Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Ramon Carcia
Viestit: 115
Liittynyt: 30 Syys 2009, 17:32
Paikkakunta: Jossain Pohjanmaalla..

Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja Ramon Carcia »

Tähän ketjuun voisi koota 156 GTA:tai koskevia kysymyksiä. Modet saapi yhdistää jos joskus vastaava ketju ollut. Ei löytynyt omalla haulla.

Omasta GTAsta kolahti jotain viime viikolla ja kyseessä oli ruostuneen iskarin suojalautanen, joka melkein rikkoi renkaankin. Nyt pitäisi iskari vaihtaa. Samalla tuli mieleen että pitäisikö alustaa päivittää muutenkin iskarien osalta. Mitä iskareita olette käyttäneet, onko suosituksia joilla useamman valmistajan malleja ollut Alla?

TRWtä, magneti marellia ja monroeta löytyisi, sekä alkuperäinen. Onko tietoa mikä valistaja tekee alkuperäisen?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei se GTA niin eri peli taida olla ettei tuolla 156 kyselyketjussa voisi hoitaa?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

ristojärvelä
Viestit: 521
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Omaan GTA:han laitoin eteen Konin keltaiset, takana on orkkisiskarit jotka edellinen omistaja oli vaihtanut. Jouset on vakiot alkuperäiset, jotka olisi kyllä voinut vaihtaa uusiin iskunvaimentimien kanssa. Konit ovat säädettävät ja toimivat hyvin yhteen takapään iskunvaimentimien kanssa, eli etu-ja takapää eivät ole "eriparia". Konissa kiinnosti juuri tuo säädettävyys, hinta ei paljon poikennut muista. Taakse tulee myöhemmin myös Konin keltaiset, samalla jouset on tarkoitus uusia. Konit tilasin brittiläisestä verkkokaupasta, mutta ne toimitettiin Saksasta.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja Monza »

Laitoin GTA:han aikoinaan Koni FSD:t. Käyttöautoon mukavampi vaihtoehto, mutta ratamiehille liian pehmeät.

teletappi
Viestit: 121
Liittynyt: 05 Loka 2012, 22:18
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja teletappi »

Täällä myös FSD:t. Toimii arjessa. Samassa rumbassa vaihdetut Eibachin madallusjouset (prokit) vähän kaduttaa, sillä kotimaan tiestö vaatii maasto-ominaisuuksia.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja Camber »

Pasi kirjoitti:Ei se GTA niin eri peli taida olla ettei tuolla 156 kyselyketjussa voisi hoitaa?
Paljon on samaa paljon myös eroja, kaikinpuolin. Mielestäni hyvä idea tämä ketju!

Ramon Carcia
Viestit: 115
Liittynyt: 30 Syys 2009, 17:32
Paikkakunta: Jossain Pohjanmaalla..

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja Ramon Carcia »

ristojärvelä kirjoitti:Omaan GTA:han laitoin eteen Konin keltaiset, takana on orkkisiskarit jotka edellinen omistaja oli vaihtanut. Jouset on vakiot alkuperäiset, jotka olisi kyllä voinut vaihtaa uusiin iskunvaimentimien kanssa. Konit ovat säädettävät ja toimivat hyvin yhteen takapään iskunvaimentimien kanssa, eli etu-ja takapää eivät ole "eriparia". Konissa kiinnosti juuri tuo säädettävyys, hinta ei paljon poikennut muista. Taakse tulee myöhemmin myös Konin keltaiset, samalla jouset on tarkoitus uusia. Konit tilasin brittiläisestä verkkokaupasta, mutta ne toimitettiin Saksasta.
-Juurikin keltaisia Koneja mietin myös tuon säädettävyyden takia, sekä Febejä. Konin takakeltaiset oli loppu valmistajalta, joten nyt kannattaa olla nopeasti asialla että vielä saat täyden satsin.
Monza kirjoitti:Laitoin GTA:han aikoinaan Koni FSD:t. Käyttöautoon mukavampi vaihtoehto, mutta ratamiehille liian pehmeät.
teletappi kirjoitti:Täällä myös FSD:t. Toimii arjessa. Samassa rumbassa vaihdetut Eibachin madallusjouset (prokit) vähän kaduttaa, sillä kotimaan tiestö vaatii maasto-ominaisuuksia.
FSD:itä myös mietin, kiinnostava järjestelmä, Monza ja teletappi.

Kun Koni sporteja ei enää löydy helpolla ja bilsteineja saa. Onko kellään tietoa, käykö B6:set? Vai pitääkö ottaa B8:sit, jotka tarkoitettu malleihin joissa sport-jouset. Omassa GTA:ssa on alkuperäiset jouset, jotka ovat "sport", mutta ovatko ne jo "matalammat" jouset? Tarkoituksena ei ole madaltaa, mutta kumpi malli?

Pasi kirjoitti:Ei se GTA niin eri peli taida olla ettei tuolla 156 kyselyketjussa voisi hoitaa?
-No eipä vähä! GTA saattaa ulkoisesti muistuttaa yksviiskutosta kun jakaa osittain samoja korin ja sisustan osia..mutta täysin eri peli kyseessä.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja AVe »

Kyllähän nuo B6:set menee orkkis sporttijousien kanssa, samoin Pro-kitin.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja Camber »

Ramon Carcia kirjoitti: Omassa GTA:ssa on alkuperäiset jouset, jotka ovat "sport", mutta ovatko ne jo "matalammat" jouset?
On matalammat. -25mm luokkaa muistaakseni.

Avatar
GTA ROSSO
Viestit: 400
Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
Car(s): Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
Seat Leon FR 200 TFSI Turbo v. 2007
Seat Ibiza FR 1.8 T v. 2006
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja GTA ROSSO »

Omasta GTAsta kolahti jotain viime viikolla ja kyseessä oli ruostuneen iskarin suojalautanen, joka melkein rikkoi renkaankin. Nyt pitäisi iskari vaihtaa. Samalla tuli mieleen että pitäisikö alustaa päivittää muutenkin iskarien osalta. Mitä iskareita olette käyttäneet, onko suosituksia joilla useamman valmistajan malleja ollut Alla?

Moi kannattaisko samalla vaivalla vaihtaa molemmat iskarit ja jouset jos ovat vielä alkuperäiset niin ikää alkaa olemaan.
Omaan vaihdoin KW Variant 1 coiloverit toimivat mielestäni paremmin kun alkuperäiset.
https://www.kwsuspensions.net/products/ ... /variant1/

Reino_
Viestit: 92
Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja Reino_ »

Hei! Mitä voi pahimmillaan käydä jos GTA:han laittaa jotain mobil 5w-30 öljyä? Kuulema suosituksen mukaista on laitettu. Autolla ajettu öljyillä noin 500km. Nyt mietitään kun koko toinen sylinteripankki antaa misfireä, jakopäänremontti tehty n. Vuosi sitten eli ei ihan tuore. Voiko tämä öljy rikkoa jotain tähän liittyvää, vai etsitäänkö vikaa muualta?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Reino_ kirjoitti: Nyt mietitään kun koko toinen sylinteripankki antaa misfireä, jakopäänremontti tehty n. Vuosi sitten
Tästä varmaan kannatta lähteä tutkimaan asiaa.
VMP

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

mattijus kirjoitti:
Reino_ kirjoitti: Nyt mietitään kun koko toinen sylinteripankki antaa misfireä, jakopäänremontti tehty n. Vuosi sitten
Tästä varmaan kannatta lähteä tutkimaan asiaa.
Juu, todennäköisesti jako pielessä :? Ei liity tuohon öljyyn kyllä millään tapaa.

Kysyppä mistä tuollanen 5w 30 suositus on löytynyt :P

Reino_
Viestit: 92
Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja Reino_ »

alfa 156 v6 kirjoitti:
mattijus kirjoitti:
Reino_ kirjoitti: Nyt mietitään kun koko toinen sylinteripankki antaa misfireä, jakopäänremontti tehty n. Vuosi sitten
Tästä varmaan kannatta lähteä tutkimaan asiaa.
Juu, todennäköisesti jako pielessä :? Ei liity tuohon öljyyn kyllä millään tapaa.

Kysyppä mistä tuollanen 5w 30 suositus on löytynyt :P
Okei. Hyvä tietää. Auto on nyt eri korjaamolla kun missä öljyt oli vaihdettu, soitin sinne vaan että mitä öljyä on laitettu ja onko autoon tehty mitään jakopäähän liittyvää mistä jako voisi mennä sekaisin. En jaksa tähän öljy keissiin enää takertua vaan vaihdan sinne10w-60 öljyt kun auton saan. Itsekin sanoin että tarkastaa onko jako ok. Mutta voiko tämä johtua mistään muusta? Vai onko normaalia että auto toimii (oletettavasti) vuoden ok remontin jälkeen ennenkun vika ilmenee? Olen siis ostamassa tätä autoa ja kun autoliike ajoi autoa minulle jyväskylään oli vika tullut matkalla.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Reino_ kirjoitti: Okei. Hyvä tietää. Auto on nyt eri korjaamolla kun missä öljyt oli vaihdettu, soitin sinne vaan että mitä öljyä on laitettu ja onko autoon tehty mitään jakopäähän liittyvää mistä jako voisi mennä sekaisin. En jaksa tähän öljy keissiin enää takertua vaan vaihdan sinne10w-60 öljyt kun auton saan. Itsekin sanoin että tarkastaa onko jako ok. Mutta voiko tämä johtua mistään muusta? Vai onko normaalia että auto toimii (oletettavasti) vuoden ok remontin jälkeen ennenkun vika ilmenee? Olen siis ostamassa tätä autoa ja kun autoliike ajoi autoa minulle jyväskylään oli vika tullut matkalla.
Jostain syystä tuo jaon pielessä olo ei aina heti ole oireillut, en keksi syytä muuta kuin että järjestelmään koodattu joku "seuranta-aika" asialle. Monesti tyhjäkäynti ei ole tasaista kun jako pielessä. Kyllä vuodessa pitäisi nuo koodit tulla kyllä, liekö kuittailtu pois silloin tällöin...

Reino_
Viestit: 92
Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja Reino_ »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Reino_ kirjoitti: Okei. Hyvä tietää. Auto on nyt eri korjaamolla kun missä öljyt oli vaihdettu, soitin sinne vaan että mitä öljyä on laitettu ja onko autoon tehty mitään jakopäähän liittyvää mistä jako voisi mennä sekaisin. En jaksa tähän öljy keissiin enää takertua vaan vaihdan sinne10w-60 öljyt kun auton saan. Itsekin sanoin että tarkastaa onko jako ok. Mutta voiko tämä johtua mistään muusta? Vai onko normaalia että auto toimii (oletettavasti) vuoden ok remontin jälkeen ennenkun vika ilmenee? Olen siis ostamassa tätä autoa ja kun autoliike ajoi autoa minulle jyväskylään oli vika tullut matkalla.
Jostain syystä tuo jaon pielessä olo ei aina heti ole oireillut, en keksi syytä muuta kuin että järjestelmään koodattu joku "seuranta-aika" asialle. Monesti tyhjäkäynti ei ole tasaista kun jako pielessä. Kyllä vuodessa pitäisi nuo koodit tulla kyllä, liekö kuittailtu pois silloin tällöin...
Autolla oli tosiaan kyllä muistaakseni n.5tkm ajettu hihnanvaihdon jälkeen joten näin se saattaisi olla. Korjaamolla sanottiin että on niitä sytytyskatkoksia ja että auto käy epätasaisesti ja kuuluu kilkatus. Tämä sana kilkatus nyt vähän särähti korvaan, huono käynti nyt kuuluukin varmasti asiaan jos jako pielessä. En itse ole kuullut käyntiääntä joten en osaa sanoa minkätyyppistä kilkatusta se nyt pitää sitten.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Reino_ kirjoitti:Olen siis ostamassa tätä autoa ja kun autoliike ajoi autoa minulle jyväskylään oli vika tullut matkalla.

Itse saattaisin tässä kohtaa jättää kaupanteon sikseen. Välttyy ainakin ylimääräiseltä vaivannäöltä.
VMP

Reino_
Viestit: 92
Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja Reino_ »

mattijus kirjoitti:
Reino_ kirjoitti:Olen siis ostamassa tätä autoa ja kun autoliike ajoi autoa minulle jyväskylään oli vika tullut matkalla.

Itse saattaisin tässä kohtaa jättää kaupanteon sikseen. Välttyy ainakin ylimääräiseltä vaivannäöltä.
Tämäkin on käynyt mielessä, tosin jos asia laitetaan kuntoon liikkeen puolesta niin mikäs siinä, tosin otanko riskin siitä että myöhemmin ilmenee jotain tähän liittyvää ongelmaa, ja kantaako liike siinä vastuuta vai ei.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Minkäänlainen kilkatus ei kuulu asiaan vaikka jako olisikin pielessä :roll: Ilmenee ainoastaan tärinänä jos auto yleensä käy. Toki jos se on paljon saatu metsään niin saattaa kyllä kilkattaakin mutta silloin on peli jo kyllä pelattu venttiilien suhteen :?

Reino_
Viestit: 92
Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja Reino_ »

Auto on nyt kunnossa. Syynä huolimaton moottorin pesu, tulpanreijissiä vettä. Vaihdettu uudet tulpat ja yksi puola. Nyt kone käy tasaisesti ja hyvin, kilinä paikannettu kattiin, epäili sisällä olevan jotain mikä aiheutti kilinän kun kone kävi epätasaisesti ja heilui tottakai kovasti. Käyn koeajamassa auton tottakai jonka jälkeen teen päätöksen, mutta mitä raati sanoo, uhka vai mahdollisuus? Huoltokirjan perusteella autosta kyllä pidetty erittäin hyvää huolta.

Reino_
Viestit: 92
Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja Reino_ »

Jätin ostamatta. Moottori toimi hyvin kyllä mutta oli lukuisia muita juttuja joten peräännyin. Painelaakeri piti ääntä, airbäg valo paloi välillä, maalipinta todella huono, pakoputkessa vuotoa..

Ramon Carcia
Viestit: 115
Liittynyt: 30 Syys 2009, 17:32
Paikkakunta: Jossain Pohjanmaalla..

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja Ramon Carcia »

Mitä öljyjä olette käyttäneet jotka talvella olette ajaneet? Onko sama laatu kesät talvet, vai onko joku laittanut jotain notkeampaa?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^en ole laittanut notkeampaa. Jos pakkasta yli 30, niin voihan sitä jättää käynnisttämättä. Ite olen räjäyttänyt letkulämmitetyn 34 pakkasesta käyntiin ja lämmittämättömän 30 pakkasesta. Tärkeintä kylmillä keleillä on käyttää hetki rasittamatta. Näin tupakkimiehenä nortti säästää ja pitää motin kunnossa, mutta itelle voi käydä vähän huonommin :)
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

GTA ainoastaan 10w-60 oli keli mikä hyvänsä.

Ramon Carcia
Viestit: 115
Liittynyt: 30 Syys 2009, 17:32
Paikkakunta: Jossain Pohjanmaalla..

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja Ramon Carcia »

Jakopään remontti on pian ajankohtainen ja pitäisi teettää. SKF näyttää moni paikka myyvät sarjaksi. Minkäs merkkinen vesipumppu kaveriksi?
Vesipumpun ilmeisesti moni uusii samalla kertaa kuin ts:ssäkin, vai kuinka on? Mistäs kannattaa kysyä? F40 lähtee ainakin tarjouspyyntöä..Alueella E-Pohjanmaa - Tampere ja siitä väliltä noin suurin piirtein. Onko kukaan vienyt alueen ESS-autoon?

Lämmöt meinaavat vähän nousta, vesi siinä n. 90 astetta öljyt sellainen n. ~100-110 arkiajossa. Pitäisikö syyläri uusia samalla kertaa, kun ei ihan omin silmin näyttäisi tuosta nuon vaan mahtuvan, eli näyttää todella kovatöiseltä asentaa itse, aika millipeliä ilmeisesti, vai oletteko laittaneet sen pohjan kautta? Jos joku on laittanut alumiinisen orkkiksen tilalle, niin mistä olette tilanneet?

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Laitoin joskus täysalumiinisen samalla kun vaihdoin jakopään. Jostain Saksan Ebaysta tuli tilattua, en muista nyt tarkemmin. Muovipäätyistä ei kannata ostaa, eikä pikkubusson ohuempaa vaikka niitä halvemmalla saakin.. Helpoin keino syylärin irroittamiseen on kun ottaa lukkopellin siitä yläpuolelta irti. Se on kuudella ruuvilla kiinni. Toki umpiot on irroitettava ensin. Sitten nousee koko paketti (syyläri ja flektit) kerralla. Voi sen alakauttakin vaihtaa mutta sitten tarttee olla kaveri mukana sillä siinä on aikalailla painoa pidäteltävänä kun ährää sitä syyläripalkkia takas paikalleen.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^kysäiseppä Nokialta Nokian Autotalosta, GT:hen olen vaihdattanut tuolla 4 kertaa ja on onnistunut hyvin.

ristojärvelä
Viestit: 521
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Ei varsinaisesti kysymys, mutta sattui seuraavaa: Olin huoltamassa-korjaamassa ja katselin, että alavesiletkusta haarautuvassa paisuntasäiliölle menevässä putkessa on hiukan pintaruostetta joka on helppo putsata ja maalata ihan siinä paikallaan. Ekasta kosketuksesta putkeen tuli reikä, josta nesteet ulos. Onneksi ei sattunut reissussa ollessa. Vika oli helppo korjata uudella letkulla ja jättää ruostuva putki kokonaan pois välistä. Ainoa pieni hankaluus oli se, että letkulähtö paisuntasäiliössä ja alavesiputken haarassa on eri kokoinen, säiliössä 19mm, letkuhaarassa pari milliä isompi. Kannattanee muidenkin GTA:n omistajien tarkistaa putken kunto. GTA:ssa paisuntasäiliö on konehuoneen oikeassa laidassa, siis kuskin paikalta katsottuna, muissa V6-moottorisissa 156:ssa taitaa olla vasemmassa, joten niissä ei vastaavaa ongelmaa esiinny.

Vastaa Viestiin