Alkuun toteamus - elkää ihmeessä ostako vehjettä, jossa on laihialaismallin (25 W) kaksoisxenon kaukovalon virkaa toimittamassa. Lähivalo OK, mutta kaukovalo ... sitä nyt vaan ei ole!
Jotenka kaipaan suosituksia pääkaupunkiseudun liepeillä olevasta pajasta, joka kykennee leipomaan italian ihmeeseen lisäkaukovalot + moottorin lämmittimen. Nostetaan vaikeusastetta siten, etten tyydy pintakinnityslämppäriin, vaan haluaisin mieluummin TT-thermon.
AD autohuolto on jo kieltäytynyt kunniasta, Milano ei vastannut eikä Uudemaan autovarustelunkaan kanssa tarvi jatkaa yksisuuntaista keskustelua.
Lisävalojen asennus yms varustelua - suosituksia?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Lisävalojen asennus yms varustelua - suosituksia?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Lisävalojen asennus yms varustelua - suosituksia?
Muistankohan keskustelua oikein parin viikon takaa, mutta Seeker -valojen omistaja kertoi niiden tekevän kauas ulottuvan kapean keilan. Eli tässä tapauksessa jos lähialueen valot on ok, niin tuolla palkilla saisi sen kaivatun valon sinne kauas. Mallista ei ollu tarkemmin puhetta.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Lisävalojen asennus yms varustelua - suosituksia?
^tarve olisi sekä että, siis lisää leveyttä lähialueelle ja kantamaa. Etenkin leveyttä. Vaikkei orkkisvaloissa kantamaa ihmeesti ole, niin mutkateillä sekin meni hukkaan - Giulietan valojen kääntyvyyden huomaa sitten, kun sitä ei enää ole.
TM vertailusta poimin parhaiksi kandidaateiksi Maxtel 7 LEd Beam, Strands Sala Driving Light 7 ja Briax L100 Path Finder. Harmillisesti kaikki isoja (Ø170+ mm) paistinpannuja, viimeisin taisi olla jopa +200 mm. Pienet tuntuu aina olevan pistevaloja.
Tosin nythän taisi valomääräykset muuttua niin, että saisi asentaa 1 kpl led-palkkeja rekisterikilven päälle. Vaan kun tyylillisesti Fiatissa pitää olla "rallivalot".
TM vertailusta poimin parhaiksi kandidaateiksi Maxtel 7 LEd Beam, Strands Sala Driving Light 7 ja Briax L100 Path Finder. Harmillisesti kaikki isoja (Ø170+ mm) paistinpannuja, viimeisin taisi olla jopa +200 mm. Pienet tuntuu aina olevan pistevaloja.
Tosin nythän taisi valomääräykset muuttua niin, että saisi asentaa 1 kpl led-palkkeja rekisterikilven päälle. Vaan kun tyylillisesti Fiatissa pitää olla "rallivalot".

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Lisävalojen asennus yms varustelua - suosituksia?
Jos viagraviiatti on jo Euro 6 multiairilla niin niissä tehtaan ohje tais olla webasto/eberi puolelle, että saa lämmittää vain sisäkennoa eikä moottorin puolta kierrosta. Se tehoton silitysrauta öljypohjassa on oikeastaan ainoa vaihtoehto ettei sytyttele turhaan häiriövaloja. Pätee aikapitkälti muihinkin Euro 6 moottoreihin.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Lisävalojen asennus yms varustelua - suosituksia?
...ja tämä tiettävästi juontaa juurensa Euro6-päästöspeksiin, jossa moottorilämppärin päästöt lasketaan mukaan kylmäkäynnisthspäästöihin. Sähkölämppärihän on periaatteessa eri asia, mutta autosta pitäisi softata tietyt valvontajutut sitten pois.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.