Moro,
Mulla on jo viime talvesta asti Miton (2011) ohjaustehostin mennyt satunnaisesti pois päältä kesken ajon. Pakkasella usein heti starttauksen jälkeen.
Autokeskuksella ei saatu edes vikakoodia ulos, ja tuomio olikin että vaihtoon. Näinkö todella on? Missä kannattaa uusi laitattaa kun pääkaupunkiseudun Autokeskuksissa oli vaihto osineen n. 1200 euroa? Ja kuulemma tilaaminen voi kestää 2-3 kk??
Itse en osaa enkä aio asennusta tehdä, kiitos kaikista vinkeistä!
MiTon ohjaustehostin reistailee
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 23 Syys 2018, 16:35
- Car(s): Mito 2011
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: MiTon ohjaustehostin reistailee
Kannattanee aloittaa akun vaihdolla, pari vastaavalla kuvauksella ollutta tapausta tiedän noin "korjaantuneen".
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: MiTon ohjaustehostin reistailee
Toivotaan, että se korjaantuisi akkua vaihtamalla. Minulla tämä ei kuitenkaan auttanut. Yritin jopa vaihtaa ohjaustehostimeen momentti/ohjauskulma-anturin, mutta sen kalibroiminen ei enää onnistunutkaan. Tilasin sitten briteistä korjatun osan ja se tuli kahdessa päivässä ovelle. Viallisen pistin sitten vaihto-osana takaisin britteihin. Toinen vaihtoehto on postittaa oma osa firmaan ja korjattuaan sen, he postittavat sen sulle takaisin.
Vaihto on mielestäni oikeastaan aika suoraviivainen. Yhden hieman erikoisen hylsyn homma vaatii, että saa rattiakselin irti hammastangon pinioniakselista - torxhylsy, mutta kokoa en muista. Vaihtotyö on ihan "sisähommia" eli kabiinin puolelta tehtävä. Lopuksi sitten MES:llä nollakulman kalibroinnit jne.. Aikalailla Plug and Play. Jos saat jonkun tekemään homman sulle, niin hintaa tulee about neljännes siihen verrattuna mitä tuossa omassa viestissäsi kerroit. Saattaapa tehostimia löytyä purkuvehkeistäkin, mutta niissä saattaa piillä sama juttu kuin viallisessakin. Oma tehostin on toiminut moitteetta vaihdon jälkeen, joten tyytyväinen täytyy olla.
Kannattaa siis tutkia ja vertailla eri vaihtoehtoja. Harmillista, että en onnistunut löytämään Suomesta tällaista firmaa vaikka kuinka nettiä pläräilin. Siksi turvauduin ulkomaalaiseen toimitukseen.
Vaihto on mielestäni oikeastaan aika suoraviivainen. Yhden hieman erikoisen hylsyn homma vaatii, että saa rattiakselin irti hammastangon pinioniakselista - torxhylsy, mutta kokoa en muista. Vaihtotyö on ihan "sisähommia" eli kabiinin puolelta tehtävä. Lopuksi sitten MES:llä nollakulman kalibroinnit jne.. Aikalailla Plug and Play. Jos saat jonkun tekemään homman sulle, niin hintaa tulee about neljännes siihen verrattuna mitä tuossa omassa viestissäsi kerroit. Saattaapa tehostimia löytyä purkuvehkeistäkin, mutta niissä saattaa piillä sama juttu kuin viallisessakin. Oma tehostin on toiminut moitteetta vaihdon jälkeen, joten tyytyväinen täytyy olla.
Kannattaa siis tutkia ja vertailla eri vaihtoehtoja. Harmillista, että en onnistunut löytämään Suomesta tällaista firmaa vaikka kuinka nettiä pläräilin. Siksi turvauduin ulkomaalaiseen toimitukseen.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: MiTon ohjaustehostin reistailee
Aikas simppeli homma on se ohjaustehostin/anturi hässäkkä vaihdella, kun tilaa valmiiksi kalibroidun värkin, hintaa tulee 250-300.- ja erittäin selkeä kuvallinen ohje joka ruuvista ja vaiheesta.
Ei tarvi messiä eikä ronaldoo tohon
Taisi mennä 1.5h aikaa kahvin kanssa, tosin onhan noita remppoja tullut aika paljon tehtyä, se voi hiukan helpottaa.
-aj-
Ei tarvi messiä eikä ronaldoo tohon

Taisi mennä 1.5h aikaa kahvin kanssa, tosin onhan noita remppoja tullut aika paljon tehtyä, se voi hiukan helpottaa.
-aj-
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi