2.0 JTS CO- arvo koholla
Valvoja: Moderators
- Guitar_Hero
- Viestit: 30
- Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
- Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
- Paikkakunta: Varsinais- Suomi
2.0 JTS CO- arvo koholla
Moi,
pomppasi leimalta CO- arvon osalta (kävi 0.24 parhaimmillaan) eikä paikallisessa pajassa olla päästy paljoa paremmalle, jos arvo alle 0.20 niin lambda- arvo mittarissa kusee, menee rikkaalle. Pari kertaa nyt koitettu.
Katsoin että HC tyhjäkäynnillä yli 100, kun HC alkaa laskemaan niin CO taas kohoaa. Tykkää olla noin 0.30 kantturoissa. Kotona katsoin niin tulpat pinnalta noessa.
Jakopää vaihdettu ajoituspalikoiden kera, tulpat alle 3000 km ajetut Iridiumit, moottorin ilmasuodatin ja öölit vaihdettu.
MES näyttää seuraavia:
After- Cat
https://www.dropbox.com/s/b1t0v7tu08kzv ... a.JPG?dl=0
Pre- Cat
https://www.dropbox.com/s/4tdt7nwca2n28 ... 1.JPG?dl=0
toinen kuva Pre- Cat
https://www.dropbox.com/s/nbxzijdhpkera ... 2.JPG?dl=0
MAF
https://www.dropbox.com/s/cubh117htnr1m ... 1.JPG?dl=0
Kaikki kuumalla koneella, tyhjäkäynnillä ja sitten kaasun polkaisu kerran pari.
Katsurin arvot:
CO% 0,29
CO2 15,00 (14,00 pintaan toisissa mittauksissa)
HC 46 (tähän se laskee reilusta sadasta)
O2 0,28
Lambda 1,001
Huonoimmat CO- arvot tietysti siinä 2000 rpm tuntumassa, pajalla sai laskemaan kun kävi 3500 rpm mut silti seos rikas. Käy kierroksilla yli 0.80 tuntumassa ja sit alkaa laskemaan.
Niin arvon raati, mistä sitten etenemään? Siinä 850- 1100 rpm saa yleensä kerran nykäisemään kun rasittaa moottoria, kylmänä nykii enempi alle 1500 rpm liikkeelle lähtiessäkin. Muutoin käynti tasaista, moottorin lämpöanturi MESsillä luettuna reilut 90C kuumana. Ei pätkäise kun polkaisee nopeasti paikallaan eikä kiihdyttäessä tien päällä.
Vikakoodeja tuli 2- bank Pre- Lambda, oli vertailuarvon johdon terminaali karannut auton puolen johtosarjasta ja lambda integrator näytti tasaista 1.00 arvoa. Korjauksen jälkeen molemmat arvot yhteneviä ja sahaavat muistaakseni 0,89 ja 1.003 väliä min- max. Muut koodit tulevat kun ajaa n. 1800- 2100 rpm, aina katalysaattorin teho riittämätön... Voi ajaa monta sataa kilometriä maantietä ilman että vikavalo syttyy mutta jokunen kilsa taajamaa 50- 60 km/h 5- vaihteella ja "plim", MCF syttyy. Valon välttää ajamalla 4- vaihteella taajamat...
Ajelin jonkun kymmentä kilometriä 4000 rpm ja muutaman kerran 6500rpm polkaisut 2- vaihteella tien päällä, vaikutti yhdessä tuon integraattorin korjauksen kanssa että kulutus tippui litran parikin. Ei auttanut silti päästöihin.
pomppasi leimalta CO- arvon osalta (kävi 0.24 parhaimmillaan) eikä paikallisessa pajassa olla päästy paljoa paremmalle, jos arvo alle 0.20 niin lambda- arvo mittarissa kusee, menee rikkaalle. Pari kertaa nyt koitettu.
Katsoin että HC tyhjäkäynnillä yli 100, kun HC alkaa laskemaan niin CO taas kohoaa. Tykkää olla noin 0.30 kantturoissa. Kotona katsoin niin tulpat pinnalta noessa.
Jakopää vaihdettu ajoituspalikoiden kera, tulpat alle 3000 km ajetut Iridiumit, moottorin ilmasuodatin ja öölit vaihdettu.
MES näyttää seuraavia:
After- Cat
https://www.dropbox.com/s/b1t0v7tu08kzv ... a.JPG?dl=0
Pre- Cat
https://www.dropbox.com/s/4tdt7nwca2n28 ... 1.JPG?dl=0
toinen kuva Pre- Cat
https://www.dropbox.com/s/nbxzijdhpkera ... 2.JPG?dl=0
MAF
https://www.dropbox.com/s/cubh117htnr1m ... 1.JPG?dl=0
Kaikki kuumalla koneella, tyhjäkäynnillä ja sitten kaasun polkaisu kerran pari.
Katsurin arvot:
CO% 0,29
CO2 15,00 (14,00 pintaan toisissa mittauksissa)
HC 46 (tähän se laskee reilusta sadasta)
O2 0,28
Lambda 1,001
Huonoimmat CO- arvot tietysti siinä 2000 rpm tuntumassa, pajalla sai laskemaan kun kävi 3500 rpm mut silti seos rikas. Käy kierroksilla yli 0.80 tuntumassa ja sit alkaa laskemaan.
Niin arvon raati, mistä sitten etenemään? Siinä 850- 1100 rpm saa yleensä kerran nykäisemään kun rasittaa moottoria, kylmänä nykii enempi alle 1500 rpm liikkeelle lähtiessäkin. Muutoin käynti tasaista, moottorin lämpöanturi MESsillä luettuna reilut 90C kuumana. Ei pätkäise kun polkaisee nopeasti paikallaan eikä kiihdyttäessä tien päällä.
Vikakoodeja tuli 2- bank Pre- Lambda, oli vertailuarvon johdon terminaali karannut auton puolen johtosarjasta ja lambda integrator näytti tasaista 1.00 arvoa. Korjauksen jälkeen molemmat arvot yhteneviä ja sahaavat muistaakseni 0,89 ja 1.003 väliä min- max. Muut koodit tulevat kun ajaa n. 1800- 2100 rpm, aina katalysaattorin teho riittämätön... Voi ajaa monta sataa kilometriä maantietä ilman että vikavalo syttyy mutta jokunen kilsa taajamaa 50- 60 km/h 5- vaihteella ja "plim", MCF syttyy. Valon välttää ajamalla 4- vaihteella taajamat...
Ajelin jonkun kymmentä kilometriä 4000 rpm ja muutaman kerran 6500rpm polkaisut 2- vaihteella tien päällä, vaikutti yhdessä tuon integraattorin korjauksen kanssa että kulutus tippui litran parikin. Ei auttanut silti päästöihin.
- TonninAlfa
- Viestit: 297
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
-05 GT 2.0 JTS (project) - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Juurikaan en voi olla avuksi, mutta mun jötsi tekee ihan samaa Cattiherjaamista juurikin kun ajaa taajamanopeutta vitosella ja kiekat just tuossa ~2000rpm -> aloin käyttämään samaa kiertoreittiä eli nelosella taajamassa. Kesällä kun katsurilla poikkesin talvirempan jäljiltä niin CO% arvoa ei saatu muistaakseni alle 0.25:n putoamaan. Sitten kun vein pajalle jarruputkiremppaan, niin siellä olivat saaneet jollain noituudella päästölapun jossa CO% oli just alle maksimirajan (0.18 muistaakseni). Jäi jatkoselvittelyt vähemmälle kun sain leiman ja pääsi välillä ajelemaankin 
Minkä verran ajettu peli tämä sun JTS on?

Minkä verran ajettu peli tämä sun JTS on?
Money well spent? Well, money spent...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Juuuu, katithan ne p*skana, molemmilla. Se hc menee ehjällä motilla alle rajan, mutta tuo häkä ei
olen ite vaihtanut sellaisen halvan melkeinsopivan edelliseen katastukseen ja olin iloisesti yllättynyt, kun toimi edelleen
häkä menee hajonneella katilla alle 0,3 muttei 0,2 . Kyllä ne noi rajat osaa tehdä
p0420 ja p0430 vikakoodit tuloo lähtökohtasesti paskasta katista ja herkimmillään on siinä 2000rpm



"puhun niin totta kuin osaan"
- Guitar_Hero
- Viestit: 30
- Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
- Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
- Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Joo varmaan menis läpi toisilla kateilla mutta... pintanokiset tulpat??? Oireet poistuu mutta syy ei, saa liikaa soppaa. Vai eikö iridiumit vaan käy tolle koneelle? Bosch platinat tilalle, vai?palkus kirjoitti:Juuuu, katithan ne p*skana, molemmilla. Se hc menee ehjällä motilla alle rajan, mutta tuo häkä eiolen ite vaihtanut sellaisen halvan melkeinsopivan edelliseen katastukseen ja olin iloisesti yllättynyt, kun toimi edelleen
häkä menee hajonneella katilla alle 0,3 muttei 0,2 . Kyllä ne noi rajat osaa tehdä
p0420 ja p0430 vikakoodit tuloo lähtökohtasesti paskasta katista ja herkimmillään on siinä 2000rpm
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Ei ainakaan boschilaisia tilalle.
Onko imuvuotoja tai pakovuotoja lambdojen välillä?
Onko imuvuotoja tai pakovuotoja lambdojen välillä?
- Guitar_Hero
- Viestit: 30
- Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
- Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
- Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
191 tkm ajettu nyt.TonninAlfa kirjoitti:Juurikaan en voi olla avuksi, mutta mun jötsi tekee ihan samaa Cattiherjaamista juurikin kun ajaa taajamanopeutta vitosella ja kiekat just tuossa ~2000rpm -> aloin käyttämään samaa kiertoreittiä eli nelosella taajamassa. Kesällä kun katsurilla poikkesin talvirempan jäljiltä niin CO% arvoa ei saatu muistaakseni alle 0.25:n putoamaan. Sitten kun vein pajalle jarruputkiremppaan, niin siellä olivat saaneet jollain noituudella päästölapun jossa CO% oli just alle maksimirajan (0.18 muistaakseni). Jäi jatkoselvittelyt vähemmälle kun sain leiman ja pääsi välillä ajelemaankin
Minkä verran ajettu peli tämä sun JTS on?
Saatiin tosiaan CO lähipajalla käymään 0,16 mutta lambda meni rajojen ulkopuolelle. Tää oli siis OBD- piuha ja pakoputkesta mittaava mittalaite, katsurilla pelkkä putken päästä mittaava.
- Guitar_Hero
- Viestit: 30
- Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
- Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
- Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Imuvuodot seuraava tutkinnan aihe tosin kone käy tasaista tyhjää. Näkyisikö nuo pakoputken/ kattien vuodot MES- käppyröissä kenties?Aquatica kirjoitti:Ei ainakaan boschilaisia tilalle.
Onko imuvuotoja tai pakovuotoja lambdojen välillä?
- Guitar_Hero
- Viestit: 30
- Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
- Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
- Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Eikös sulla suuttimetkin vaihtuneet rempan yhteydessä? Ja kansi ja imari puhdistuneet? Nuo olleet VW TSI ja Mitsun GDI ongelmia ilmeisesti mut jossei sulla auttanut niin ei ne tässäkään pelasta.TonninAlfa kirjoitti:Juurikaan en voi olla avuksi, mutta mun jötsi tekee ihan samaa Cattiherjaamista juurikin kun ajaa taajamanopeutta vitosella ja kiekat just tuossa ~2000rpm -> aloin käyttämään samaa kiertoreittiä eli nelosella taajamassa. Kesällä kun katsurilla poikkesin talvirempan jäljiltä niin CO% arvoa ei saatu muistaakseni alle 0.25:n putoamaan. Sitten kun vein pajalle jarruputkiremppaan, niin siellä olivat saaneet jollain noituudella päästölapun jossa CO% oli just alle maksimirajan (0.18 muistaakseni). Jäi jatkoselvittelyt vähemmälle kun sain leiman ja pääsi välillä ajelemaankin![]()
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
JTS ei kovin tuttu ole mulle valitettavasti.Guitar_Hero kirjoitti:Imuvuodot seuraava tutkinnan aihe tosin kone käy tasaista tyhjää. Näkyisikö nuo pakoputken/ kattien vuodot MES- käppyröissä kenties?Aquatica kirjoitti:Ei ainakaan boschilaisia tilalle.
Onko imuvuotoja tai pakovuotoja lambdojen välillä?
Sen sijaan JTS ei kyllä käy "tasaisesti" tyhjää vaan nimenomaa hieman rötäävästi, verrattuna ei-laihaseoskoneeseen siis.
Pitkä, pitkä aika kun bensakoneista ylipäänsä diagnosoinut ja ei enää muista juuri mitään. Ilmamassamittarin jälkeinen imuvuoto on näissä yleistä, joka heittää sitten seoksen pahasti sekaisin - ILMI sanoo massaksi X, mutta lambda-arvojen perusteella se onkin Y, eikä homma oikeen rokkaa.
- Guitar_Hero
- Viestit: 30
- Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
- Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
- Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
No joo siis onhan se sellainen kireän oloinen käynti mutta siihen suhteutettuna tasainen eli ei kierrokset souda 700- 1500 rpm väliä.Aquatica kirjoitti:
JTS ei kovin tuttu ole mulle valitettavasti.
Sen sijaan JTS ei kyllä käy "tasaisesti" tyhjää vaan nimenomaa hieman rötäävästi, verrattuna ei-laihaseoskoneeseen siis.
Pitkä, pitkä aika kun bensakoneista ylipäänsä diagnosoinut ja ei enää muista juuri mitään. Ilmamassamittarin jälkeinen imuvuoto on näissä yleistä, joka heittää sitten seoksen pahasti sekaisin - ILMI sanoo massaksi X, mutta lambda-arvojen perusteella se onkin Y, eikä homma oikeen rokkaa.
Joo, näyttäs vaan nuo lambdojen arvot mun silmään järkeviltä tosin oletin että Voltit sahaa koko ajan ylös alas mutta tyhjäkäynnillä about 2,3-2,4 V ja polkastessa käy alhaalla ja ylhäällä, 1V- 4,4V?
- Guitar_Hero
- Viestit: 30
- Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
- Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
- Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Toisaalta tää olis varmaan nopein keino saada leima. Jos ei imuvuotoja löydy niin täytynee tilata uusi pakosarja/ katit.palkus kirjoitti:Juuuu, katithan ne p*skana, molemmilla. Se hc menee ehjällä motilla alle rajan, mutta tuo häkä eiolen ite vaihtanut sellaisen halvan melkeinsopivan edelliseen katastukseen ja olin iloisesti yllättynyt, kun toimi edelleen
häkä menee hajonneella katilla alle 0,3 muttei 0,2 . Kyllä ne noi rajat osaa tehdä
p0420 ja p0430 vikakoodit tuloo lähtökohtasesti paskasta katista ja herkimmillään on siinä 2000rpm
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Ja tosiaan en epäile, etteikö katit ois kakkina.
Mutta jotta uudet ei menisi, niin kone pitää saada käymään normaalialueella - eli se potentiaalinen imuvuoto tahi vuotava pakoputki jossakin kolossa tai muu vastaava, pitää saada kuntoon. Muuten vaihdat sinne katit ja ne uudetkin kohta sökönä.
Mutta jotta uudet ei menisi, niin kone pitää saada käymään normaalialueella - eli se potentiaalinen imuvuoto tahi vuotava pakoputki jossakin kolossa tai muu vastaava, pitää saada kuntoon. Muuten vaihdat sinne katit ja ne uudetkin kohta sökönä.
- Guitar_Hero
- Viestit: 30
- Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
- Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
- Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Kyllä, ajattelin vaihtaa kaikki imupuolen letkut ja tarkastaa sen imuputken tiiviyden. Ja huohotinjärjestelmä/letkut täytyy tarkastaa samalla.Aquatica kirjoitti: Mutta jotta uudet ei menisi, niin kone pitää saada käymään normaalialueella - eli se potentiaalinen imuvuoto tahi vuotava pakoputki jossakin kolossa tai muu vastaava, pitää saada kuntoon. Muuten vaihdat sinne katit ja ne uudetkin kohta sökönä.
Ja pakopuoli toki myös.
Sitten taas kokeilemaan pakokaasuja ja uusi Katti paikoilleen jos edes pientä parannusta ilmenee, (tai jos ei huonommaksi mene).
Viimeksi muokannut Guitar_Hero, 07 Joulu 2018, 07:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Rikkinäinen lambdakin voi sotkea seoksen tehokkaasti, jos se mittaa väärin -> ECU yrittää korjata liikaa tai väärään suuntaan.
Lambdaoireet on veemäisiä, koska käytännössä usein ne voi havaita vain vaihtamalla molemmat/kaikki lambdat. Eikä se ole enää halvinta. Ja noissakin taitaa NGK olla hyvä vaihtoehto, jos en väärin muista... Tarvikkeet (yleismallin) mm. Walkerit ja vastaavat voi täysin suorilta unohtaa.
Lambdaoireet on veemäisiä, koska käytännössä usein ne voi havaita vain vaihtamalla molemmat/kaikki lambdat. Eikä se ole enää halvinta. Ja noissakin taitaa NGK olla hyvä vaihtoehto, jos en väärin muista... Tarvikkeet (yleismallin) mm. Walkerit ja vastaavat voi täysin suorilta unohtaa.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Alkuperäinen on Bosch eikä se maksa paljoa. Osanumero on 0258007156 ja esimerkiksi Sparetolla ~86 euroa.Aquatica kirjoitti:Ja noissakin taitaa NGK olla hyvä vaihtoehto, jos en väärin muista... Tarvikkeet (yleismallin) mm. Walkerit ja vastaavat voi täysin suorilta unohtaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
En oo niin pitkään aikaan murehtinut lambdoista, etten enää muista edes noita. Muistan vaan sen, että halpistarvikkeet voi jättää kauppaan suoraanTuomas K kirjoitti:Alkuperäinen on Bosch eikä se maksa paljoa. Osanumero on 0258007156 ja esimerkiksi Sparetolla ~86 euroa.Aquatica kirjoitti:Ja noissakin taitaa NGK olla hyvä vaihtoehto, jos en väärin muista... Tarvikkeet (yleismallin) mm. Walkerit ja vastaavat voi täysin suorilta unohtaa.

Eli hyvä tarkennus, jos Boschit sinne on alunperin laiteltu!
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Päästöjähän ei kait oteta JTS koneesta tyhjäkäynnillä, kun on laihaseoksella silloin.Guitar_Hero kirjoitti:Moi,
pomppasi leimalta CO- arvon osalta (kävi 0.24 parhaimmillaan) eikä paikallisessa pajassa olla päästy paljoa paremmalle, jos arvo alle 0.20 niin lambda- arvo mittarissa kusee, menee rikkaalle. Pari kertaa nyt koitettu.
Katsoin että HC tyhjäkäynnillä yli 100, kun HC alkaa laskemaan niin CO taas kohoaa. Tykkää olla noin 0.30 kantturoissa. Kotona katsoin niin tulpat pinnalta noessa.
Kaikki kuumalla koneella, tyhjäkäynnillä ja sitten kaasun polkaisu kerran pari.
Katsurin arvot:
CO% 0,29
CO2 15,00 (14,00 pintaan toisissa mittauksissa)
HC 46 (tähän se laskee reilusta sadasta)
O2 0,28
Lambda 1,001
Huonoimmat CO- arvot tietysti siinä 2000 rpm tuntumassa, pajalla sai laskemaan kun kävi 3500 rpm mut silti seos rikas. Käy kierroksilla yli 0.80 tuntumassa ja sit alkaa laskemaan.
Vikakoodeja tuli 2- bank Pre- Lambda, oli vertailuarvon johdon terminaali karannut auton puolen johtosarjasta ja lambda integrator näytti tasaista 1.00 arvoa. Korjauksen jälkeen molemmat arvot yhteneviä ja sahaavat muistaakseni 0,89 ja 1.003 väliä min- max. Muut koodit tulevat kun ajaa n. 1800- 2100 rpm, aina katalysaattorin teho riittämätön... Voi ajaa monta sataa kilometriä maantietä ilman että vikavalo syttyy mutta jokunen kilsa taajamaa 50- 60 km/h 5- vaihteella ja "plim", MCF syttyy. Valon välttää ajamalla 4- vaihteella taajamat...
Vasta yli 2000 kierroksen pääsee arvot tontille.
Hetki 3000 kierrosta, ja mitä putkesta tulee silloin?
Pahus kun juuri katsastin tuon meidän JTS.n enkä huoimannut katsoa muuta kun että kierroksilla laski hc alle 35.n jolloin tuli jo "hyväksytty" toteamus, co taisi olla tosin alle 0.2 tai siellä päin.
Toki imu/pako puolen vuotokin sekottaa tuon helposti ja meillä kun tuo katin jälkeinen haitari suhisteli todella vähän toli noita herjoja jatkuvasti.
Nytkun tuo jousto-osa vaihdettiin ehjään, loistavat nuo lamdaherjat poissaolollaan.
(Toki puolasta tulikin sitten herjaa lappu lattiassa, mutta tämä rikkinäinen puola oli tiedossa etukäteen)
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Onko nokat varmasti kunnossa ja onko imukanavien karstoittumista tutkittu yhtään? Jotenkin vaikuttaa päästöherjat täysin samalta kuin entisessä JTS:ssä oli minulla. Kattivikaa epäiltiin siinäkin, mutta nokkakepit oli entiset ja lopulta polttikin pakoventtiilin kun ei enää auennut tarpeeksi.
- Guitar_Hero
- Viestit: 30
- Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
- Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
- Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
a-m kirjoitti:Onko nokat varmasti kunnossa ja onko imukanavien karstoittumista tutkittu yhtään? Jotenkin vaikuttaa päästöherjat täysin samalta kuin entisessä JTS:ssä oli minulla. Kattivikaa epäiltiin siinäkin, mutta nokkakepit oli entiset ja lopulta polttikin pakoventtiilin kun ei enää auennut tarpeeksi.
Moottori piti roklatusta varsinkin lämpöisenä ja eräs iso autohuolto "diagnosoi" että nokat mennyttä ja teki hinta- arvion.
Eräs foorumilla vaikuttava sitten lupasi että katsellaan jakopää ja nokat kuntoon, varaosa- autosta toiset nokat irti ja eikun venakoppaa auki.
Nokat olivat kunnossa, ronklatus lämpimänä johtui variaattorista. Korjaantui sitten varaosa-auton nokalla sekä variaattorilla.
Karsrtoittuminen on todennäköistä mutta en ihan niele että sillä noin suuri vaikutus päästöihin. Tietysti kun ajaisi varmasti kunnossa olevalla JTS:ällä voisi eroa tulla, muutoin kone tuntuu vetävän hyvin.
- Guitar_Hero
- Viestit: 30
- Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
- Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
- Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
HC alkaa aina reilut 100, ja CO joku 0,18 kun kierroksia nostaa. Sitten HC alkaa tippumaan ja CO käy 0.30- 0.50, yli 3000 rpm käväisi max 0.80 ja tippuu hiljalleen kun kierroksia päästää tuonne 0.22- 0.30 mutta lambda- arvo laskee liikaa, 0,90 pintaan kun pitäisi olla about 1.00. Tämä siis pajalla joka mittaa sekä putken päästä että myös OBD- pistoke kytkettynä.A Bart kirjoitti: Päästöjähän ei kait oteta JTS koneesta tyhjäkäynnillä, kun on laihaseoksella silloin.
Vasta yli 2000 kierroksen pääsee arvot tontille.
Hetki 3000 kierrosta, ja mitä putkesta tulee silloin?
Pahus kun juuri katsastin tuon meidän JTS.n enkä huoimannut katsoa muuta kun että kierroksilla laski hc alle 35.n jolloin tuli jo "hyväksytty" toteamus, co taisi olla tosin alle 0.2 tai siellä päin.
Toki imu/pako puolen vuotokin sekottaa tuon helposti ja meillä kun tuo katin jälkeinen haitari suhisteli todella vähän toli noita herjoja jatkuvasti.
Nytkun tuo jousto-osa vaihdettiin ehjään, loistavat nuo lamdaherjat poissaolollaan.
(Toki puolasta tulikin sitten herjaa lappu lattiassa, mutta tämä rikkinäinen puola oli tiedossa etukäteen)
Vuoto putkessa tai vaikka molemmat etulambdat rikki, imuvuoto mahdollinen... Täytyy vain ottaa aikaa ja selvitellä asia kerrallaan. Moottorille maistuu kyllä öljy kun antaa monoa 100- 300 km yhtäsoittoa mutta normaalissa ajossa ei öljyn kulutus päätä huimaa. Ja kulutus tietokoneen mukaan talvirajoituksilla 6,7 litr/ 100km , ei paha ollenkaan. Tarkoitus kyllä rakentaa toinen moottori ajan kanssa kunhan saisi tämän ensin päästöistä läpi ja ennättäisi aloittaa sitten koneen irroittamisen toisesta 156:sesta.
- Guitar_Hero
- Viestit: 30
- Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
- Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
- Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Mistäpä kannattaa ostaa ne imupuolen letkut? Ei ole vielä kaikki varaosakaupat ihan hallussa kun on uusi automerkki minulle.
Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Omaan 03 JTS:ään vaihdoin juuri yhden suuttimen, kun valitti P0301. Aiemmin vaidoin jo puolan, tulpat, hihnat ja pari lamdbaa.
Lopulta käytin imusarjan pois ja vaihdoin tuon 1 pytyn suuttimen ja putsasin karstat muiden nokasta ja imusarjasta, oli noin 3mm karstaa.
Kylmäkäynti parani kerrasta, ja bensan kulutuskin näyttää pudonneen melkein litran sadalle. Oireina oli noita nykimisiä ja huonoa tyhjäkäyntiä kylmänä ja bensan haju kylmänä käynnistäessä. Tyhjäkäynnin lähellä oli hankala ajettava lämpimänäkin, kun alkoi nykimään.
Ajettu noin 130tkm.
Nyt toimii kuin pitääkin.
Lopulta käytin imusarjan pois ja vaihdoin tuon 1 pytyn suuttimen ja putsasin karstat muiden nokasta ja imusarjasta, oli noin 3mm karstaa.
Kylmäkäynti parani kerrasta, ja bensan kulutuskin näyttää pudonneen melkein litran sadalle. Oireina oli noita nykimisiä ja huonoa tyhjäkäyntiä kylmänä ja bensan haju kylmänä käynnistäessä. Tyhjäkäynnin lähellä oli hankala ajettava lämpimänäkin, kun alkoi nykimään.
Ajettu noin 130tkm.
Nyt toimii kuin pitääkin.