147 luotettavuudesta vielä...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
4italian
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Heinä 2004, 16:39

147 luotettavuudesta vielä...

Viesti Kirjoittaja 4italian »

Ensimmäiseksi anteeksipyyntö Alfa-ihmisille, kun taas merkin luotettavuuden perään kysellään... Minulla on uusi 147 kiikarissa ja ajattelin, että kai sitä ainakin uuden Alfan uskaltaa hankkia, kun mallikin on ollut myynnissä jo pari vuotta. Sitten lueskelin Topgearin valitus-palstaa, ja tuli taas kylmää vettä niskaan. 147:ssa näytti olevan aika reippaasti vikoja yksittäisissäkin autoissa.

Jospa tämä linkki toimisi:
http://www.topgear.com/content/my_topge ... /A0/C3/27/

Suurin osa valituksista koskee paljolti myös merkin huolto-organisaatiota Isossa-Britanniassa, mutta eivät nuo viestit keksityiltäkään vaikuta ja viat olivat aika hurjia monet (erit. Selespeed, jota minä en tosin ajatellut hankkia).

Onko täällä 147:n omistajilla ollut tuollaisia vakavia sähkövikoja, mitä suurin osa noista näyttää olevan? Ja onko Delta täällä löytänyt / korjannut viat? Lähinnä sillä kysyn, että täältä Tampereelta on aika pitkä matka esim. Muukkoselle tms, jos auto on oikeasti rikki.

Kävin muuten tuossa koeajamassa yhden käytetyn 147:nkin, jossa oli automaattinen ilmastointi. Siinä oli juuri se juttu, mitä esim. TM aikoinaan kestotestissä moitti, että se puhalsi aluksi pitkään kuumaa ilmaa (15 min jälkeen kylmeni), vaikka lämpötila oli säädetty 17 asteeseen. Pystytäänkö tuo 'ominaisuus' jo nykyään korjaamaan? Oli hiukan raivostuttavaa, kun oli kuuma päivä ja pitäisi pystyä autoon keskittymään.

Vielä siis epäröin, toisaalta muut vaihtoehdot eivät enää oikein näytä miltään, kun on Alfaan istunut... Ettei niitäkään viitsisi harkita. Mutta korjaamollakaan en haluaisi autoani pitää.

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Moro,

Itse ostin Tamperen Deltalta tämän vuoden helmikuussa ekan alfani.
Rosso 147 2.0 TS

Mitä nyt olen kerran joutunut Deltan huoltoon menemään niin silloinkin sain ilmaisen lounaan ja pari kahvilippua, joten palvelun puoleen ei ole valittamista.
Tällöin kyseessä oli kiihtyvyysanturin ongelma, joka ilmeni VDC failurena, tämä hoitui puolessa päivässä Deltalla. Tästä ei itselle koitunut kustannuksia vain harmaita hiuksia.
Muita varsinaisia sähkövikoja ei ole ilmennyt, mutta toisinaan talvipakkasella / kosteilla keleillä tulee ilmoitus "battery charge low" tai "register plate light failure" ilman havaittavaa syytä.

Mainitsemaasi ilmastoinnin ongelmaa ei ainakaan omassa yksilössäni ole ilmennyt ja muutenkin olen kokonaisuuteen todella tyytyväinen. Ainut päivittäinen murheenkryyni on plaukkarin alkuperäisen radion järkyttävän heikko kuuluvuus... noh, onneksi cd:t ja Bose saa mielen taas kohoamaan ;)

P.S. Kannattaa muuten käyttää palstan haku toiminnallisuutta ja lueskella vanhoja thredejä =)
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

MadMike
Viestit: 105
Liittynyt: 26 Elo 2004, 23:42
Paikkakunta: 45 min länteen Stadista eli Turku

Viesti Kirjoittaja MadMike »

Mergy kirjoitti:Moro,

Itse ostin Tamperen Deltalta tämän vuoden helmikuussa ekan alfani.
Rosso 147 2.0 TS
Ei alfassa ole sen enempää vikoja kuin esim. Volkkareissakaan sähköpuolella vaan Alfan viat menee helpommin yli uutiskynnyksen kun voi taas haukkua että tollasia ne italialaiset.
Jokainen järkiostoksen tehnyt volkkarikuski ei myönnä että omassa valinnassa on vikaa...näin myös meillä :lol:
Toisaalta myös oma ajotapa on syynä siihen miten auto kestää monasti...tätä ei eräs joka kaksi ilmamäärämittaria rikottuaan 3kk sisällä 2.5 156aan uskonut...eli antoi koneen hakata rajoittajalle jolloin mahdollinen imusarjaan tuleva leimahdus rikkoi molemmat mittarit...
Eli tumpula mikä tumpula ei se rajoitin turhan takia siellä ole...kun se pärähtää niin se on merkki siitä että et osaa ajaa.

Mutta aidosti niin kyllä Alfa=luotettavuus on vieläkin sama kuin prostituoitu=rakkaus...
I´ll see you sonofabitches at the races

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

MadMike kirjoitti:Mutta aidosti niin kyllä Alfa=luotettavuus on vieläkin sama kuin prostituoitu=rakkaus...
Ahaa.
Taitaa nykyään kaikki painia samassa sarjassa, ehkä japsit vielä muita edellä. Tosin onhan niissäkin niitä maanantaikappaleita..

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

juu, ei muuta kuin kauppaan vaan ja toivot/pyydät että saat tiistaina tehdyn alfan :)

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Ou jee

Viesti Kirjoittaja 155156 »

motorhead kirjoitti:juu, ei muuta kuin kauppaan vaan ja toivot/pyydät että saat tiistaina tehdyn alfan :)
Hieno oivallus :-D ! Tätä ei kannata kertoa kaikille. Jonkun täytyy ostaa ne maanantaina tehdyt.

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Ei ongelmia

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

2v ja 40t km 147 selellä takana, eikä oikein mitään varsinaisia ongelmia ollut. Joskus uutena valitti muutaman kerran muistaakseni rekisterikilven valon polttimosta, vaikka oli ihan kunnossa. Toinen vastaava on kaksi kertaa talvella tullut VDC-system failure varoitus, molemmat erityisen kosteilla loskakeleillä. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen kaikki ok.

Viime huollossa lisäksi vaihdettiin takalasinpyyhkimen moottori - kuulemma tarvitsisi enemmän käyttöä.

Ominaisuutena autossa on hieman korkeahko öljynkulutus, n. 0,5l/1000km. Mutta paksummilla öljyillä (5W50 - 10W60), ja ehkä vanhentuessaankin on selvästi alentunut.

- AF

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

Nyt joutuu heittämään kylmää vettä niskaan. Jos olette lukenut kesän moottori lehtiä oli muistaakseni heinäkuun numerossa saksan "autoliiton" tiepalvelun auttamista autoista tilastoa. Siinä oli tielle jättäneet autot suhteutettu ko. autojen lukumäärään ja valitettavasti alfa oli jokaisessa kokoluokassa luokkansa viimeinen :cry: Mikä kyseisessä tilastossa oli minusta hämmästyttävää, että Volvot olivat myös jokaisessa luokassa listan häntäpäässä, kun ainakin vanhat takaveto Volvot oli käsittääkseni melko luotettavia.

Mutta ei tätä nyt kuitenkaan kannata säikähtää, sillä eivät ne luvut mitää suuria ollut millään auto merkillä. Ja lisäksi itselläni on ainakin motto "parempi että v####taa aina kun auto on pajalla, kuin että vi###taa aina kun istahtaa ratin taakse". Alfa on kuitenkin ajajan auto toisin kuin monet muut merkit
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuon tsekkiläisen linkin tekstistä ei kyllä ymmärrä hittojakaan, mutta joidenkin prosenttien :!: mukaan Alfa 156 on parempi, tai paremminkin vähemmän huono, kuin Audi A6 tai BMW:t 500, 300 tai Z3. Kuinkahan moni on jättänyt uuden 500-Bemun ostamatta koska "ne ovat kumminkin koko ajan pajalla"?

Tarinan opetus: Jokaiseen autoon voi tulla vikaa, toisiin vähän useammin kuin toisiin. Mutta eri merkkien sijaan ne suuret erot autojen luotettavuudessa taitavat ennemminkin näkyä uusi auto - vanha auto -akselilla.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tuolla jälkimmäisessä sivustolla löytyy myös listat 1-3 4-6 6-8 10-11 vuotiaat autot eipä niissä paljon eroja ollut listat on suunnilleen saman näköisiä tarvitaan varmaan luokkaa >10 vuotta vanha ennekuin taas alkaa eroja tulemaan?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Tuo jälkimmäinenhän on saksan katsastuslaitoksen TUV:n 2004 raportti- jossa tutkaillaan viime vuonna saksan miljoonien rekisteröityen autojen vikoja katsastuksessa...

Näinollen TUV:n lista kertoo hyvin mm. alustavioista ja niitä näyttäisi BMW:ssä olevan huomattavasti enemmän. Omilta sivuiltanikin tuosta raportista juttua löytyy...

Raportissa on mielenkiintoista on mm:

KESKIARVO: 5,8345132743362831858407079646018

Alfa 156 alittaa tuon arvon tasan 5.8%:llaan ollen siis keskimääräistä viattomampi auto. Harmi juttu ettei TUV tilastoa ole vielä 147:sta koska se on liian uusi malli. Laadun kehittymisen näkee mm. siinä, että 145/146 on aivan listan häntäpäässä mm. BMW 300 sarjan kanssa...
Ammattina autokauppa

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

... vielä 147 luotettavuudesta...

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

Ensinnäkin olen uusi foorumilla... foorumi näyttää hyvältä ja näyttää myös löytyvän melkein kaikki mitä Alfasta haluaa tietää...

...mutta jokin on jäänyt vaivaamaan, todennäköisesti se tieto mikä koskettaa itseäni tällä hetkellä eniten koska saan tammikuussa uuden 147 2.0 T.S ... eli... olen aikaisemmin lueskellut täältä kaikenlaista liittyen Alfan luotettavuutten... ja jäänyt hivenen hämmilleni...? Osalla tuntuu jakopään hihnat paukkuneet... joillakin on 2.0 T.S jättänyt tielle... joillakin auto röpöttää kuin diesel... eli olen saanut aika epäluotettavan kuvan Alfasta... kyllähän kaikissa autoissa jotain pientä vikaa aina silloin tällöin ilmenee.. ja sitten kun niillä ajaa tarpeeksi niin lopultahan kaikista autoista tulee Ooppeleita...

Soitin parille kolleegalleni Englantiin ja heillä on Alfan 156:sia 1.6, 2.0 T.S ja V6:n jokapäiväisessä käytössä useita vuosia ílmaan minkäänlaisia murheita... ei vilku varoitus valot kojetaulusssa eikä koneet käy kuin dieselit... vaikka luulisi Englannissa olevan kaikki mahdolliset kosteus ongelmat sähkölaitteiden, ym. kanssa... vai onko Suomen talvi liikaa Italian tuotteelle.

Siis mikä on totuus esim. 147 2.0 T.S:n luotettavuudesta... Alfa tulee joka tapauksessa tammikuussa kovaan käyttöön.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: ... vielä 147 luotettavuudesta...

Viesti Kirjoittaja Maho »

Twin Spark kirjoitti: Siis mikä on totuus esim. 147 2.0 T.S:n luotettavuudesta... Alfa tulee joka tapauksessa tammikuussa kovaan käyttöön.
Jos tämmöisella palstalla joku huonopuoli on, se on juurikin se ettei täältä paljon välttämättä positiivista tekstiä alfoista löydä.
Yleensä kirjoitetaan vioista kuin siitä että auto on esim. vuoden toiminut ilman mitään remonttia jne. :wink:
Ymmärsit varmaan pointin.

Kaikkea lukemaansa ei kannata ottaa niin kriittisesti. Tuskin joka autosta hajoaa kaikki osat mitä tältä palstalta löytyy kirjoitettavan.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Älä sano :wink:
On kivaa kun on kivaa

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Re: ... vielä 147 luotettavuudesta...

Viesti Kirjoittaja Campari »

Maho kirjoitti: Yleensä kirjoitetaan vioista kuin siitä että auto on esim. vuoden toiminut ilman mitään remonttia jne..
Hep, yksi tilastoihme ilmoittautuu! Normaalit huollot ja yksi rikkoontunut rengas. 8)

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Juza
Viestit: 76
Liittynyt: 07 Kesä 2004, 01:32
Car(s): 2019 C 43 AMG & 2015 Dodge Durango
Paikkakunta: Des Moines

Viesti Kirjoittaja Juza »

12tkm matkalla ainoa vika ollut airbagin valon syttyminen (joku liitin löystynyt) ja palanut ajovalopolttimo. Tähän mennessä tuntus olevan vähävikaisempi kuin edellinen Bmw :lol:
Ja malli siis 1.6 105 hv -03.

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

Eli siis huoleni oli turha .... Alfa siis toimii kuin "junan vessa"... tämä oli helpottavaa... siis hyvillä mielin tammikuussa baanalle.

Olisin odottanut enemmän kannanottoja näikin lyhyellä ajalla näin aktiivisella foorumilla, mutta kiitoksia vastaajille ! Toivottavasti tulee vielä paljon lisää asiaan liittyvää !

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: ... vielä 147 luotettavuudesta...

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Twin Spark kirjoitti:Osalla tuntuu jakopään hihnat paukkuneet... joillakin on 2.0 T.S jättänyt tielle... joillakin auto röpöttää kuin diesel...
Aika harvassa taitaa olla hihnavauriot niissä missä hihnat on vaihdettu ajallaan. Alussahan toi vaihtoväli oli 120tkm, sitten 90tkm ja nyt 60 tkm. Diesel ääni tulee kuluneesta ajoituksenmuuntimesta, en tiedä miten usein se menee mutta ei ole muistikuvaa että kukaan olisi sitä joutunut kertaa enempää vaihtamaan ja monella on niitä kilometrejä takana.

Vähän erikoisempi auto niin muut kuin alfan omistajat aina innostuvat kun saavat jotain aihetta haukkua joten essonpaarijuttuja kuulee enemmän kuin tarpeeksi, ei ehkä foorumista mutta muuten.

Vastaa Viestiin