Eli 75 2 ts putkessa paukahtelee palamattomat gasot aina silloin tällöin kun antaa kierrosten pudota alas. Kysymys: onko sytytys pielessä vai voiko olla myös joku muu(tulpat, tmv.)?
Sinänsä toi pauke on aika hauska, koska autossani on muutenkin aika römeät äänet Remuksen putken kautta. Parkkihallissa on on kiva pöräytellä, kaikuu kivasti.
Miehekästä pauketta putkesta
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Miehekästä pauketta putkesta
Mulla on 75 1.6:ssa ihan sama juttu... Tuskin on tulpissa vika (ainakaan mulla) koska ei ole kauhean vanhat.Lil'Romeo kirjoitti:Eli 75 2 ts putkessa paukahtelee palamattomat gasot aina silloin tällöin kun antaa kierrosten pudota alas. Kysymys: onko sytytys pielessä vai voiko olla myös joku muu(tulpat, tmv.)?
Sinänsä toi pauke on aika hauska, koska autossani on muutenkin aika römeät äänet Remuksen putken kautta. Parkkihallissa on on kiva pöräytellä, kaikuu kivasti.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Miehekästä pauketta putkesta
tuskin mitään vakavaa...itsellä teki 75 TS juuri samaa ja kaikki oli silti OK...Lil'Romeo kirjoitti:Eli 75 2 ts putkessa paukahtelee palamattomat gasot aina silloin tällöin kun antaa kierrosten pudota alas. Kysymys: onko sytytys pielessä vai voiko olla myös joku muu(tulpat, tmv.)?
Sinänsä toi pauke on aika hauska, koska autossani on muutenkin aika römeät äänet Remuksen putken kautta. Parkkihallissa on on kiva pöräytellä, kaikuu kivasti.

ostin auton käytettynä ja siinä oli silloin jo toi remuksen putki eli en osaa sanoa paukkuiko vakiopöntöillä. oikeastaan huomasin ton paukkeen nyt kun ilmat lämpeni ja on tullut ajeltua ikkuna auki, taitaa olla paukkunut koko ajan.milano kirjoitti:Olen antanut itseni ymmärtää että paukkuminen voi olla ihan pakoputken ominaisuus. Onko meteli siis ollut Remuksen pöntöillä aina samanlainen? Täytyy myöntää, parkkihalleissa/tunneleissa pöräyttely kattoluukku auki on minunkin lapsellinen harrastukseni...
miten muuten jos sytytys olisi pielessä pitäisikö sen näkyä kulutuksessa/suorituskyvyssä? tällä hetkellä sekalainen kehäIII sisällä ajossa vie 9-10l/100 ja ihan ripeästi tuntuu kulkevan.
kiitoksia vastauksista
Tuollainen paukuttelu kuulostaa kyllä seossäädön ongelmalta... minulla ei ole 75:sta kokemusta, joten saattaa olla normaaliakin. Katalysaattori ei ainakaan tykkää bensan polttamisesta pakoputkessa.
Eikös tuo johdu siitä, että seos menee liian laihalle kyetäkseen syttymään tulpan kipinästä ja sitten pakoputken lämpö sytyttää sen putkessa.
Moottorinohjauksen pitäisi kyetä pitämään seos jotakuinkin aisoissa moottorijarrutuksessakin, jottei moista tapahtuisi. Jonkun verran paukkuu 156 TS:ssäkin kun nostaa kaasulta kierrosten ollessa korkealla.
Eikös tuo johdu siitä, että seos menee liian laihalle kyetäkseen syttymään tulpan kipinästä ja sitten pakoputken lämpö sytyttää sen putkessa.
Moottorinohjauksen pitäisi kyetä pitämään seos jotakuinkin aisoissa moottorijarrutuksessakin, jottei moista tapahtuisi. Jonkun verran paukkuu 156 TS:ssäkin kun nostaa kaasulta kierrosten ollessa korkealla.
Alfaton ainakin hetkellisesti...