156 v6 2,5 1998 ECU-resetti
Valvoja: Moderators
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
156 v6 2,5 1998 ECU-resetti
Ajokissa pääsi akku tyhjenemään. Lataushäiriö? Nyt maatot ym. puhdistettu. Lataa tyhjäkäynnillä ok. ja akku ladattu täyteen. Lähtee käymään tyhjäkäyntiä reilulla 1000 kierroksella. Kun tarjoo hiukan kaasua alkaa rykimään ja käy ihan kuin vajailla pytyillä. Tyhjäkäynti putoaa jonnekin 500 kierrokseen. Olisiko nyt syytä tehdä ecu resetti? Mikä olisi ehdottoman oikea tapa 1998 malliselle 156, v6
koneelle?
koneelle?
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: 156 v6 2,5 1998 ECU-resetti
Ecu-resetin ohje by Willez (Ecu-reset ja kaasupolkimen opetus samaan aikaan):
1.Akku irti 45min
2.Akku kiinni ja virrat päälle 2min
3.Avain pois lukosta 5sek
4.Kone käymään 15min (ÄLÄ KOSKE KAASUPOLKIMEEN)
5.Sammuta kone 10min ajaksi
6.Kone käyntiin ja koeajolle, vaihtelevaa ajoa.
1.Akku irti 45min
2.Akku kiinni ja virrat päälle 2min
3.Avain pois lukosta 5sek
4.Kone käymään 15min (ÄLÄ KOSKE KAASUPOLKIMEEN)
5.Sammuta kone 10min ajaksi
6.Kone käyntiin ja koeajolle, vaihtelevaa ajoa.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 v6 2,5 1998 ECU-resetti
Tuollain olen aiemmin tehnytkin. Jotenkin vaan on tuntunut että sen 15 minutin tyhjäkäynnin aikana ei ole tapahtunut mitään. Koko ajan kierrokset jossain 700 nurkilla.
Olisiko tuo resetti tehtävä apulaitteet ja valot pois kytkettynä?
Olisiko tuo resetti tehtävä apulaitteet ja valot pois kytkettynä?
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: 156 v6 2,5 1998 ECU-resetti
Kyllä minullakin kierrokset oli tyhjäkäyntikierrokset koko ajan. Minä ajattelin siten, että kaikki apulaitteet ja valot normaaliasennoissa eli
minulla oli ilmastointi auto-asennnossa ja valot päällä. Ja sitten tosiaan vaihtelevaa ajoa: kaikki vaihteet läpi täys kiihdytyksellä, jokaisella vaihteella tasakaasuajoa, paikallaan tyhjäkäyntiä ja normaalia kaupunkipyöritystä. Myöd motarilla tasakaasuta kiihdyttelyä isoilla vaihteilla.
minulla oli ilmastointi auto-asennnossa ja valot päällä. Ja sitten tosiaan vaihtelevaa ajoa: kaikki vaihteet läpi täys kiihdytyksellä, jokaisella vaihteella tasakaasuajoa, paikallaan tyhjäkäyntiä ja normaalia kaupunkipyöritystä. Myöd motarilla tasakaasuta kiihdyttelyä isoilla vaihteilla.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 v6 2,5 1998 ECU-resetti
Olisko nyt joku muu juttu, kuin mitä ecu resetti voi korjata?
Kyllähän se joskus auttaa, mut oireet kuulostaa nyt vähän pahemmilta?
Kyllähän se joskus auttaa, mut oireet kuulostaa nyt vähän pahemmilta?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 v6 2,5 1998 ECU-resetti
Täytyy huomenna kokeilla. Tosiaan vesiletku petti sieltä laturin läheltä ja sitten ilmeisesti huonon latauksen takia tyhjeni akku ja käynti muuttui epämääräiseksi kunnes sammui. Hinurilla korjaamolle.
Olivat puhdistaneet maadoitus ja virtajohdon liittimiä sekä ladanneet akun täyteen. Mittausten perusteella lataus 13.95-14.11 V Akun tyhjäkäynti jännite oli 12.75V Eli kaikki siltä osin ok.
Kävin autoa noutamassa korjaamolta tässä illansuussa, koska en korjaamon aukioloaikana ehtinyt. Mutta lähti käyntiin ihan hienosti ja kävi tyhjäkäyntiä reilun tonnin. Mutta kun painoi kaasua niin alkoi käymään ihan ihmeellisesti ja tyhjäkäynti putosi 500. Sammutin ja käynnistin uudelleen ja sama juttu. Jätin auton sinne korjaamon pihalle. Vasta kotona välähti tuo ecu-resetti! Eli aamulla kokeileen.
Olivat puhdistaneet maadoitus ja virtajohdon liittimiä sekä ladanneet akun täyteen. Mittausten perusteella lataus 13.95-14.11 V Akun tyhjäkäynti jännite oli 12.75V Eli kaikki siltä osin ok.
Kävin autoa noutamassa korjaamolta tässä illansuussa, koska en korjaamon aukioloaikana ehtinyt. Mutta lähti käyntiin ihan hienosti ja kävi tyhjäkäyntiä reilun tonnin. Mutta kun painoi kaasua niin alkoi käymään ihan ihmeellisesti ja tyhjäkäynti putosi 500. Sammutin ja käynnistin uudelleen ja sama juttu. Jätin auton sinne korjaamon pihalle. Vasta kotona välähti tuo ecu-resetti! Eli aamulla kokeileen.
Re: 156 v6 2,5 1998 ECU-resetti
Ymmärtääkseni tuossa haetaan vain perustaso noille tyhjäkäyntisäädöille sekä perusasennot sähköläpille, ja itse olen todennut flektin käynnistyessä ekaa kertaa sen riittävän jos starttaa kylmällä koneella.Antieko kirjoitti:Tuollain olen aiemmin tehnytkin. Jotenkin vaan on tuntunut että sen 15 minutin tyhjäkäynnin aikana ei ole tapahtunut mitään. Koko ajan kierrokset jossain 700 nurkilla.
Olisiko tuo resetti tehtävä apulaitteet ja valot pois kytkettynä?
Sammutuksen jälkeen peruskaava/arvot kirjoitetaan muistiin, ja sitten opitaan uusia arvoja kun lyödään kone uudelleen tulille, tai lisätään karttaan tai jotain sinnepäin.
Edellyttäen muuten että kylmästöinti yms on pois päältä, muutenhan flekti puhkuu hetikohta.
Jos ajelee kovin kevyellä kaasujalalla, oppii kait ecu taloudelliseksi, ja jos lappu on lattiassa joka vaihteella löydetään nopeasti raja-arvot joihin nojaudutaan.
JTS:sän opetti vaimo tavoille, ja pari päivää siinä meni ennen kuin tilanne normalisoitui laitteen ollessa käsittämättömän laiska mun saatuani sen komentooni (ei siis muijja).
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: 156 v6 2,5 1998 ECU-resetti
Mä oon ottanut tavaksi aina ennen ratapäiviä ladata huolella akun(pieni kisa-akku) ja tehdä
nuo kaasuläppä/ecureset -manööverit. Tuo vähäinen normiajo liikenteessä on niin hissuttelua
että Ecu oppii väärille tavoille ja veto ei ole ihan optimaalinen. No, radalla nilkka suorana
varmasti oppii ilman resettejäkin tavoille mutta kun kerran akku on irti niin pitäähän tuo tehdä.
Ja nätisti hyrrää ja vääntää sen jälkeen.
166:ssa etuputken liitos ja haitariosat pikku hiljaa pettivät ja seokset olivat aivan päin hanuria. Eli haitaria.
Putki kuntoon ja resetit päälle niin on taas kuin eri auto..
nuo kaasuläppä/ecureset -manööverit. Tuo vähäinen normiajo liikenteessä on niin hissuttelua
että Ecu oppii väärille tavoille ja veto ei ole ihan optimaalinen. No, radalla nilkka suorana
varmasti oppii ilman resettejäkin tavoille mutta kun kerran akku on irti niin pitäähän tuo tehdä.
Ja nätisti hyrrää ja vääntää sen jälkeen.
166:ssa etuputken liitos ja haitariosat pikku hiljaa pettivät ja seokset olivat aivan päin hanuria. Eli haitaria.
Putki kuntoon ja resetit päälle niin on taas kuin eri auto..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 v6 2,5 1998 ECU-resetti
Nyt on resetti tehty ohjeen mukaisesti ja se haki alkuun tyhjäkäyntikierroksia ja äänestä arvellen teki jotain muutakin. Viimein kaikki rauhottui ja tyhjäkäynti oli n.800 ja tasaisen kuuloista.Tein vaihtelevalla ajotavalla 60 km:n lenkin. Hyvin veti eikä nykinyt. Korjaamon pihassa sammutin koneen ja käänsin virrat päälle uudestaan. Latausvalo ei syttynyt! Mittasin akun navoilta jännitteen ja se oli 12.2 v. akku oli siis purkautunut ajon aikana. Laturi näköjään lataa vain kylmänä. Silloin merkkivalokin toimii kuten pitää. Nythän se ei palanut ajossa vaikka latausjännitettä ei ollutkaan.
Onko tietoa voiko jännitten säätimen vaihtaa laturia irroittamatta. Eiköhän se vika siihen jää. Laturin vaihto on työläs ja kallis homma. Ellei sitten löytyisi alan harrastajaa sitä vaihtamaan?
Onko tietoa voiko jännitten säätimen vaihtaa laturia irroittamatta. Eiköhän se vika siihen jää. Laturin vaihto on työläs ja kallis homma. Ellei sitten löytyisi alan harrastajaa sitä vaihtamaan?