
- Ekan kymppitonnin ajeltua piti vaihtaa alakerran laakerit (150tkm)
- Öljyä kului joku litra/1000km
- Nokat kulahti molemmissa nokissa
- Lopulta paloi venttiili (208tkm --> Uusi moottori (ajettu 140tkm)
- Kytkimen työsylinteri hajosi vähän tämän jälkeen
- Uudesta motista porsi hihna, vaikka olinkin vaihtanut sen 10tkm aiemmin
- Nyt pitäisi vaihtaa taakse käytännössä kaikki tukivarret ja molemmat iskarit ja jouset. Lisäksi pieniä ruostevauriota helmoissa sekä takaspoilerin ja takapuskurin maalaus.
Nuo osien vaihdot ja ruostehommien teko nyt on vielä ihan simppeliä kauraa samoin kun alakerran laakeritkin, mutta tuo pelko nokkakeppien mahdollisesta uusimisesta on kyllä jotenkin juurtunut niin syvälle, että olen kyllä jotenkin kallistunut auton myymisen kannalle. (Ei huvittaisi vaihtaa liki tonnilla alustan osia, kun moottoripuoli on tyyliin semmoista, että tarkasta jokaisen öljynvaihdon nokkien-akseleiden kunto). Lisäksi tuo satunnainen öljynkulutus on perseestä. Joskus menee 4000km ilman, että öljyä kuluu nimeksikään, mutta välillä saa lisätä litran /1000km.
Mitäpä tuon kanssa nyt tekisi?! Huoh...