Puuratin ehostus
Valvoja: Moderators
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Puuratin ehostus
166:n alkuperäinen puuratti oli hieman hilseillyt lakkojaan irti talven aikana. Viime kesänä irtoili jo parissa kohdassa, mutta talviseisonnassa tilanne selkeästi pahentunut. Mites tota kannattais ruveta hoitamaan? Kevyttä hiontaa ja jotain lakkaa pensselillä pintaan vai mitä?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Puuratin ehostus
Itsekin mietin samaa. Pari pientä kolhua ja samalla jos saisi noi nahkaosiot edustavemmiksi jotenkin.


Alemmassa kuvassa lakka lohkeillut tosta sauman vierestä. Ihan ok tämä vielä jos ei lähtisi enempää lohkeileen.



Alemmassa kuvassa lakka lohkeillut tosta sauman vierestä. Ihan ok tämä vielä jos ei lähtisi enempää lohkeileen.
Noni
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Puuratin ehostus
http://www.alfabb.com/bb/forums/car-res ... ation.html
Hiontaa, epoksilla täyttöä jos tarvitsee, sitten hiontaa ja taas kerran hiontaa... sitten halutun sävyn petsiä ja päälle 3-4 kerrosta venelakkaa aina välillä hioen ( viimeinen 1000:lla paperilla) .
Kivaa käsityötä, ja olen käynyt noin läpi pari rattia. 5-6 tuntia kun varaa rattia kohti plus
petsin ja lakkojen kuivumisajat. Alla -->

PS. Noista Alfan rateista yleensä: vain 60-70-luvun ratit ovat aitoja kokopuuratteja, ja esim
jo 116-sarjassa oli ns. "komposiittipuuratteja" turvallisuuden takia... ei tuu tikkuja ja säleitä.
Hiontaa, epoksilla täyttöä jos tarvitsee, sitten hiontaa ja taas kerran hiontaa... sitten halutun sävyn petsiä ja päälle 3-4 kerrosta venelakkaa aina välillä hioen ( viimeinen 1000:lla paperilla) .
Kivaa käsityötä, ja olen käynyt noin läpi pari rattia. 5-6 tuntia kun varaa rattia kohti plus
petsin ja lakkojen kuivumisajat. Alla -->

PS. Noista Alfan rateista yleensä: vain 60-70-luvun ratit ovat aitoja kokopuuratteja, ja esim
jo 116-sarjassa oli ns. "komposiittipuuratteja" turvallisuuden takia... ei tuu tikkuja ja säleitä.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too