Pitäisi alkaa suunnittelemaan jakohihnan vaihtoa ja tuo 12 venttiilinen busso on itselle uusi tuttavuus. Muutama kysymys:
- Onko siinä säädettävät nokkapyörät kuten 24v malleissa? Ajoitusmerkit löytyy ilmeisesti ainakin nokista ja nokkapukeista mutta jos pyörät ei ole säädettävät niin tussimerkeillä selviäisi venttiilikoppia avaamatta?
- Jos joutuu kuitenkin kopat ottamaan auki niin mitkä on oikeat venttiilinvälykset? Nehän siinä tarkistaisi/säätäisi samalla. Onko imuventtiilien säätöpalat samat kuin nordeissa? Eli onko imuventtiilit 9mm varrella? Pakovenoissa on ilmeisesti ruuvisäätö.
- Kiristin on tuollaisessa -99 vuotisessa jo varaosakuvien perusteella ilmeisesti jousitoiminen eikä öljynpaineella toimiva kuten vanhemmissa? Ohjetta kiristimen säätöä varten?
Myös muita vinkkejä hommaat otetaan vastaan.
Spider 916 3.0 12v jakohihnan vaihto
Valvoja: Moderators
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Spider 916 3.0 12v jakohihnan vaihto
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Spider 916 3.0 12v jakohihnan vaihto
Tuohon ajoitukseen taitaa olla sabluuna tulostettavissa (Jenkkisivusto?).
Ideana sabluuna nokkapyörien eteen tai taakse ja ykk-mittaus
Ideana sabluuna nokkapyörien eteen tai taakse ja ykk-mittaus
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Spider 916 3.0 12v jakohihnan vaihto
No tais olla imupuoli 0,40-0,45 ja pakopuoli 0,225-0,25 ja tuskin niitä imuja tarttee säätää. Hammaspyörät kiiloilla.
Kait se kiristin sitten kannattaa vaihtaa samalla, jos kerran jousikuormitteinen.
Kait se kiristin sitten kannattaa vaihtaa samalla, jos kerran jousikuormitteinen.