Ahdin pakosarjalla ja asennussarja saapui tänään ja vaihdan sen tänään öljynvaihdon yhteydessä.
Ahtimen öljysihti pitää vissiin putsata tai poistaa.
Pakosarjaa kannattaa vissiin alkaa irroittamaan kun kone on vielä lämmin?
Kierteet kannattaa harjata ja laittaa reilusti tunkeutuvaa öljyä?
Pulttimopo löytyy ja kaasutöhö. Onko muuta huomioonotettavaa?
156 jtdm 2.4 20v ahtimenvaihtoon vinkkejä?
Valvoja: Moderators
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
156 jtdm 2.4 20v ahtimenvaihtoon vinkkejä?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: 156 jtdm 2.4 20v ahtimenvaihtoon vinkkejä?
Pari vinkkiä jollekulle muulle, niin ei tarvitse kantapään kautta opetella:
Pakosarjan pinnapultteja tod näk katkeaa vaikka olisi kuinka hellä, eli poistovälineet ja uudet pultit aina mukaan.
Hätätapauksessa voi holkittaa jonkun pienen poranterän ja tehdä pinnapulttiin reiän reikää hieman isommalle torx kärjelle. Sen kun naulaa holeen, niin tulee katkennut pultti 75% varmuudella pyörittämällä ulos.
Kannattaa ottaa ylimääräinen putken ja katin välinen tiiviste, sillä homma on helpompaa, kun katalysaattorin nappaa irti. Samalla sen voipi puhdistella paineilmalla ja jollain tökötillä.
Pakosarjan lämpösuoja ei tule ulos, ellei ota muutamaa metallisen vesiputken pulttia irti, sekä vakuumiletkun pidikettä.
Kannattaa tarkastaa, että ahtimen asennussarjassa tulleet kupariprikat ovat oikean kokoisia. Vanhat voi toki uudelleenkäyttää, mutta sit tarvii vetää pultitkin hieman kireämmälle.
Katti on todella vittumainen saada takaisin paikalleen. Ideaalisesti kahden miehen homma, mutta onnistuu yksinkin kun kiilaa jollain katalysaattorin paikoilleen. Itse tungin apparin puolelle kattia vasaran ja kärkipihdit, joilla sain sen kiilattua niin, että kummatkin hanskat jäi vapaaksi. Helpottaa kiinnityspannan paikalleen laittoa huomattavasti.
Kannattaa tarkastaa ahdin ennen paikalleen laittoa. Saattaa olla susi niinkun mulla tällä kertaa.
Pakosarjan pinnapultteja tod näk katkeaa vaikka olisi kuinka hellä, eli poistovälineet ja uudet pultit aina mukaan.
Hätätapauksessa voi holkittaa jonkun pienen poranterän ja tehdä pinnapulttiin reiän reikää hieman isommalle torx kärjelle. Sen kun naulaa holeen, niin tulee katkennut pultti 75% varmuudella pyörittämällä ulos.
Kannattaa ottaa ylimääräinen putken ja katin välinen tiiviste, sillä homma on helpompaa, kun katalysaattorin nappaa irti. Samalla sen voipi puhdistella paineilmalla ja jollain tökötillä.
Pakosarjan lämpösuoja ei tule ulos, ellei ota muutamaa metallisen vesiputken pulttia irti, sekä vakuumiletkun pidikettä.
Kannattaa tarkastaa, että ahtimen asennussarjassa tulleet kupariprikat ovat oikean kokoisia. Vanhat voi toki uudelleenkäyttää, mutta sit tarvii vetää pultitkin hieman kireämmälle.
Katti on todella vittumainen saada takaisin paikalleen. Ideaalisesti kahden miehen homma, mutta onnistuu yksinkin kun kiilaa jollain katalysaattorin paikoilleen. Itse tungin apparin puolelle kattia vasaran ja kärkipihdit, joilla sain sen kiilattua niin, että kummatkin hanskat jäi vapaaksi. Helpottaa kiinnityspannan paikalleen laittoa huomattavasti.
Kannattaa tarkastaa ahdin ennen paikalleen laittoa. Saattaa olla susi niinkun mulla tällä kertaa.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"