75: 2.5 VAI 3.0

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

75: 2.5 VAI 3.0

Viesti Kirjoittaja Savo »

Oi suuret tietäjät. Onko seiskavitosen 2.5 ja 3.0 -moottoterissa eroa kestävyydessä ja varaosien saannissa.

Entä tuntuuko tehoero ajaessa?

Onko veekuus keulapainoinen verrattuna tessuun?

2.5 tuntuisi kivemmalta, kun siinä ei ole America-mallin isoja puskureita, eikä bensatankkia rohmuamassa takakontin tiloja. Toisaalta isojen puskurien vastapainoksi saisi sitä tehoa ja vääntöä enemmän.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Näin ne tallin edessä tupakoivat miehet väittää, että 3.0 on keulapainoinen ja niiaa radalla jarrutuksessa. Olen mielessäni miettinyt, että vissiin joo varmaan ja sehän nähdään.

Aion testata painojakauman joku päivä - 50/50 tuntuu aika kovalta väitteeltä.

3.0-kone ei kyllä mielestäni paina "paskaakaan". Kaikista yllättävin on lohkon paino tyhjänä - ihan olematon. Jos ajattelee että V6-koneessa on yksi kansi enemmän - arvioisin sen painon (eilen nostin) johonkin 20 kiloon nokan kanssa - ja päälle lyödään pari mäntää ja pakosarja, niin olisiko + 35 kiloa sitten kovin keulapainoinen. Mutta onhan siinä muutakin. Pistetään päälle America-mallin ilmastoinnin kompura ja isompi puskuri niin eiköhän siinä ole nokalla jo aika paljon lisää kamaa. Ehkä tuloksena on tessua laivamaisempi vaikutelma.

Sitä olen usein kiikkustuolissa miettinyt, että miten paljon 60 litraa bensaa vaikuttaa radalla taka-akselin päällä verrattuna takakontin alla, johon ei kuulemma edes mahdu niin paljon bensaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

TS:ssä jakauma 50/50 ja kutosessa taisi olla 54/46 tai 56/44...eipä ihan varmaksi osaa enää sanoa mutta ainakin hieman suuntaa antavasti... kaippa joku osaa nuokin arvot korjata jos heittävät kovin paljon.. :)

kierrosherkkyyttä kaksipuolikkaassa enemmän kun taas kolmetonninen vääntä paremmin.. normaaliajossa ero ei juurikaan tunnu.. kulutuksen suhteenkaan normaaliajossa ei juuri eroja ole..

tehtaan ilmoittamia suoritusarvoja:

2.5: 0-100km/h 8.2 ja huippunopeus 210km/h (liki samat kuin TS:ssä)
3.0: 0-100km/h 7.3 ja huippunopeus 220km/h

tehot:

2.5: 156-160hv
3.0: 188-192 hv

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Kakspuolikas tuntuisi kiinnostavalta, mutta sitä miettii entä jos joskus liikennevaloissa tulee Seiska5mma viereiselle kaistalle...
Viimeksi muokannut Savo, 16 Syys 2004, 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no seskafeman kiesille kakspuolikaalla varmaankin jää kuin paska rattaaseen..tietenkin sillä erotuksella että saa sen ikuisuusprojektin joskus ajoon.... :mrgreen:

kyllä tuosta 2.5:kin tehoja saa ihan kivasti irti..pelkillä 75/164 QV:n nokilla pitäisi lähteä liki 170hv...ja onhan se normaalikoppa tietenkin americaa liki satakiloa keveämpikin..

Vastaa Viestiin