Osaako joku sanoa mitkä ohjauskulmat tohon 159 TI farkkuun kuuluisi? Viimevuonna menin yhteen puljuun säädättämään jyväskylässä ja niillä ei ollut minkäänlaista hajua mihin arvoihin kuuluisi laittaa. Netistäkin hakemalla on montaa eri vaihtoehtoa, ettei oikeen ota selvää mikä sattuisi olemaan hyvä. Onko jollain oikeasti faktaa mitkä toimisi?
Kilometrejä tulee n.30tkm kesässä ja viimeisin keväällä ostettu rengassarja olikin jo aivan loppu loppusyksystä, toki noilla kilometreillähän ne kuluu muutenkin äkkiä. Tänään hain uudet kumit taas alle ja olisi hyvä saada säädöt kohdilleen. Ajattelin vaan jos joku on jo kerennyt painimaan saman ongelman kanssa.
Onko jollain muuten ilmennyt "cuppingia" eli rengas menee pompuille reunasta? Yleensähän sen vissiin pitäisi johtua iskareista mutta ne vaikuttaisi olevan ihan kunnossa. Vasemmalla takana rengas menee pompuille ja ajattelin että onko näissä jotain "tyyppipaikkaa" mistä voisi johtua. Kävin ripustuksen läpitte ja en löytänyt mistään selkeesti väljää. Jarrut ei laahaa ja muutenkin kaikki vaikuttaa olevan ok. Silti kaksi rengasta saanut saanut pilalle samassa nurkassa..
159 tykkää syödä renkaita, etenkin edestä... Takana on kai yksi pusla, joka aiheuttaa ylimääräistä rengaskulumaa (ja ilmeisesti vaikea löytää väljää siitä?).
Ajo-ominaisuuksien puolesta en osaa sanoa, mutta renkaiden kannalta nk. nollakulma paras. Eli eteen joko 0-haritus tai aivan mini-minimaalinen (tyyliin 0ast 1min) ja taakse sitten oikein kevyt auraus.
Yhdessä 159:ssä oli oikealla takarengas harituksella, vasen aurauksella ja eturenkaat harituksella. Kuorman kanssa huomasi ongelmia, pelkällä kuskilla kuulemma ei. Se söi oikean takarenkaan hyvin tehokkaasti piloille aivan sisäsyrjästä, muutoin rengas oli kunnossa.
Sinne taidettiin jotain alustanosaa myös uusia (liekkö just se pusla?) samassa rytäkässä. Tästä on hieman keskustelua käyty täälläkin, vaan #enminämitäänlöydä.
Ti:lle lie olemassa ihan omat tehdasarvot - oisko peräti manuaalissa kerrottu? Jos ei niin eLearn luulisi kertovan.