
Auto vaan käy todella nätisti ja kaikilla pytyillä kun laittaa uudet silikoniset tulpanjohdot suoraan tulppiin.
Kyllä ne aika helposti menee paikalleen vaikka tulpat syvällä koloissaan ovatkin.
Rikkooko käyttö ilman noita resistoreja tulpan? Vai tekeekö mäntään reiän tai muuta tuhoa moottorille?
Vielä on ole uskaltanut ajaa pidempää matkaa, mutta tosiaan uusilla tulpilla ja silikonijohdoilla ilman resistoreja auto käy hienosti.
Kyseessä Alfetta GTV6 -84 , korinvaihto.
Minulla niissä lukee Bosch 1.4 KOhm.
Kysymys kuuluu, että voinko jättää nuo pois? Jossakin luki, että niillä on jotain tekemistä häiriönpoiston kanssa.
Auto vaan käy todella nätisti ja kaikilla pytyillä kun laittaa uudet silikoniset tulpanjohdot suoraan tulppiin.
Kyllä ne aika helposti menee paikalleen vaikka tulpat syvällä koloissaan ovatkin.
Rikkooko käyttö ilman noita resistoreja tulpan? Vai tekeekö mäntään reiän tai muuta tuhoa moottorille?
Vielä on ole uskaltanut ajaa pidempää matkaa, mutta tosiaan uusilla tulpilla ja silikonijohdoilla ilman resistoreja auto käy hienosti.
Kyseessä Alfetta GTV6 -84 , korinvaihto.
- Liitteet
-
- BoschPlugHattu.jpg
- (49.82 KiB) Tiedosto ladattu 1110 kertaa
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfetta GTV6 Spark Plug Resistor kysymys
Mulla ainakin tuo 75 V6 on ilman noita alkuperäisiä tulpanhattuja, perus piuhat kiinni suoraan tulpassa. Eikä ole mitenkään uuden näköiset, ulkokuoren perusteella vähintään 10v olleet paikallaan.
Ja toimii täysin. Laita resistoritulpat ja normipiuhat jos pelkäät naapureiden tv-kuvan kärsivän kun ajat ohi
Ja toimii täysin. Laita resistoritulpat ja normipiuhat jos pelkäät naapureiden tv-kuvan kärsivän kun ajat ohi
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfetta GTV6 Spark Plug Resistor kysymys
^Hyvä tietää, että joku on tosiaan ajanut pitempään ilman noita.
Mitkäs tulpat sulla siinä on?
Mitkäs tulpat sulla siinä on?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfetta GTV6 Spark Plug Resistor kysymys
en ole katsonut, edellisen omistajan jäljiltä on nuo vielä.alamajy kirjoitti:^Hyvä tietää, että joku on tosiaan ajanut pitempään ilman noita.
Mitkäs tulpat sulla siinä on?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfetta GTV6 Spark Plug Resistor kysymys
Onko noissa mitään erikoista sytytysjärjestelmässä ns. aiemmin vai onko se ihan perinteinen jakajasytkä yhdellä puolalla?
Voisin kuvitella että jos tuollaiset esivastukset ottaa pois, niin joko tulpanjohdot pitää korvata "normaaleilla" (lievät olleet melko matalaimpedanssiset noiden kanssa alunperin) tai tulpat R-tulpilla.
Voisin kuvitella että jos tuollaiset esivastukset ottaa pois, niin joko tulpanjohdot pitää korvata "normaaleilla" (lievät olleet melko matalaimpedanssiset noiden kanssa alunperin) tai tulpat R-tulpilla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alfetta GTV6 Spark Plug Resistor kysymys
Tossa uudemmassa Gtv:ssä on resistorit molemmissa päissä, sillä johto on 0 ohminen.
Lienee tahratonta johdinsäikeet, ainakin ulkonäön perusteella.
Lienee tahratonta johdinsäikeet, ainakin ulkonäön perusteella.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfetta GTV6 Spark Plug Resistor kysymys
Perinteinen kärjetön jakaja yhdellä puolalla.Polforea kirjoitti:Onko noissa mitään erikoista sytytysjärjestelmässä ns. aiemmin vai onko se ihan perinteinen jakajasytkä yhdellä puolalla?
Voisin kuvitella että jos tuollaiset esivastukset ottaa pois, niin joko tulpanjohdot pitää korvata "normaaleilla" (lievät olleet melko matalaimpedanssiset noiden kanssa alunperin) tai tulpat R-tulpilla.
Autossa oli: etuvastus, alkuperäiset tulpan johdot-näissä siis 1.4 kOhm resistorit ja R-tulpat.
Nyt on: etuvastus, normaalit silikoniset tulpan johdot, ei resistoreita ja ei-R-tulpat (Bosch W7DC+).
Ja nyt käy hyvin.