Moro
muistelen olleen juttua JTS:n päästöistä. En kuitenkaan sitä löydä. No kuitenkin piili ei mene CO:sta kierroksilla läpi ja vaihdettu on jo tulpat, suodattimet, öljyt.... Lambdat toimii mittausten mukaan.
Apua!?
156 JTS päästöt
Valvoja: Moderators
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
156 JTS päästöt
Kautta likaisten varpaitteni!
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: 156 JTS päästöt
Eli käy rikkaalla, polttaa mutta happi ei riitä? Maf tai nokat hajalla?
Näin amatööritulkintana.
Näin amatööritulkintana.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: 156 JTS päästöt
Pulstar iridium sytytystulpat, voi olla ratkaisu. Kaasutin expertti tuo maahan niitä. Jos ostat, niin selvitä niistä sopiva tulppa.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: 156 JTS päästöt
Ihan vaan netistä kopsattuna, toistan myös edellisen viestini.
CO riippuu voimakkaasti polttoneste-ilmaseoksesta. Korkea CO -pitoisuus merkitsee aina rikasta seosta. Sytytysennakko ei vaikuta CO:hon juurikaan moottorin normaalilla käyntialueella.
Korkean CO -pitoisuuden mahdollisia syitä:
· Seos säädetty liian rikkaalle
· Rikastus päällä (moottori vielä kylmä tai rikastustoiminta rikki)
· Väärä joutokäyntipyörintänopeus
· Kaasuttimessa esim. polttonesteen pinta liian korkea
· Suihkutusjärjestelmissä polttonesteen paine liian korkea, lämpötunnistin viallinen, ilmamääränmittari viallinen jne.
· Ilmansuodatin tukkeutunut
· Kampikammion huohotusjärjestelmä viallinen
· Moottoriöljyn joukossa polttonestettä
· Katalysaattori viallinen
· Lambda-anturi viallinen
CO riippuu voimakkaasti polttoneste-ilmaseoksesta. Korkea CO -pitoisuus merkitsee aina rikasta seosta. Sytytysennakko ei vaikuta CO:hon juurikaan moottorin normaalilla käyntialueella.
Korkean CO -pitoisuuden mahdollisia syitä:
· Seos säädetty liian rikkaalle
· Rikastus päällä (moottori vielä kylmä tai rikastustoiminta rikki)
· Väärä joutokäyntipyörintänopeus
· Kaasuttimessa esim. polttonesteen pinta liian korkea
· Suihkutusjärjestelmissä polttonesteen paine liian korkea, lämpötunnistin viallinen, ilmamääränmittari viallinen jne.
· Ilmansuodatin tukkeutunut
· Kampikammion huohotusjärjestelmä viallinen
· Moottoriöljyn joukossa polttonestettä
· Katalysaattori viallinen
· Lambda-anturi viallinen
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.