vanhaan 164:ään facelift mallin etuvalot?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
teik
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 21:52
Paikkakunta: Vantaa

vanhaan 164:ään facelift mallin etuvalot?

Viesti Kirjoittaja teik »

Onkohan vaikea projekti asentaa uudenmman mallin valot vanhaan 164:een. Joku on sen näköjään tehnytkin, mutta kun tanskan kieli ei ole hallinnassa niin ei tuosta tarkemmin saa selkoa.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6451

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Itse en ole vaihtanut, mutta omaan autooni oli edellinen omistaja vaihtanut ja hyvin toimii.
Menee kuulemma ihan suoraan paikalleen, vaikka varmaksi en uskalla toisen puolesta luvata.
Kannattaa katsoa, että tiivistys pitää, itsellä kerää kuskin puolen umpio kosteutta sisään.

tietenkin pitää selvittää, mikä johto tuo virtaa pitkille ja mikä puolikkaille, uudemmassa kun on nelivalo-systeemi. Omassa toimii niin että, pitkät ja lyhyet eivät ole päällä samanaikaisesti, muuten kun pitkiä "vilkuttaessa". Katso albumista kuva.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Tuninkia? Ei kiitos. Vanhat on paremman näköiset.

(korjataan vähän, kun valotehosta en tiedä)
Viimeksi muokannut Jarno, 05 Loka 2004, 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no vanhoilla näkee ajaa paremmin mutta uudet ovat tyylikkäämmän näköiset.. 8)

on tietenkin jokaisen oma asia että kumpaa arvostaa enemmän parempaa ulkonäköä vaikko parempaa näkyväisyyttä.. :)

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

90 kirjoitti:no vanhoilla näkee ajaa paremmin mutta uudet ovat tyylikkäämmän näköiset..
Ei ole kokemusta 164sen vanhoista H4-valaisimista mutta ainakaan minulla ei ole missään autossa ollut parempia tiennäyttäjiä kuin facelift-164sen valot olivat :shock: Linssityyppiset lähivalot olivat erinomaisen tehokkaat kun ne vaan sääti oikein ja erillisissä pitkissäkin riitti kantamaa ja leveyttä.

Eipä tuo minusta mitään teini-tuunausta ole vaan menee sarjaan 75sen takavalojen vaihto. Kyse on kuitenkin tehtaan omista palikoista.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps..kun vanhaan 75:een alkaa ilmaantua lexus-mallin takavaloja niin sitten voitaneen puhua tuningista ja tätä tuskin koskaan tapahtuu.. :)

juu saatoinm muistaa kyllä väärinkin mutta jostain olen lukenut noiden 164:n valojen vertailun ja toiset oli ratkasievasti huonommat...olisiko ollut vanha tekniikan maailma...

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

90 kirjoitti:juu saatoinm muistaa kyllä väärinkin mutta jostain olen lukenut noiden 164:n valojen vertailun ja toiset oli ratkasievasti huonommat...olisiko ollut vanha tekniikan maailma...
Hmmm, jos en aivan väärin muista niin jossain lehdessä pohdiskeltiin aikoinaan sitä että miten voi ulkoapäin samat umpiot tuottaa niin erilaisen valotehon. Auto oli siis 164, vuosimalli jotain 1989-91 ja umpioilla normaaliin tapaan useampi valmistaja. Autoon sait siis tuurilla joko hyvät tai huonot valot. Mielestäni facelift-mallin valoja ei tuossa evaluoitu (1993->) - enkä ole ainakaan itse nähnyt niistä mittaustulosta missään. 155sen samantyyppistä valopatteristoa on kyllä testattu ja se on vähintäänkin hyväksi havaittu.

Tämä siis edelleen aika muistinvaraista ja "hyvän tavan" mukaan hieman OT.

Asiaakin sen verran että 164sen "jenkkikotisivuilla" umpioiden vaihtoa on varmasti pohdittu useamminkin joten suosittelen vierailua siellä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Itsellä kokemusta molemmista valoista ja kyllä näissä uudemmissa pitkät näyttää huomattavasti paremmin.
Vanhan H4:n lyhyistä lähtee enemmän hajavaloa ylös joka aiheuttaa paremman näkyvyyden tunteen, kun taas uudemmassa on melko terävä tuo lyhyiden raja, mutta kantama on leveämpi ja pidempi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
teik
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 21:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja teik »

Kyselin vaan siksi, koska oikea umpio on halki eikä epoksi korjaus auttanut. Vettä menee sisälle ja heijastinpinta hajoaa.
Jos tollaiset uudemmat umpiot saisi jostain edullisesti niin olisihan ne tyylikkäät, mutta vanhakin kelpaa (oikeanp.). Osto ilmoitus löytyy myös ostetaan osastolta.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

MKT kirjoitti: Hmmm, jos en aivan väärin muista niin jossain lehdessä pohdiskeltiin aikoinaan sitä että miten voi ulkoapäin samat umpiot tuottaa niin erilaisen valotehon. Auto oli siis 164, vuosimalli jotain 1989-91 ja umpioilla normaaliin tapaan useampi valmistaja. Autoon sait siis tuurilla joko hyvät tai huonot valot. Mielestäni facelift-mallin valoja ei tuossa evaluoitu (1993->) - enkä ole ainakaan itse nähnyt niistä mittaustulosta missään. 155sen samantyyppistä valopatteristoa on kyllä testattu ja se on vähintäänkin hyväksi havaittu.

Tämä siis edelleen aika muistinvaraista ja "hyvän tavan" mukaan hieman OT.

Asiaakin sen verran että 164sen "jenkkikotisivuilla" umpioiden vaihtoa on varmasti pohdittu useamminkin joten suosittelen vierailua siellä.
saattaapi olla hyvinkin mahdollista että meikämannella meni mallit/jutut sekaisin.. :)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

teik kirjoitti:Kyselin vaan siksi, koska oikea umpio on halki eikä epoksi korjaus auttanut. Vettä menee sisälle ja heijastinpinta hajoaa.
Jos tollaiset uudemmat umpiot saisi jostain edullisesti niin olisihan ne tyylikkäät, mutta vanhakin kelpaa (oikeanp.). Osto ilmoitus löytyy myös ostetaan osastolta.
voi olla purkuosana aika hakusessa FL-mallin valot..uusia voipi hyvällä tuurilla saada tarvikkeenakin tai sitten muukkoselta ihan orkkisosana mutta silloin voi hinta olla jo melkoinen...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ja nyt sitten meni hermot. :x Minulla on yksi ehjä umpio, ja kaksi rikkinäistä, lisäksi löytyy 4 rikkinäistä vilkunlasia (juuri ostettu meni rikki äsken asentaessa). Valotehokin on perseestä.

Asensitko Teik nuo faceliftin valot?
Osaako kukaan antaa ohjeita kuinka nuo uudet valot saisi asennettua?
Ja tietty semmoset tarttisi jostain löytää, vinkkejä?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

JIPPII!!
Ny on sitten asennettu uudet valot paikalleen :mrgreen:
Vielä puuttuu ne alalistat, joten pienet aukot on väliaikaisesti näkyvissä.
Loppujen lopuks asennus oli aikas helppoa, kunhan vain löysi valot jostain.
Kiinnitykset meni aivan kohdilleen, ja johdotkin muuta kun vaan yhdisteli uusiin liitimiin.
Valoteho on aivan eriluokkaa nyt. Ja ehkäpä näyttääkin hieman paremmalta, kunhan saan ne listat siihen.

Tulipa sitten huomattua että superin ja "normin" etulokasuojat ovat erilaiset!
vaihdoin tuohon vuosi kaks sitten superin etulokasuojat ja sen jälkeen ei sinne enään vanhoja valoja saanut mahtumaan, elikkä lokasuojan kärki tuli alemmas. Nuo superin valot meni sinne just loistavasti.

Jos joku tarttee apua projektin kanssa niin autan mielelläni, voisin yrittää saada tehtyä faqiin jonkun jutun.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tilasin sitten tuon toisen alalistan 52€, ihanan kallista, puolet umpion hinnasta :mrgreen: Tämä muukkoselta, Delta 114€

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Elämä on :?

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Olihan listalla hintaa ja taitaa vielä joutua maalaamaan korin väriseksi. Muuten oliko sinun valoissa mukana moottorit korkeussäädöllä? Jos oli saitko ne kytkettyä?

Eikö noissa lampuissa pitäisi palaa pitkillä myös lyhyet? Taisi olla niin että 155 Superissa valot oli kytketty tälleen.

Muistelen että omassa olisi johdotus valmiina korkeussäädölle pitänee tarkistaa asia jossain vaiheessa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ricambi kirjoitti:Eikö noissa lampuissa pitäisi palaa pitkillä myös lyhyet?
Tuota Epezi minultakin kysyi, tosiaan minulla ainakaan ei pala lyhyet ja pitkät yhtäaikaa. Ilmeisesti siellä ei riitä johdot suoraan siihen. Väläytyksessä palaa minulla molemmat.
Ed. omistaja on minun autooni vaihtanut ja näin muistelisin olleen puhetta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Ricambi kirjoitti:Eikö noissa lampuissa pitäisi palaa pitkillä myös lyhyet? Taisi olla niin että 155 Superissa valot oli kytketty tälleen.
Asia on juuri näin ainakin alkuperäisissä 1993-> satakuusnelosissa joissa linssivalot.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ookkei. Täytyypä sitten tuota miettiä. Veli sanoi että sen rakentaminen voisi olla mahdollista laittamalla sinne joku diodi, mutta sillon kaikki kuormitus tulisi yhteen piuhaan eikä näin ollen sulakkeet ja johdot kestäis... tai jotain ton suuntasta se selitti, minä en noista mitään ymmärrä. Onkohan tuohon jotain säädöstä? Kun eräs tuttava oli sanonut että hänen autonsa hylättiin katsastuksessa sen takia kun paloivat yhtäaikaa (en tiedä oliko projektiovalot, mutta olivat ainakin erillisillä polttimoilla), Inssi oli kirjoittanut lappuun että väärin kytketyt.

Ricambi: mulla oli moottorit molemmissa, mutta en niitä kytkenyt, sillä ainakaan siinä johtonipussa ei ollut niille johtoja, (repsikan puolella oli yksi ylimääräinen maa ja joku muu johto, mutta moottorille menee kolme). Muutenkin aattelin että kun kerran ne säädän kunnolla niin eipä niillä ole tarvetta. Ja eikös se niin mene että jos ne kytkee kiinni niin niitten tarttisi sitten toimiakin? Ja sitten kun ne ei kuitenkaan toimi, niin aiheuttavat vaan harmia.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tai laitat molemmille puolille ylimääräisen releen joka kytkee myös lyhyet päälle kun pistää pitkät toimintaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Pakko kysyä: Miksi niiden lyhyiden pitäisi palaa samaan aikaan? Niistä ei mitään käytännön hyötyä ole missään olosuhteissa, sillä pitkät valaisevat myös etualaa riittävän hyvin.
Jos lyhyet ja pitkät on päällä yhtäaikaa, on etuala jopa häiritsevän kirkas, jolloin kauas näkeminen häiriintyy.

Katsastusmies ei ole ikinä mitään sanonut, että olisi jotain pielessä.

e: Huh, joko minäkin olen yli tuhat viestiä naputellut :shock: , eikä oikeasti mitään asiaa :oops: :wink: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niin eikös tuossa pitkien ja lyhyiden yhtäaikaisella polttamisella synny sama ilmiö kuin ajovalojen ja sumareiden, eli silmä säätyy kirkkaamman "turhan" valon mukaan ja kauemmas näkee huonommin.

GTV:ssä kyllä palaa pitkät ja lyhyet yhtä aikaa, samoin ilmeisesti Bemareissa, mutta niissä idea on kai että "näyttää mageelta". Pitääpä katsoa miten Sierran nelivalot on kytketty, siinä nyt ei ainakaan luulisi kenenkään ajatelleen cool-factoria.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

Noinhan nuo yleensä on kytketty (siis pitkillä palaa myös lyhkäset) jos on omat polttimot / umpiot lyhkäsille ja pitkille, tai ainakin niissä autoissa mihkä ite oon törmänny...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Räppäsin albumiin kuvan.
Listat kun saan vielä, niin nostan tuota kuskinpuoleista valoa vähän ylemmäs.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Mitkäs polttimot noissa 164:sen linssivaloissa on? Gyntherin manuaalista ei osunut silmään. Toinen etunen on pimeänä ja jos rasvaisi kädet vain kerran siinä vaihto-operaatiossa eli ostaisi laakista oikeat polttimot :?

atra
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Tammi 2005, 14:55
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja atra »

Kynttilästä en tiiä.
Mutta älä hävitä niitä kiinnityshilppeitä :-D (taas)
Ja jos kuitenkin onnistut niin apuva tarjotaan uusien tekemiseen.

nimim kokemusta hitsilangan taivuttelusta

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Em mää tahallain, sieltä se ihme klipsi vaan singahti "jonnekin" :mrgreen:

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Monza kirjoitti:Mitkäs polttimot noissa 164:sen linssivaloissa on? Gyntherin manuaalista ei osunut silmään. Toinen etunen on pimeänä ja jos rasvaisi kädet vain kerran siinä vaihto-operaatiossa eli ostaisi laakista oikeat polttimot :?
H2:set siellä majailevat.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Mulla on H1:set :?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Niin, eikös ne H1:set ole.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

H1:set johtaa 2-1 :mrgreen:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Minäkin ostin ärrän vihjeen perusteella H1:set omaani, ja nehän siellä olivatkin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Joo, H1:set sinne tuli ängettyä. Eipä ollut Luigi jättänyt yhtään turhaa tilaa tuohon vaihtotyöhön. Vähän aikaa sai sitä "suojakuppia" nitkutella pois sieltä kolosta ... Ja vielä hieman pidempää saada se sinne takaisin :crazyeyes:

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Epezi kirjoitti:Niin, eikös ne H1:set ole.
Öhöm, sori Typo iski pahemman kerran :oops: . Onneksi muut ehtivät korjaamaan ennen kuin ostit niitä.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Monza kirjoitti:Joo, H1:set sinne tuli ängettyä. Eipä ollut Luigi jättänyt yhtään turhaa tilaa tuohon vaihtotyöhön. Vähän aikaa sai sitä "suojakuppia" nitkutella pois sieltä kolosta ... Ja vielä hieman pidempää saada se sinne takaisin :crazyeyes:
Itse otan umpion pois kun vaihdan polttimot. Neljä ruuvia irti, 2 edestä ja 2 sivulta, umpio eteenpäin, helppo polttimoiden vaihto ja umpio takasin paikoilleen.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Epezi kirjoitti:Listat kun saan vielä
Ja kyllähän mää ne sain, eilen onnistuin ne maalaamaan, vielä kun onnistuis laittaan ne kiinni. huhhuh, on niin raskasta.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ja listat on paikallaan, räpsin kuvia kun saan auton pestyä ja vanteet kondikseen.

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Tämä on proggis, joka on myöskin omassa mielessäni ollut pitkään. Yleisö vaikenee kuvia odottaessa.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Siinähän ne sitten ovat:
Kuva

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

hyvin istuu FL -valot alfan keulaan muuttui kerralla paremman näköiseksi... :wink:
Viimeksi muokannut 90, 08 Touko 2006, 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

jep, ja nyt uskaltaa ajella pimeessäkin :wink:

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Vau. Tommoset on pakko saada. Kiitos kuvista, nättiä on.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

No, mielipiteitä on monia. Taidan sittenkin pitää noi vanhat lyhdyt omassa.
En siis tarkoita että noi uudemmat olisi rumat, vaan että mun silmään noi vanhat on paremmannäköset. (Vaikka mitä mä tiedän, mähän olen puolisokee :wink: )
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Mun silmään noi vanhat on jotenkin likaisen ja epäselvän näköiset. Ne vielä muuten menis, mutta ne irtonaisen näköiset vilkun muovit, jotka on eri sävyä, kuin muiden lamppujen on aika lailla ainoita juttuja mistä en 164:n ulkomuodossa pidä.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei minustakaan ne vanhat mitkään rumat olleet. Syy vaihtamiseen ei ollut ulkonäkö vaan ihan käytänön turvallisuus-seikat.

iski
Viestit: 22
Liittynyt: 08 Touko 2005, 10:05
Paikkakunta: Espoo / Lahti

Viesti Kirjoittaja iski »

Joo kyl on hyvän näköset! Mistäköhän noita vois löytää, jos sitä laittais omaankin?
########################
#Maailma on erilainen alffistin silmin#
########################

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jaa-a, varmasti helpoin tapa on kytätä ebaystä. Eräs alfisti auttoi minua kyttäämällä ebayn tarjontaa ja yritti jopa huutaa niitä minulle. Loppujenlopuksi löysin toisen suomesta ja toisen ruotsista, nämäkin foorumilaisten vihjeistä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Huom! valojen vaihtoa suunnitteleville tiedoksi:

Toissapäivänä asensin nuo vanhassa autossa olleet FL-valot tuohon uuteen kuusnepaan ja yllätys, valot eivät istuneetkaan paikoilleen etulokasuojan reunasta. Vanhaan autoon ne sopivat sillä olin siihen aikaisemmin vaihtanut FL-mallin sinkityt etulokasuojat.

Valot saa kyllä kiinnitettyä, mutta eivät istu kunnolla paikoilleen, pyrin ottamaan pari kuvaa myöhemmin.

Itselleni ei tästä hirveää ongelmaa synny sillä tarkoitus oli vaihtaa lokasuojat vanhasta jokatapauksessa, kunhan vaan saan ne maalattua.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^ Ai, ei mulla ole kertaakaan pistänyt vastaan, vaikka olen irroittanut ja laittanut takaisin kiinni pariin otteeseen. Lokasuojathan on alkuperäiset vanhanmalliset.

Ei niissä pitäisi lokasuojissa olla mitään muuta eroa, kuin uudemmissa on kiinnike Superin puskurille samassa kohtaa, kuin vanhoissa on ruuvin reikä. Se kumipylpyrä, jonka varmasti jouduit repimään pois ennen asennuksia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

On niissä jotain eroa oltava, tämä tuli huomattua myös silloin kun aikanaan vaihdoin edelliseen autoon nuo FL:n lokasuojat, tämän jälkeen en saanut koskaan vanhan mallisia etuvaloja kunnolla mahtumaan paikalleen. Kun taas hankin FL valot niin menivät paikalleen suoraan.

Onhan se tosin mahdollista että noita vanhanmallisia lokasuojiakin on erilaisia.

Vastaa Viestiin