GTV 2.0TS vm95
Valvoja: Moderators
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
GTV 2.0TS vm95
Kävin eilen katsomassa erästä myynnissä olevaa -95 mallista 2.0 TS GTV:tä. Hinta 14000e ei ollut paha alle 130tkm ajetusta pelistä, vaan kun en oikeastaan ole vaihtamassa autoa nyt, joten ei siitä sen enempää. Vaikka vaimolle olisi kyllä tuntunut hyvin sopivan, että kakkos auto vaidetaan tuollaiseen.
Pisti vaan silmään konehuoneen puolella että moottori oli yllättävän siistissä kunnossa ja venttiilikopan päällä oli tuo 156:stakin tuttu muovinen härpätin. Eikös tuon ikäisessä GTV:ssä pitäisi olla venttiilikopan suojakannen alumiinia.
Pisti vaan silmään konehuoneen puolella että moottori oli yllättävän siistissä kunnossa ja venttiilikopan päällä oli tuo 156:stakin tuttu muovinen härpätin. Eikös tuon ikäisessä GTV:ssä pitäisi olla venttiilikopan suojakannen alumiinia.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
No kun minun käsitys näistä 16v TS koneista on se että ne olivat 156:sen tuotannon alotukseen asti kaikki varustettu alumiinisella venttiilikopan suojakannella ja siittä eteenpäin muovisella. Siis -95 mallisessa etuvetoisessa olettaisi olevan samanlaiset näkymät kuin 16v 155:ssa.
EDIT: Niin olihan minulla tuollainen 16v 155 itselläkin ja muuten henk koht mielipide on että se oli enemmän Alfa kuin tämä nykyinen (ei saa silti kivittää).
EDIT: Niin olihan minulla tuollainen 16v 155 itselläkin ja muuten henk koht mielipide on että se oli enemmän Alfa kuin tämä nykyinen (ei saa silti kivittää).
"Timing cingulum off et valuulas node"
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
en kivitä..olen meinaan kanssasi samaa mieltä..
saatta olla että oli alumiinikoppakin..
omat kokemukset kun 155:n ja 156:n suhteen rajoittuvat lähinnä pariin koeajoon..
saatta olla että oli alumiinikoppakin..
omat kokemukset kun 155:n ja 156:n suhteen rajoittuvat lähinnä pariin koeajoon..
Viimeksi muokannut 90, 03 Syys 2004, 02:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Duoda noin, kun tuo minun 155 16V lienee pikemminkin "uudempi" kuin "vanhempi", rekisteröity kesäkuussa 1997 eli ilmeisesti ihan viimeisiä mallisarjan edustajia (eikös 156 tullut myyntiin samana syksynä, ei Suomessa tosin), eikä ole muovikoppaa konehuoneessa. Eli olisko nyt niin että 155:ssä ei ole muovikansia käytetty ollenkaan?
Nimim. pilkkua on aina kiva viilata
Nimim. pilkkua on aina kiva viilata
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Njoo... 166 on hemmetin hieno auto, mutta mulle riittäisi kyllä pienempikin. Jotenkin on sellainen fiilis, että jos GTV:stä kerran pitää luopua, samaan kurjuuteen voisi sitten ottaa jonkun ääritaloudellisen korppusahan ja maksella asuntolainaa pois.
Kahtotaan nyt, ei toisaalta millään raaskisi hukata tuota. Kaikesta vehkeeseen kuuluvasta järjettömyydestä huolimatta minä tykkään autosta kuin hullu puurosta. Tai ehkä juuri siksi. Ei voi mitään sille, että välillä kun hyppää jonkun tavallisemman kehonsiirtovälineen rattiin, se tuntuu bazalta kiikkulaudalta.
Kahtotaan nyt, ei toisaalta millään raaskisi hukata tuota. Kaikesta vehkeeseen kuuluvasta järjettömyydestä huolimatta minä tykkään autosta kuin hullu puurosta. Tai ehkä juuri siksi. Ei voi mitään sille, että välillä kun hyppää jonkun tavallisemman kehonsiirtovälineen rattiin, se tuntuu bazalta kiikkulaudalta.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jos joutuu sahailee noin paljon niin eikö juuri silloin kannattaisi ostaa jonkun ihan oikean auton? Kiva se on motarilla luukuttaa jollain kinnerillä duuniin joka päivä..
Ja mitä tuohon alkuperäiseen getvoseen tulee niin ei mielestäni mitenkään erityisen halpa. Oletuksena toki että on nahat ja autoilmastoinnit. Noita vanhempia kun saa Saksasta raahattua veroineen varusteineen reilulla kympillä..
Ja mitä tuohon alkuperäiseen getvoseen tulee niin ei mielestäni mitenkään erityisen halpa. Oletuksena toki että on nahat ja autoilmastoinnit. Noita vanhempia kun saa Saksasta raahattua veroineen varusteineen reilulla kympillä..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Giulia D? Aika rok
Se "ihan oikea auto" tarkoittaisi jotain ei-ihan-uutta pienehköä TDI-wannabe-hässäkkää, vanhemmat esikammiodieselit ei taida pidemmän päälle kannattaa kun löpöä menee selvästi enemmän.
Vanhoihin Getvosiin ei muuten ole saanut automaatti-ilmastointia, se tuli vasta phase II:een. Tosin tuo 156-tyyppinen vehjekin on "automaattinen" eli ei osaa säätää puhalluksen suuntaa itse. IMO se pilaa koko laitteen idean, nyt suuntauksia saa lämpimällä kelillä väännellä välillä jaloille ja välillä nassulle. Mikäs automaatti se sitten enää on? Lämmönsäädön termostaatti on kylläkin hyvä.
Se "ihan oikea auto" tarkoittaisi jotain ei-ihan-uutta pienehköä TDI-wannabe-hässäkkää, vanhemmat esikammiodieselit ei taida pidemmän päälle kannattaa kun löpöä menee selvästi enemmän.
Vanhoihin Getvosiin ei muuten ole saanut automaatti-ilmastointia, se tuli vasta phase II:een. Tosin tuo 156-tyyppinen vehjekin on "automaattinen" eli ei osaa säätää puhalluksen suuntaa itse. IMO se pilaa koko laitteen idean, nyt suuntauksia saa lämpimällä kelillä väännellä välillä jaloille ja välillä nassulle. Mikäs automaatti se sitten enää on? Lämmönsäädön termostaatti on kylläkin hyvä.
- Epäkelpokeräilijä -
Miten olisi uudehkon veroiseksi kunnostettu varmaan hiukan GTV:tä isompi dieselauto(tosin tässä on takaovetkin). Löpöä menee n. 5l/100km. Mainitaan vielä, että 164:en penkeissähän on kiva istua ja äänieristykseenkin on paneuduttuScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Se "ihan oikea auto" tarkoittaisi jotain ei-ihan-uutta pienehköä TDI-wannabe-hässäkkää, vanhemmat esikammiodieselit ei taida pidemmän päälle kannattaa kun löpöä menee selvästi enemmän.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Harvinaisen osuvasti sanottu! Juuri noilla saatesanoilla olen aikoinaan päätynyt Alfaan ja vieläpä reippaasti bensaa hörppääviin malleihin. Kun ajaa paljon pitää autossakin olla jotain...Rolle kirjoitti:Jos joutuu sahailee noin paljon niin eikö juuri silloin kannattaisi ostaa jonkun ihan oikean auton? Kiva se on motarilla luukuttaa jollain kinnerillä duuniin joka päivä..
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Ei en ole ostamassa toista Alfaa, enhän...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Joo, vanhemmissa 155 16v:ssä se koppa oli tosiaan alumiinia mutta GTVissä se taitaa kaikissa olla muovia, jostain kumman syystä.
Ostas HR multa emännälle -99 GTV, melkein samalla hinnalla. Kun pitäis varmaan dieseliä...
Oletko muuten laskenut kuinka paljon säästöä oikeasti tulee diisselillä ajosta.
Totta näyttää olevanRolle kirjoitti:Ja mitä tuohon alkuperäiseen getvoseen tulee niin ei mielestäni mitenkään erityisen halpa. Oletuksena toki että on nahat ja autoilmastoinnit. Noita vanhempia kun saa Saksasta raahattua veroineen varusteineen reilulla kympillä..
klick
"Timing cingulum off et valuulas node"
Lagerschaden ei välttämättä lupaa hyvää.. eli se luultavasti tiputtaa hintaa.HR kirjoitti:Totta näyttää olevan
klick
Edit: mutta saa halvalla joo, ei siinä mitään.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Enpä nyt hetkeen aikaan ole laskenut, mutta korjataanpa vahinko:HR kirjoitti:Oletko muuten laskenut kuinka paljon säästöä oikeasti tulee diisselillä ajosta.
Dieselvehkeen lukuarvot (esim. 156 1.9 JTD)
löpön kulutus n. 5,5 l/100km
löpön hinta n. 0,85 €/l
dieselvero 453,6 €/v
Bensavehkeen lukuarvot
bensan kulutus n. 8 l/100km
bensan hinta n. 1,17 €/l
Ajomäärällä 45 tkm/v
dieselin kulut 2557,35 €/v
bensan kulut 4212 €/v
-----------------------------
ero 137,88 €/kk
Ajomäärällä 30 tkm/v
dieselin kulut 1856,1 €/v
bensan kulut 2808 €/v
-----------------------------
ero 79 €/kk
Se on sitten jokaisen henkilökohtainen kysymys ovatko nuo pieniä vai suuria lukuja. Päälle voi vielä laittaa jotain etua dieselin todennäköisesti paremmalle arvon säilymiselle.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Käytettyä ostaessa ei tarvitse ostohintaa ottaa huomioon jos olettaa että joko ajat 15ke bensa-autolla tai sitten samanhintaisella kiisselillä. Kun kiisseli vielä pitää arvonsa paremmin niin kyllähän se taloudellisesti ajateltuna ilman muuta kiisseli.
Ainakin viimeksi kun tarkistin niin puussa ei kasvanut kuin omenia joten aina voi sivuttaa taloudellisuus puoltakaan vaikka kuinka haluaisi
Ainakin viimeksi kun tarkistin niin puussa ei kasvanut kuin omenia joten aina voi sivuttaa taloudellisuus puoltakaan vaikka kuinka haluaisi
Pääasia ei tuossa taida olla se mitä puussa kasvaa vaan itse se puu.Rolle kirjoitti: Ainakin viimeksi kun tarkistin niin puussa ei kasvanut kuin omenia joten aina voi sivuttaa taloudellisuus puoltakaan vaikka kuinka haluaisi
"vanha" viidakon sananlasku kun sanoo että "satun nimittäin omistamaan sen verran metsää, että jos sen vessapaperiksi muuttaisi...niin moni siihen perseensä pyyhkisi"
jahas, menipäs kunnolla OT:n puolelle. Menenkin tästä jo valmiiksi nurkkaan häpeämään...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Rasvis kulkee ihan mielellään julkisilla silloin kun se on mahdollista, vaan kun autoa tarvitaan työssä jatkuvasti ja kamaakin on yleensä mukana sen verran paljon ettei niitä voi bussissa hinata.
Loppui taas tänään takakontti kesken. 156 Sportwagon JTD olisi se paras ratkaisu, mutta ei taida olla rahaa tuollaiseen.
Loppui taas tänään takakontti kesken. 156 Sportwagon JTD olisi se paras ratkaisu, mutta ei taida olla rahaa tuollaiseen.
- Epäkelpokeräilijä -
Myy se 75 pois ja pidä GTV kesä autona. Osta Käyttöautoksi Fiat scudo 1.9 tdi. Halpa vero ja kummisetä ainankin kehui ihan hyväksi peliksi(se nyt ei vältämättä kerro vielä mitään). itse asiassa sillä on menossa tällä hetkellä peugeotin versio tuosta. Tavaratilan ei ainakaan pitäisi loppua kesken. Eikös sun boxseri33 faija ostanut juuri tälläisen sen läpimädän terselin tilalle.
Tosin nuo pikku kipot on myös kehittynyt valtavasti viime aikoina. Olin vähän aikaa sitten kaverin uuden 1.2 punton kyydissä. Oli ilmastoitia, ajotietokonetta, sähköikkunaa ja jne. Moottoritiellä sisämelua ei ollut yhtään sen enempää kuin tossa mun 155:ssa. Ja kulutus pyörii 5-6 litran tuntumassa. Tosin mitää raketteja kummatkaan noista ei ole, mutta tolla 15k€ saa pakasta vedetyn uuden punton ja vielä halvemmalla vähän ajetun.
Tosin nuo pikku kipot on myös kehittynyt valtavasti viime aikoina. Olin vähän aikaa sitten kaverin uuden 1.2 punton kyydissä. Oli ilmastoitia, ajotietokonetta, sähköikkunaa ja jne. Moottoritiellä sisämelua ei ollut yhtään sen enempää kuin tossa mun 155:ssa. Ja kulutus pyörii 5-6 litran tuntumassa. Tosin mitää raketteja kummatkaan noista ei ole, mutta tolla 15k€ saa pakasta vedetyn uuden punton ja vielä halvemmalla vähän ajetun.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ai Scudo? Varmaan ihan hyvä peli mutta juuei mulle kiitos. Jonkun henkilömallin tavaratila riittäisi mulle ihan hyvin kunhan vaan penkit saa nurin ja lastausaukko on järkevän kokoinen. Tai oikeastaan se hyvä lastausaukkokin voisi riittää, 164:n kontin kanssa varmaan selviäisi.
147 JTD kelpaisi kyllä oikein hyvin, mutta kun nekin taitavat olla vielä vähän turhan tuoreita -> kalliita.
GTV:tä ei valitettavasti voi millään jättää kesäautoksi, ei riitä rahkeet kahteen tuon hintaluokan vermeeseen. Hyvä jos yhteenkään.
147 JTD kelpaisi kyllä oikein hyvin, mutta kun nekin taitavat olla vielä vähän turhan tuoreita -> kalliita.
GTV:tä ei valitettavasti voi millään jättää kesäautoksi, ei riitä rahkeet kahteen tuon hintaluokan vermeeseen. Hyvä jos yhteenkään.
- Epäkelpokeräilijä -