2.0 ts kalkattaa
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
2.0 ts kalkattaa
Aivan kuin kk laakerin kalinat olis kyseessä. Öljyä on koneessa ja öljyvalo ei pala. Kylmillä öljyillä kävi aika nätisti, kalinat lisääntyy öljyjen lämmetessä, öljyissä ei kummiskaan ollut metalli silppua.
Voikos tollasta ääntä antaa mikään muu vai purkuun tai toinen kone tilalle, peruskunnostusta noille ei kannata lähtee tekemään.
Voikos tollasta ääntä antaa mikään muu vai purkuun tai toinen kone tilalle, peruskunnostusta noille ei kannata lähtee tekemään.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 2.0 ts kalkattaa
Tämä nyt ei oikein natsaa tuohon lämpiämiseen, mutta on tullut vastaan yksi 8v TwinSpark jossa vauhtipyörän kiinnitys kampiakseliin oli löystynyt. On ainakin helppo kokeilla, kytkinkopasta suojapelti pois ja kokeilemaan lotaako vauhtipyörä.
- Epäkelpokeräilijä -
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 2.0 ts kalkattaa
Ku lämpenee, niin olio ohenee. Eipä tuossa muuta oikein kuin laakerivamma tai päittäisvälys.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: 2.0 ts kalkattaa
Korjataan ei silppua, mutta hienon hienoa hilettä..taitaa olla kone vainaa.
Tainu järsiä laakerin hienoks mujuks ja kylmillä öljyillä korjaa välykset kuumilla ei.
Öljy ei riitä kakkos ja kolmos kauloille asti, kannattaako sitä lähteä edes tutkimaan..kanava tukkeessa vai mikä toisaalta jos kaula olis ehjä vielä.
Tainu järsiä laakerin hienoks mujuks ja kylmillä öljyillä korjaa välykset kuumilla ei.
Öljy ei riitä kakkos ja kolmos kauloille asti, kannattaako sitä lähteä edes tutkimaan..kanava tukkeessa vai mikä toisaalta jos kaula olis ehjä vielä.
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 2.0 ts kalkattaa
Mikäs peruslaite on kyseessä, täällä olis valmis CF2 mylly tehtynä !!
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: 2.0 ts kalkattaa
^ Hinta vastustaa
Eiköhän tuo -04 oo cf3 vai..?
Onko perus moottori sama muuten.

Eiköhän tuo -04 oo cf3 vai..?
Onko perus moottori sama muuten.
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 2.0 ts kalkattaa
lohko on sama mutta männät eri, imusarja toki eri ja pako, mutta muuten meneekin samoilla romuilla. En ole testannut mitä tapahtuu jos cf2 männillä kasaa cf3 koneen, tuskin on mitään erikoista luvassa.
Jos 147 on hyvillä varusteilla niin sekin voisi kiinnostaa
Jos 147 on hyvillä varusteilla niin sekin voisi kiinnostaa

Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 2.0 ts kalkattaa
Ei se kallis eikä kovin vaikea kokeilu ole, jos laittaa kokeeksi uudet liuskat kiertokankien alapäihin. Liuskasarja maksoi Sparetolla hiukan reilut 20 € ja liuskat saa vaihdettua, kunhan irrottaa öljypohjan (joka on tietysti muutoinkin hyvä puhdistaa hileestä). Itselläni on ajossa 2.0, jossa oli hienoista kalkatusta kuumana, kylmänä ei mitään. Yhdessä liuskassa oli vikaa, mutta kampuran kaula oli vielä mitassaan, kun sen mikrometrillä mittasin. Nyt on liuskojen vaihdon jälkeen takana 15 tkm ilman ongelman uusiutumista. Tein koneelle RVS-käsittelyn liuskojen vaihdon jälkeen, ehkä silläkin on jotain merkitystä.JVTL kirjoitti:Korjataan ei silppua, mutta hienon hienoa hilettä..taitaa olla kone vainaa. Tainu järsiä laakerin hienoks mujuks ja kylmillä öljyillä korjaa välykset kuumilla ei.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: 2.0 ts kalkattaa
Ihan perus varusteet, eli ei kiinosta ja ei päästä kummiskaan hinnasta yhteis ymmärrykseen 
Laakerien vaihto kokeilu on jo tehty..ei kestä.
Öljypumppu vajaa tehoinen tai tuketta. Olisko osuutta asiaan vanhoilla öljyillä mitkä vaihettu ties millo. Suodatinkin oli lähes puhkiruostunu.
Konehan oli sisältä päin puhdas(126tkm)

Laakerien vaihto kokeilu on jo tehty..ei kestä.
Öljypumppu vajaa tehoinen tai tuketta. Olisko osuutta asiaan vanhoilla öljyillä mitkä vaihettu ties millo. Suodatinkin oli lähes puhkiruostunu.
Konehan oli sisältä päin puhdas(126tkm)
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: 2.0 ts kalkattaa
Tupla
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 2.0 ts kalkattaa
^
Tai sitten aikaisemmin tilanne ollut se, ennen ensimmäistä öljynvaihtoa... Niin mä sen tulkkasin
Tai sitten aikaisemmin tilanne ollut se, ennen ensimmäistä öljynvaihtoa... Niin mä sen tulkkasin

-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re:
Mitäs se jouttenon perämettien mies huutelee..Desmoquattromaschio kirjoitti:Siis täh? Vaihdoit laakeriliuskat mutta jätit vanhat metallihileiset öljyt koneeseen? Tää on varmasti nyt joku tsoukki.hehe

Ne öljyt ja suodatin oli menneessä muodossa, eli edellisen omistajan aikaan saanoksia.
Kolmas suodatin jo paikoillaan ja öljyjäkin jopa vaihdeltu.
Aikasemmat isommat hileet jo ilmeisesti ulkona ja nyt tuli pientä hilettä mitkä näytti päivän valossa ihan normaaleilta , mutta lähempi tarkastelu..
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 2.0 ts kalkattaa
Metzien miehellä on varaa huuvella
Ite ei äijä osaa ees yhdys sanoja
No leikki leikkinä

Ite ei äijä osaa ees yhdys sanoja

No leikki leikkinä
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: 2.0 ts kalkattaa
Niin pitkä aika, kun koulussa käsitelty..
Millasia välyksiä std kampiakselin kaulille annettu?
Millasia välyksiä std kampiakselin kaulille annettu?
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 2.0 ts kalkattaa
tälläsii:
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: 2.0 ts kalkattaa
Nyt kalkatukset hävis, toinen kone antoi savut ulos. Joku 114kw versio tuli tilalle. Onko kannen hilut vaihtokelpoisia keskenään.
Nostimet hakkaa ihan kiitettävästi jos ne vaihtais vielä.
Nostimet hakkaa ihan kiitettävästi jos ne vaihtais vielä.