147:ssa ruostetta?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
- Paikkakunta: Imatra
147:ssa ruostetta?
147 ei ole ollut vielä kovin montaa vuotta markkinoilla, joten ruostumisesta ei varmaankaan ole vielä paljon kokemuksia. Onko joku kuitenkin huomannut että tehtaan ruostesuojauksessa olisi puutteita? Onko johonkin paikkaan jo ehtinyt pääsemään ruostetta? Ei raatsisi tehdä tuota ylimääräistä ruostesuojausta kun kustantaa melko paljon ja muillakin merkeillä on tullut tähän asti toimeen ilman...
nimim. eka alfa
nimim. eka alfa
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Ainakaan mun -98 (134tkm) 156:ssa ei oo ruostetta, eikä pohjalle oo ikinä tehty mitään käsittelyä. Pohjassa oli kun pari viikkoo sitten kun katoin pari ruostepilkkua, joista päässee öljyllä eroon.. Et tuskin 147 ainakaan huonompi on.
Jos joskus vaihtelet kajareita tai muuten otat oviverhoilut irti niin kannattaa ruiskuttaa jotain kotelonsuoja-ainetta ovipeltiin ja samalla kattoo et vedenpoisto-reiät on auki, niin ei taatusti ala mätäneen vuosiin...
Jos joskus vaihtelet kajareita tai muuten otat oviverhoilut irti niin kannattaa ruiskuttaa jotain kotelonsuoja-ainetta ovipeltiin ja samalla kattoo et vedenpoisto-reiät on auki, niin ei taatusti ala mätäneen vuosiin...

Abarth 500 Esseesse
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Mielipiteitähän on lähes yhtä monta kuin on kuskia, MUTTA: Kyllä suomen suola-sohjo-hiekka-välillä vähän kuivaa asfalttia hurraa ajavana suosittelen silloin tällöin käyttämään suojauksessa. Siinä vaiheessahan se on vähän myöhäistä kun se ruostuminen on jo alkanut pesiä sinne tänne. Itsellä 00 vuosimallinen 156 ja suojautin sen aika pian kun ostin. Raportin mukaan ei ollut mitään alkua missään - en kyllä odottanutkaan. Ei se 400-500 eskoa mielestäni suuri summa ole jos vertaa auton hintaan, tai siihen mitä yhden pienenkin vaurion korjaaminen maksaa 

Ayrton Senna da Silva forever
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Wile:n kanssa samaa mieltä, kannattaisi suojata ennen kuin se ruoste iskee
Jos nyt tuollainen täydellinen suojaus on luokkaa 400e niin en tiedä onko se niin iso sijoitus 20ke autoon kun siitä on jo jotain hyötyä autoa myydessä.
Valitettavan moni uuden auton ostaja vain ajaa 3 vuotta autollaan niin ei paljoa vaivaudu suojaamaan ja sitten saa seuraavat omistajat olla hitsailemassa

Valitettavan moni uuden auton ostaja vain ajaa 3 vuotta autollaan niin ei paljoa vaivaudu suojaamaan ja sitten saa seuraavat omistajat olla hitsailemassa

Minun mielestä tuo riippuu täysin siitä, kuinka kauan autoa pitää. Jos ostat 2-3v. vanhan auton ja ajat sillä pari vuotta niin sillon en kyllä itse ainakaan suojauttaisi. Jos taas autoa on tarkoitus pitää pidempään, edottomasti pistäisin mömmöt pohjaan.
Autoliikkeeseen jos vie vaihtoon on aivan sama, onko sitä suojattu vai ei.
Yhtä paskan hyvityksen saa kuitenkin
Yksityisillä markkinoilla siitä voi olla jo jotain apua.
Autoliikkeeseen jos vie vaihtoon on aivan sama, onko sitä suojattu vai ei.
Yhtä paskan hyvityksen saa kuitenkin

Ei enää Alfaa... eipä
Vein kuukausi sitten oman 156:n vm.-99,massattavaksi finikor-liikkeeseen ja kaveri kyseli onko autossa koritakuu. Enpä osannut siihen vastausta antaa, joten ilmeisesti oli selvittänyt asian ja ilmoitti mulle että koritakuu on voimassa. Sen seurauksena suositteli pelkän pohjan ruiskimista, koska täyskäsittely ois vaatinut reikien tekemistä koriin, joka taas ois antanut tappotuomion koritakuulle!!
Nyt siinä on siis pohja massattu ja ikkunaan ilmestyi tarra jossa luki jotain "takuun lisäturvakäsittelystä"
Ruostetta ei kuulema pohjasta löytynyt!
Nyt siinä on siis pohja massattu ja ikkunaan ilmestyi tarra jossa luki jotain "takuun lisäturvakäsittelystä"
Ruostetta ei kuulema pohjasta löytynyt!
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Ja koritakuuhan ei päde jos voidaan näyttää toteen että ollaan ajettu suolatuilla teillä... Ja jotkut pätee vain sisältäpäin alkavaa ruostumista vastaan..
"Maho" puhui asiaa. Ei paljo hyövää ruostesuojata jos ajaa suht uudella ja vaihtaa parin vuoden välein.
Ja talvellahan saa aina alennuksia ruostesuojakäsittelyistä, mut eipähän ne kotelot kuivu kunnolla jos autoa yön yli pidetään sisällä "kuivumassa", jää vaan mukava kosteus aineiden alle, eikä siitä sit juuri hyötyä ole.
"Maho" puhui asiaa. Ei paljo hyövää ruostesuojata jos ajaa suht uudella ja vaihtaa parin vuoden välein.
Ja talvellahan saa aina alennuksia ruostesuojakäsittelyistä, mut eipähän ne kotelot kuivu kunnolla jos autoa yön yli pidetään sisällä "kuivumassa", jää vaan mukava kosteus aineiden alle, eikä siitä sit juuri hyötyä ole.
Abarth 500 Esseesse
Katsoin aina katsastuksessa (01-04) seiskavitoseni alle pikaisesti ja pohja näytti hyvälle. Massapinta näytti ehjältä, eikä näkynyt ruostetta.
Nyt kesällä huomasin, että takakontin alareunat saumoista molemmilta puolilta puhki. Ruoste lähtee etenemään salakavalasti ja mielestäni kannattaa ruostesuojata auto, jos pitää sitä useamman vuoden.
Tyhmä Savo, tyhmä
Nyt kesällä huomasin, että takakontin alareunat saumoista molemmilta puolilta puhki. Ruoste lähtee etenemään salakavalasti ja mielestäni kannattaa ruostesuojata auto, jos pitää sitä useamman vuoden.
Tyhmä Savo, tyhmä
