164 stereot vinkuu ja uusi putki törisee
Valvoja: Moderators
164 stereot vinkuu ja uusi putki törisee
Kun tuossa kuukausi sitten vaihtelin laturin hihnaa tuohon kuusnepaani tien päällä iloisesti kiroten ja kuolokohtamittareita irti repien, huomasin siinä laturin lähes kokonaan irrotettuani että joku siihen menevä vihreä johto repsotti siellä irtaalla eikä näkynyt mitään kiinnityskohtaa.
Autoon on asennettu vahvistinta ja subbaria ja erillissarjaa, ja varsinkin nuo etupään diskantit ulisevat koko ajan auton ollessä käynnissä kierrosluvun mukaan melko häiritsevästi. Nyt tuon hihnanvaihdon jälkeen tuo ääni muuttui taas hieman häiritsevämmäksi kun niitä laturin piuhoja tuli nyittyä.
Onko tuossa laturissa olemassa joku häiriönpoistosysteemi joka on nyt kytketty poikkeen tai joku johto on huonosti. Perkele kun ulisee ja menee hermot (enemmän kuin ennen). Kajareiden johtojen ja virtajohtojen paikkojen vaihdolla ei tunnu olevan mitään vaikutusta asiaan -aina ulisee samalla tapaa. Olen joskus jostain lukenut että laturiin on mahdollista fiksata jokin häiriönpoistotsydeemi joten valistakaa olenko taas ihan ulukona asioista?
vahvistimet ovat takakontin ja ohjaamon väliseinässä pystyssä ja subbari on samassa kohtaa 70 l:n boksissa... Pitäisiköhän noiden etupään erillissarjan hakosuodinten sijaita jossain ohjaamossa kun ne nyt ovat siinä subbariboksin päällä..? Onko tuolla vaikutusta asiaan?
Asentelin tuossa bytheway autooni uuden keskiputken jonka rakentelin 3L:n kuusnepan vastaavasta lähes 2,5 tuumaisesta ja simonsin 2,5:n tuuman iropätkistä. Kolmelitraisessahan on keskiputken alkupäässä kaksi erillistä putkea joissa kummassakin vaimennin ja joka yhtyy puolessa välissä -rälläköin nämä irti ja panin tilalla suoran putken ja supistepätkän että sai tiiviisti alkuperäiseen alkuosaan kiinni. Keskiputken mutkaosa on kolmelitraisesta ja siinä on pieni vaimennin (olisi ollut tosi vittumainen rakentaa irotpätkistä). Loppuosan taas kytkin supistepalalla kaksilitraisen takapönttöön ja avot hyvä tuli.
Käyntiääni muuttui pikkuisen matalammaksi (mutta suorastaan hiljaisemmaksi kun entinen putki oli seula) ja resonoi tietyillä taajuuksilla mutta nyt tuntuu että autossa olisi pikkuriikillinen enemmän hönkää suuremmilla kierrosnopeuksilla ja vastaavasti pikkukierroksilla vähemmän... entinen keskiputki kun oli hitsattu edellisen omistajan toimesta myös sisäpuolelta osin tukkoiseksi joten mikä tahansa on parempi. Lieneekö tuo "hönkä" vain kuvitelmaa mutta onhan tuo nyt hieman vapaammin virtaava ja keskivaimennin siirtyi lähes taka-akselin luo ja päästää kaasut lävitseen varmasti paremmin kuin kaksilitraisen oma...
Nyt kun vielä saisi jostain tuon kolmelitraisen kuusnepan takapöntön omakseen ja sovittaisi sen tuohon kaksilitraiseen niin jopa pärisisi... Onko kellään ylimääräistä -myykääpäs halvalla niin saan tyttömän miehen viritysputken???
Bilteman ruosteinen pakoputken "kromipää" tuli siinä sivussa maalailtua punaiseksi muijan toimesta joten elkää lyökö jos tulee tuollainen tuninkiviritys vastaan -en se minä ollu
Autoon on asennettu vahvistinta ja subbaria ja erillissarjaa, ja varsinkin nuo etupään diskantit ulisevat koko ajan auton ollessä käynnissä kierrosluvun mukaan melko häiritsevästi. Nyt tuon hihnanvaihdon jälkeen tuo ääni muuttui taas hieman häiritsevämmäksi kun niitä laturin piuhoja tuli nyittyä.
Onko tuossa laturissa olemassa joku häiriönpoistosysteemi joka on nyt kytketty poikkeen tai joku johto on huonosti. Perkele kun ulisee ja menee hermot (enemmän kuin ennen). Kajareiden johtojen ja virtajohtojen paikkojen vaihdolla ei tunnu olevan mitään vaikutusta asiaan -aina ulisee samalla tapaa. Olen joskus jostain lukenut että laturiin on mahdollista fiksata jokin häiriönpoistotsydeemi joten valistakaa olenko taas ihan ulukona asioista?
vahvistimet ovat takakontin ja ohjaamon väliseinässä pystyssä ja subbari on samassa kohtaa 70 l:n boksissa... Pitäisiköhän noiden etupään erillissarjan hakosuodinten sijaita jossain ohjaamossa kun ne nyt ovat siinä subbariboksin päällä..? Onko tuolla vaikutusta asiaan?
Asentelin tuossa bytheway autooni uuden keskiputken jonka rakentelin 3L:n kuusnepan vastaavasta lähes 2,5 tuumaisesta ja simonsin 2,5:n tuuman iropätkistä. Kolmelitraisessahan on keskiputken alkupäässä kaksi erillistä putkea joissa kummassakin vaimennin ja joka yhtyy puolessa välissä -rälläköin nämä irti ja panin tilalla suoran putken ja supistepätkän että sai tiiviisti alkuperäiseen alkuosaan kiinni. Keskiputken mutkaosa on kolmelitraisesta ja siinä on pieni vaimennin (olisi ollut tosi vittumainen rakentaa irotpätkistä). Loppuosan taas kytkin supistepalalla kaksilitraisen takapönttöön ja avot hyvä tuli.
Käyntiääni muuttui pikkuisen matalammaksi (mutta suorastaan hiljaisemmaksi kun entinen putki oli seula) ja resonoi tietyillä taajuuksilla mutta nyt tuntuu että autossa olisi pikkuriikillinen enemmän hönkää suuremmilla kierrosnopeuksilla ja vastaavasti pikkukierroksilla vähemmän... entinen keskiputki kun oli hitsattu edellisen omistajan toimesta myös sisäpuolelta osin tukkoiseksi joten mikä tahansa on parempi. Lieneekö tuo "hönkä" vain kuvitelmaa mutta onhan tuo nyt hieman vapaammin virtaava ja keskivaimennin siirtyi lähes taka-akselin luo ja päästää kaasut lävitseen varmasti paremmin kuin kaksilitraisen oma...
Nyt kun vielä saisi jostain tuon kolmelitraisen kuusnepan takapöntön omakseen ja sovittaisi sen tuohon kaksilitraiseen niin jopa pärisisi... Onko kellään ylimääräistä -myykääpäs halvalla niin saan tyttömän miehen viritysputken???
Bilteman ruosteinen pakoputken "kromipää" tuli siinä sivussa maalailtua punaiseksi muijan toimesta joten elkää lyökö jos tulee tuollainen tuninkiviritys vastaan -en se minä ollu
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Vinkuja syy on yleensä soittimen maadoitus. Vaihda maajohdon paikkaa.Johto pitäisi saada puhtaalle pellille hyvän kontaktin takia. Päälle jotain maalia ettei ruoste raiskaa.
Itellä vinku kanssa ja on monessa muusakin menopelissä vinkunut ja soittimen kunnollinen maadoitus on auttanut asiaa.
Myös sähköt + kannataa laittaa suoraan akulta.
Kuusnepa ts:ssä on ainakin takasisävalot + soitin samassa sulakkeessa alunperin.
Itellä vinku kanssa ja on monessa muusakin menopelissä vinkunut ja soittimen kunnollinen maadoitus on auttanut asiaa.
Myös sähköt + kannataa laittaa suoraan akulta.
Kuusnepa ts:ssä on ainakin takasisävalot + soitin samassa sulakkeessa alunperin.
Kokeilemisen arvoinen neuvo tuo mankan parempi maadoitus mutta kannattaako sitä soittimen maajohtoa ruveta vetämään tuonne takakonttiin asti (kuusnepassa akku perässä) kun se johto menee sitten signaalijohtojen ja etukajarijohtojen kanssa vierekkäin koko auton halki -pitäisikö laittaa menemään eri puolelta autoa (vaikkapa kuskin puolen kynnyslistojen alta kun muut johdot menevät pelkääjän puolelta...?)
Onko oikeasti vaikutusta onko sähköjohotoja ja kajarijohtoja vierekkäin? Perkele kun ei tule oikein hyvää suomea kun tuo kalja taas näin ilosaarirockin jälkeen ekaa kertaa maistuu aivan mainiolle
Onko oikeasti vaikutusta onko sähköjohotoja ja kajarijohtoja vierekkäin? Perkele kun ei tule oikein hyvää suomea kun tuo kalja taas näin ilosaarirockin jälkeen ekaa kertaa maistuu aivan mainiolle
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
On vaikutusta jos kajari- ja sähköjohdot kiertävät toisiaan.pulukka kirjoitti:Kokeilemisen arvoinen neuvo tuo mankan parempi maadoitus mutta kannattaako sitä soittimen maajohtoa ruveta vetämään tuonne takakonttiin asti (kuusnepassa akku perässä) kun se johto menee sitten signaalijohtojen ja etukajarijohtojen kanssa vierekkäin koko auton halki -pitäisikö laittaa menemään eri puolelta autoa (vaikkapa kuskin puolen kynnyslistojen alta kun muut johdot menevät pelkääjän puolelta...?)
Onko oikeasti vaikutusta onko sähköjohotoja ja kajarijohtoja vierekkäin? Perkele kun ei tule oikein hyvää suomea kun tuo kalja taas näin ilosaarirockin jälkeen ekaa kertaa maistuu aivan mainiolle
Mankan maajohto riittää kun laitat sen siitä läheltä runkoon.
+ johto sitten ettei olisi kajarijohtojen kanssa samassa.