Olen parin viikon Alfattoman (hirveän) kauden jälkeen siirtymässä jälleen oikeaan merkkiin. 156 1.8 TS SW 2002 on tähtäimessä ja kaupatkin on jo ennakkoon sovittu. Autolla on ajettu 50 tkm. Muistelisin, että Alfan hammashihnan vaihtoväli on 60 tkm, mutta en ole asiaa niin tarkkaan seurannut, sillä aiemmin eivät moiset "ongelmat" ole kiinnostaneet. Sanon sen jälleen, läskihihna- jakopäät ovat tehtaan ja huoltoliikkeiden (paholaisen) salaliittoa! Milloin 1.8 TS:n määräaikaishuoltoja on, mitä niissä karkeasti ottaen tehdään ja mitä lysti maksaa? Totta kai ne maksavat liikaa, mutta paljonko on paljon? Täng juu jo etukäteen.
Selailin vanhoja viestejä ja sain aika hyvän kuvan aiheesta. Onko tukivarsien jatkuvaan kulumiseen löytynyt mitään järjellistä ratkaisua? Ovatko uretaaniset puslat varteenotettava vaihtoehto?
Käytin oman 1.8:n juuri 60 000 km huollossa (DA:ssa ) ja hinta olisi ollut n. 600 € jos kaikki tuohon kuuluvat huoltotoimenpiteet olisi tehty. Hihnan olen jo vuosi sitten vaihdattanut, joten sen osuus n. 400 euroa jäi tuosta pois.
Poikittaiset tukivarret takaa on myös vaihdettu viime vuonna - ei tietoa miksi ovat menneet.
Toi 1.8 remminvaihto on sitten huomattavasti edukkaampi kuin 2.0 vastaava, näemmä.
Jaa, nyt tulikin mieleen että kun kysyin hintoja eukon Bravaan remminvaihtoa niin DA sanoi 425€. Olisko sama tapaus? Eli 1.8 ja Brava 1.2 on samat osat
Vielä Bravasta. Laskun loppusumma oli 229€ sis remmin, kiristäjän, 2 apulaitehihnaa ja vesipumpu+ työt. Ja sanomattakin on selvää ettei työtä tehty DA.
puuha kirjoitti:Toi 1.8 remminvaihto on sitten huomattavasti edukkaampi kuin 2.0 vastaava, näemmä.
Jaa, nyt tulikin mieleen että kun kysyin hintoja eukon Bravaan remminvaihtoa niin DA sanoi 425€. Olisko sama tapaus? Eli 1.8 ja Brava 1.2 on samat osat
1.8sta puuttuu tasapainoakselin hihna
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02