Moro!
Osaako joku sanoa mitkä ohjauskulmat tohon 159 TI farkkuun kuuluisi? Viimevuonna menin yhteen puljuun säädättämään jyväskylässä ja niillä ei ollut minkäänlaista hajua mihin arvoihin kuuluisi laittaa. Netistäkin hakemalla on montaa eri vaihtoehtoa, ettei oikeen ota selvää mikä sattuisi olemaan hyvä. Onko jollain oikeasti faktaa mitkä toimisi?
Kilometrejä tulee n.30tkm kesässä ja viimeisin keväällä ostettu rengassarja olikin jo aivan loppu loppusyksystä, toki noilla kilometreillähän ne kuluu muutenkin äkkiä. Tänään hain uudet kumit taas alle ja olisi hyvä saada säädöt kohdilleen. Ajattelin vaan jos joku on jo kerennyt painimaan saman ongelman kanssa.
Onko jollain muuten ilmennyt "cuppingia" eli rengas menee pompuille reunasta? Yleensähän sen vissiin pitäisi johtua iskareista mutta ne vaikuttaisi olevan ihan kunnossa. Vasemmalla takana rengas menee pompuille ja ajattelin että onko näissä jotain "tyyppipaikkaa" mistä voisi johtua. Kävin ripustuksen läpitte ja en löytänyt mistään selkeesti väljää. Jarrut ei laahaa ja muutenkin kaikki vaikuttaa olevan ok. Silti kaksi rengasta saanut saanut pilalle samassa nurkassa..
159 TI ohjauskulmat
Valvoja: Moderators
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
159 TI ohjauskulmat
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 TI ohjauskulmat
159 tykkää syödä renkaita, etenkin edestä... Takana on kai yksi pusla, joka aiheuttaa ylimääräistä rengaskulumaa (ja ilmeisesti vaikea löytää väljää siitä?).
Ajo-ominaisuuksien puolesta en osaa sanoa, mutta renkaiden kannalta nk. nollakulma paras. Eli eteen joko 0-haritus tai aivan mini-minimaalinen (tyyliin 0ast 1min) ja taakse sitten oikein kevyt auraus.
Yhdessä 159:ssä oli oikealla takarengas harituksella, vasen aurauksella ja eturenkaat harituksella. Kuorman kanssa huomasi ongelmia, pelkällä kuskilla kuulemma ei. Se söi oikean takarenkaan hyvin tehokkaasti piloille aivan sisäsyrjästä, muutoin rengas oli kunnossa.
Sinne taidettiin jotain alustanosaa myös uusia (liekkö just se pusla?) samassa rytäkässä. Tästä on hieman keskustelua käyty täälläkin, vaan #enminämitäänlöydä.
Ti:lle lie olemassa ihan omat tehdasarvot - oisko peräti manuaalissa kerrottu? Jos ei niin eLearn luulisi kertovan.
Ajo-ominaisuuksien puolesta en osaa sanoa, mutta renkaiden kannalta nk. nollakulma paras. Eli eteen joko 0-haritus tai aivan mini-minimaalinen (tyyliin 0ast 1min) ja taakse sitten oikein kevyt auraus.
Yhdessä 159:ssä oli oikealla takarengas harituksella, vasen aurauksella ja eturenkaat harituksella. Kuorman kanssa huomasi ongelmia, pelkällä kuskilla kuulemma ei. Se söi oikean takarenkaan hyvin tehokkaasti piloille aivan sisäsyrjästä, muutoin rengas oli kunnossa.
Sinne taidettiin jotain alustanosaa myös uusia (liekkö just se pusla?) samassa rytäkässä. Tästä on hieman keskustelua käyty täälläkin, vaan #enminämitäänlöydä.
Ti:lle lie olemassa ihan omat tehdasarvot - oisko peräti manuaalissa kerrottu? Jos ei niin eLearn luulisi kertovan.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: 159 TI ohjauskulmat
^Kiitos tuosta ePer linkistä. Minulla oli joku toinen ja se ei enää pelittänyt.