Alfasta aukeilee ikkunat itsekseen!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Alfasta aukeilee ikkunat itsekseen!

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

No niin. Käväisin tuossa pihalla, ja aloin ihailemaan, että kylläpäs saa Wurthin ikkunaspraylla kirkasta jälkeä. Sitten katse takasivulaseihin, ja perkele..
Molemmat etuikkunat auki, miten tämä on mahdollista? Itse en ole vahingossakaan koskenut nappeihin. Ei ole tapana availla laseja, ettei jää ikäviä vesivanoja.

Keväällä provoiltiin eräällä S24:n merkkipalstalla samasta asiasta. :lol: Tämän siitä sitten saa.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Seesam aukene

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Tässä kesällä myös 156:n apukuskin puoleinen lasi oli aamulla kokonaan auki. Tietenkin sitä epäilee, että lasi jäi itseltäni auki (mikä olisi aika outoa). Mysteeriä lisäsi se, että yöllä satoi voimakkaasti ja silti auto oli sisältä kuiva, ikäänkuin ikkuna olisi auennut aamulla itsekseen vasta sateen jälkeen :shock: .

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuli mieleen appikokelaan C5 kun ajelin länsiväylällä sateessa niin yhtäkkiä pyyhkijät sekosivat ja ikkuna aukesi :lol:

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Mulla oli sama ongelma talvella joulun alla, ja siitä kirjoittelinkin, vika löytyi kuskin oven kastuneesta ja hapettuneesta moninapaliittimestä.

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Volvoissa olen kuullut näin tapahtuvan, mutta Alfalle en ole noin kuullut tapahtuvan..

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Seesam aukene

Viesti Kirjoittaja Maho »

155156 kirjoitti:Tässä kesällä myös 156:n apukuskin puoleinen lasi oli aamulla kokonaan auki. Tietenkin sitä epäilee, että lasi jäi itseltäni auki (mikä olisi aika outoa). Mysteeriä lisäsi se, että yöllä satoi voimakkaasti ja silti auto oli sisältä kuiva, ikäänkuin ikkuna olisi auennut aamulla itsekseen vasta sateen jälkeen :shock: .
Automaattisen ilmastoinnin lisäksi ilmeisesti myös automaattinen tuuletus :mrgreen:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

tuo on uusien autohälyttimien toimintaa.
Eli jos ulkopuolella näkyy epäilyttävää liikettä avataan ikkuna ettei varkaan tarvitse sitä särkeä. :wink:

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Itse olen odotellut "innolla" koska jotain vastaavaa tapahtuu. Kiusallistakin kiusallisempaa on nimittäin se, että aina kun sateella joutuu avaamaan ikkunan, kaikki vesi valuu suoraan kytkimien päälle. Kytkimien hapettuminen voisi silloin selittää osan ongelmasta. Mutta suuri mysteeri on se että, mistä hitosta ne ikkunat saa virran jos kerran auto on parkissa ja avaimet taskussa. :crazyeyes:

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Toisissa autoissa tulee katkaisijalle aina virta. Syynä se että ikkunan voi pistää kiinni ilman avaimia muttei avata, eli ei tarvi pistää virtoja uudestaan jos sattuu unohtamaan ikkunan auki kun on nousemassa autosta... En tiedä 156sta mutta ex-naapurin avensiksessa oli muistaakseni tällä tavalla. Tuleeko mahdollisesti samassa nipussa muös keskuslukon johdot? siellähän on ainakin virta koko ajan. Mutta sitten ehkä aukoisi lukkojakin itsekseen... :twisted:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

MadMike
Viestit: 105
Liittynyt: 26 Elo 2004, 23:42
Paikkakunta: 45 min länteen Stadista eli Turku

Viesti Kirjoittaja MadMike »

VW konsernin tuotteissa sama sisäänrakennettu "ominaisuus" mutta tehdas ei myönnä sitä....väännä jotain lukkoa suht. reipaasti niin se menee "yli" oli selitys ja avaa ikkunat...ja erityisesti takaluukun lukko.
I´ll see you sonofabitches at the races

santtuk
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Elo 2004, 20:17

Viesti Kirjoittaja santtuk »

oisko mahdollista että oisit istunut avaimen päällä? kokeilkaa alfassa aukee ikkunat kun pitää tietyn ajan kaukosäätimen nappia pohjass.. muistaaksen ovien avaus nappia.

santtuk
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Elo 2004, 20:17

Viesti Kirjoittaja santtuk »

ainakin 147:ssa on niin, kokeiltu on ja pelaa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

santtuk kirjoitti:kokeilkaa alfassa aukee ikkunat kun pitää tietyn ajan kaukosäätimen nappia pohjass.. muistaaksen ovien avaus nappia.
Heh, oli pakko käydä testaamassa. Ikkunat tosiaan avautuu, jos kaukosäätimen avausnappia pitää kolme sekuntia pohjassa. :shock: Mikähän tässä on idea?

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Cuore Sportivo kirjoitti: Heh, oli pakko käydä testaamassa. Ikkunat tosiaan avautuu, jos kaukosäätimen avausnappia pitää kolme sekuntia pohjassa. :shock: Mikähän tässä on idea?
Ideana on ettei tarvitse mennä autoon sisään ja laittaa virtoja päälle jos haluaa ikkunat auki.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

tv kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti: Heh, oli pakko käydä testaamassa. Ikkunat tosiaan avautuu, jos kaukosäätimen avausnappia pitää kolme sekuntia pohjassa. :shock: Mikähän tässä on idea?
Ideana on ettei tarvitse mennä autoon sisään ja laittaa virtoja päälle jos haluaa ikkunat auki.
Tuohon onkin usein tarvetta :crazyeyes:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Mikä loistava keksintö! Talvella kun lukot ovat jäätyneet kiinni, voit ryömiä sisään kätevästi ikkunasta :lol:
- Alfaholic -

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Maho kirjoitti: Tuohon onkin usein tarvetta :crazyeyes:
Jos autossa ei ole ilmastointia, ymmärtäisin kyllä, mutta taitaa olla kaikissa noissa vakiovarusteena... Mikä pointti tuossa tosiaan on?
:roll: Toisinpäin toimiessaan tosi hyödyllinen ominaisuus.
Ammattina autokauppa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

niki kirjoitti:Jos autossa ei ole ilmastointia, ymmärtäisin kyllä.
Minä en. Tuskin kukaan täyspäinen haluaa ottaa jotain niskahalvausta ajamalla molemmat etulasit täysin aukinaisina.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Meinasko Scuore että ikkunoita ei voisi avata ihan niille kuuluvista napeista jos istuu jo autossa?

Himastahan olisi kätevää avata ikkunat ennenkuin lähtee..

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Cuore Sportivo kirjoitti: Minä en. Tuskin kukaan täyspäinen haluaa ottaa jotain niskahalvausta ajamalla molemmat etulasit täysin aukinaisina.
En kyllä ihan tuota tarkoittanut... en puhunut mielestäni ikkunat auki ajamisesta. Pointtini oli se, että varsinkin tummat autot /sisustus on semmonen, että kovilla kesähelteillä auto on sisältä kuin huonosti lämmitetty sauna. Ainakin mökillä ollessani saan auton avonaiseen autokatokseen jossa laitan ikkunat auki ennen lähtöä niin viilenee varjossa sisätilatkin kummasti... Olisi tosi kätevää, jos tuon voisi tehdä vaan nappia painamalla jostain kauempaa...

En sitten muuten taida olla kovin täyspäinen, koska on omalla 156:lla tullut välillä ajettua molemmat etulasit täysin aukinaisina (en tosin puhu mistään moottoritienopeuksista...) :wink:
Ammattina autokauppa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

niki kirjoitti:En kyllä ihan tuota tarkoittanut... en puhunut mielestäni ikkunat auki ajamisesta. Pointtini oli se, että varsinkin tummat autot /sisustus on semmonen, että kovilla kesähelteillä auto on sisältä kuin huonosti lämmitetty sauna. Ainakin mökillä ollessani saan auton avonaiseen autokatokseen jossa laitan ikkunat auki ennen lähtöä niin viilenee varjossa sisätilatkin kummasti... Olisi tosi kätevää, jos tuon voisi tehdä vaan nappia painamalla jostain kauempaa...
Joo, tajusin myöhemmin. Varjopaikalla varmaan jäähtyy jonkin verran, mutta auringonpaisteessa saa ainoastaan lauman erilaisia hyönteisiä autoonsa. Eikä se kaukosäädin kotisohvalta toimi, eli tuskin on syy tuossakaan.
niki kirjoitti:En sitten muuten taida olla kovin täyspäinen, koska on omalla 156:lla tullut välillä ajettua molemmat etulasit täysin aukinaisina..
No jatka sitten ihmeessä samaan malliin.

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Cuore Sportivo kirjoitti: Joo, tajusin myöhemmin. Varjopaikalla varmaan jäähtyy jonkin verran, mutta auringonpaisteessa saa ainoastaan lauman erilaisia hyönteisiä autoonsa. Eikä se kaukosäädin kotisohvalta toimi, eli tuskin on syy tuossakaan.
Onhan se kätevä vaikka ennen lähtöä avata ikkunat noin, ilman että tarvitsee mennä autoon sisälle ja laittaa virrat päälle.
niki kirjoitti:En sitten muuten taida olla kovin täyspäinen, koska on omalla 156:lla tullut välillä ajettua molemmat etulasit täysin aukinaisina..
No jatka sitten ihmeessä samaan malliin.
Kyllä mäkin 156:lla usein ajoin työmatkat kesällä ikkunat kokonaan auki, siinä kaupungin tuoksuja ihan eri tavalla kuin lasiumpiossa ollessa.
Tuollainen niskahalvaukset kuulostaa 70 vuotiaiden ukkojen höpinöiltä. :)
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

tv kirjoitti:Tuollainen niskahalvaukset kuulostaa 70 vuotiaiden ukkojen höpinöiltä.
Sama se miltä kuulostaa, on varmasti kiva sitten herätä jokin kaunis kesäaamu kasvot halvaantuneena. :) Ei ole mitään keksittyä läppää.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Cuore Sportivo kirjoitti: No jatka sitten ihmeessä samaan malliin.
No olet kyllä ihan oikeassa siinä, ettei tuo täysin riskitöntä ole. Äitini ainakin tuntee erään...

Mutta ainakin 156 on semmoinen auto, että siinä ei ainakaan tunnu ilma edes tulevan sisään samalla tavalla kuin vanhemmissa "laatikoissa".

Jos jossain kaupungissa cruisailee 30km/h niin tuskimpa siitä mitään haittaa on jos ikkunat ovat siinä vauhdissa auki... Kukaan täysjärkinen ei varmaan aja ikkunat auki kaupungin ulkopuolella?
Ammattina autokauppa

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Hehee vai kasvohalvaus :mrgreen: No, kyllä minäkin tiedän sen sellaisia tapauksia, ei siinä mitään, mutta en kauheasti huolehtisi jos kesäkuumalla pörrää kaupungilla ikkunat auki.

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Pahin v*tutus käyrän nousi oli muutama vuosi sitten kun olin silloisella autolla liikenteessä, vein kaaran pesuautomaattiin (Neste) ja oli alkutalvea. Kaikki meni hyvin siihen asti kunnes joku ihme sähköhäikkä kesken pesun päätti iskeä ja kummatkin etuikkunat aukesi n.5cm ..vettä ryöppysi sisään ihan kokorahalla, shampoo ja juuriharja enää puuttuivat että olisi saanut kokovartalopesun samalla rahalla...se tunne/fiilis ja witutus oli jotain sanoin kuvaamatonta :evil:

Musta jotenkin tuntuu että mitä enemmän autossa on sähkökilkkeitä, niin sitä enemmän saa raapia päätä ja käyttää huollossa valohoidoissa :twisted:
Viimeksi muokannut MM, 01 Syys 2004, 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Hesem kirjoitti:No, kyllä minäkin tiedän sen sellaisia tapauksia, ei siinä mitään, mutta en kauheasti huolehtisi jos kesäkuumalla pörrää kaupungilla ikkunat auki.
Tiedä sitä sitten.. Mulla alkaa niskat vihlomaan kyllä ihan taajama-ajossakin, jos ikkuna on ollut auki. Sitten vielä jos saadaan kunnon ristiveto, niin ei tarvi kääntää päätä seuraavana päivänä.

Onneksi on ilmastointilaite (ollut jo 6 -vuotta). Yhdessäkään autossa siitä ei ole tarvinnut ylimääräistä maksaa.

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Cuore Sportivo kirjoitti: Tiedä sitä sitten.. Mulla alkaa niskat vihlomaan kyllä ihan taajama-ajossakin, jos ikkuna on ollut auki.
Et Spyderillä sitten varmaan viitsisi ajaa? Tosin voihan silläkin ajaa lasit ylhäällä.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

tv kirjoitti:Et Spyderillä sitten varmaan viitsisi ajaa? Tosin voihan silläkin ajaa lasit ylhäällä.
Luulisin, että on aika lailla eri asia ajaa avoautolla, kuin henkilöautolla yksi ikkuna auki.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

niki kirjoitti:En sitten muuten taida olla kovin täyspäinen, koska on omalla 156:lla tullut välillä ajettua molemmat etulasit täysin aukinaisina (en tosin puhu mistään moottoritienopeuksista...) :wink:
Autossa (ainakin 156) käy paljon pienempi puhuri, kun avaa etuikkunoiden lisäksi myös takaikkunat. Helteellä, taajamanopeuksissa kaikki sivuikkunat kokonaan auki on melko miellyttävä ajella. Ilmastointi on silloin tarpeeton.

Tämä cruisailu tuskin on kovin nautittavaa pakokaasujen keskellä Helsingin ruuhkissa, mutta kesäisenä päivänä maalaistaajamassa mukava kokemus. Vielä kun kattoluukun avaa, on melkein kuin avoautolla ajaisi.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

MM kirjoitti:Musta jotenkin tuntuu että mitä enemmän autossa on sähkökilkkeitä, niin sitä enemmän saa raapia päätä ja käyttää huollossa valohoidoissa :twisted:
Joo, onhan noissa aina enemmän vikamahdollisuuksia. Lisäksi tuollaiset riesat voivat olla korjaamolle aika haastavia jos vika ei juuri sillä hetkellä ole päällä, ehjää kun on paha korjata.
- Epäkelpokeräilijä -

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
MM kirjoitti:Musta jotenkin tuntuu että mitä enemmän autossa on sähkökilkkeitä, niin sitä enemmän saa raapia päätä ja käyttää huollossa valohoidoissa :twisted:
Joo, onhan noissa aina enemmän vikamahdollisuuksia. Lisäksi tuollaiset riesat voivat olla korjaamolle aika haastavia jos vika ei juuri sillä hetkellä ole päällä, ehjää kun on paha korjata.
jep, samaa mieltä ja pahinta on että tällaiset viat eivät edes tallennu vikamuistiin että voisivat purkaa vikakoodin huollossa ja tätä kautta selvittää mahdollisen vikakohdan ja bugin, vaan sähkömies käy case by case tyyppisesti vain tuon asiakkaan ilmoittaman ongelman läpi..ja vikahan ei tietenkään huollossa ilmene ja huollosta tullessa vika taas esiintyy..tää on niin tätä :x :?

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Cuore Sportivo kirjoitti:Sama se miltä kuulostaa, on varmasti kiva sitten herätä jokin kaunis kesäaamu kasvot halvaantuneena. :) Ei ole mitään keksittyä läppää.
No nyt ymmärrän miksi Humphrey Bogart oli sellainen "puunaama".
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

155156 kirjoitti:
Autossa (ainakin 156) käy paljon pienempi puhuri, kun avaa etuikkunoiden lisäksi myös takaikkunat. Helteellä, taajamanopeuksissa kaikki sivuikkunat kokonaan auki on melko miellyttävä ajella. Ilmastointi on silloin tarpeeton.

Tämä cruisailu tuskin on kovin nautittavaa pakokaasujen keskellä Helsingin ruuhkissa, mutta kesäisenä päivänä maalaistaajamassa mukava kokemus. Vielä kun kattoluukun avaa, on melkein kuin avoautolla ajaisi.
Juuri tätä tarkoitin. Helsingissä en (onneksi :mrgreen: ) asu, mutta kyllä varsinkin saaristossa on kiva cruisailla pienillä asvalttipätkillä ikkunat auki... Pahimpinakin kesäpäivinä kuuma ei tullut kun piti etuikkunoita auki- eikä ainakaan mulla ole koskaan ollut Scuoren mainitsemaa niskojen kipeytymisongelmaa... Niinkuin jäljemmässä viestissä totesin, niin 156:ssa on varsin mitätön puhuri kun vertaa moneen muuhun autoon, joissa ikkunoita ei viitsi pitää auki pienissäkään nopeuksissa... Täytyypä ensi kesänä kokeilla tuota takaikkunat auki ajamista.
Ammattina autokauppa

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

niki kirjoitti: Pahimpinakin kesäpäivinä kuuma ei tullut kun piti etuikkunoita auki...
Tuosta voi kyllä olla montaa mieltä! Tai sitten Nikillä on käsittämätön "kuuman"sietokyky :mrgreen:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Maho kirjoitti: Tuosta voi kyllä olla montaa mieltä! Tai sitten Nikillä on käsittämätön "kuuman"sietokyky :mrgreen:
No tänä kesänä ei ole kuin satanut vettä ja lämpötilat olleet aika matalia- helpolla on selvitty. En pidä kuumasta en sitten pätkääkään, mutta sietokyky on kyllä hyvä niin kauan kunhan ei ala päätä särkemään. Siinä vaiheessa kaikki yli 20 asteen menevä on liikaa... :roll:

Mentiinköhän tänä kesänä kertaakaan 30 asteen paremmalle puolelle?
Ammattina autokauppa

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Cuore Sportivo kirjoitti:Mikähän tässä on idea?
Jo 90-luvun alkupuolen saksalaisvaunuísta löytyi toi ominaisuus, eli piti avainta normaalia pidempään joko auki tai kiinni suuntaan, niin ikkunat joko aukesivat tai sulkeutuivat. Itse olen käyttänyt ominaisuutta joskus laittaessani parkkilipun autoon.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Boxer33 kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Mikähän tässä on idea?
Jo 90-luvun alkupuolen saksalaisvaunuísta löytyi toi ominaisuus, eli piti avainta normaalia pidempään joko auki tai kiinni suuntaan, niin ikkunat joko aukesivat tai sulkeutuivat. Itse olen käyttänyt ominaisuutta joskus laittaessani parkkilipun autoon.
Kuumalla kelillä kätevä, saa kaikki akkunat kerralla auki yläreunastaan vähän parkkiin jätettäessä.. vaihtuu ilma edes vähän...

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Palatakseni alkuperäiseen aiheesen eli ikkunoiden aukeamiseen itsestään ei siis ihmis voimin.
Omassa 156:ssa taka-ikkunat tippuvat alas ja 2 viikon välein ne pitää nostaa takaisin ylös. Jos tämä unohtuu 1kk ajaksi on jo lasissa ruuvarin mentävä rako murtomiehellä valmiina. Takapenkillä kun harvemmin kukaan istuu... Minulla tosin on veivillä taka-ikkunat(karvalakki prkl).
Onko jollain tietoa miksi ne ei pysy ylhäällä?

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Tuttu ilmiö. Mullakin takaikkunat valuu pikkuhiljaa alas.. Ei mitään suurempia, mutta aina ajoittain tulee ihmeteltyä, että miksi ajomelu on niin kova tai että takana vinkuu, no ikkuna on usein sen verran auki, ettei sitä huomaa, mutta sen kuulee...

Sama on tosin ollut kaikissa autoissani- jokaisessa on ollut takaovissa veivit.
Ammattina autokauppa

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Ei mulla ennemmin oo tällästä ongelmaa ollut... Ford, Fiat ja Volvo toimi hyvin... no ainakin täs asias :mrgreen:

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Naiko kirjoitti:Palatakseni alkuperäiseen aiheesen eli ikkunoiden aukeamiseen itsestään ei siis ihmis voimin.
Omassa 156:ssa taka-ikkunat tippuvat alas ja 2 viikon välein ne pitää nostaa takaisin ylös. Jos tämä unohtuu 1kk ajaksi on jo lasissa ruuvarin mentävä rako murtomiehellä valmiina. Takapenkillä kun harvemmin kukaan istuu... Minulla tosin on veivillä taka-ikkunat(karvalakki prkl).
Onko jollain tietoa miksi ne ei pysy ylhäällä?
Sama täällä! Ilmeisesti iän myötä ovat löystyneet tai sitten ovat jo tehtaalta lähtiessä hieman löysät nuo mekanismit tms. Nyt kyllä viimeaikoina ovat pysyneet ihan hyvin.

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Ei auennut ikkunat kun painoin nappulaa - mutta vastineeksi hälytin rupesi huutamaan. Eli meikäläisellä tuon avaamisen tilalla lienee hälyn paniikkitoiminto...

Minun takaikkunat on pysyneet ihan kiltisti kiinni.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

niki kirjoitti:Tuttu ilmiö. Mullakin takaikkunat valuu pikkuhiljaa alas.. ...
Sama on tosin ollut kaikissa autoissani- jokaisessa on ollut takaovissa veivit.
155:ssa mullakin sama ilmiö, 33:ssa ei ikinä. Vanhassa vara parempi?
Ja molemmissa siis takana veivit ja edessä sähköt. Ne 33:n etulasit eivät kyllä ole auenneet sähkölläkään enää vuosiin :lol:

Vastaa Viestiin