Kytkin tökkii 164:ssa!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Kytkin tökkii 164:ssa!

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Tänään ilmaantui mielenkiintonen ongelma 164:n. Kytkin ei suostunut enää nousemaan polkaisun jälkeen kokonaan, saatoipa jäädä pohjankin kiinni. Jos hyvin sattui, nousi napsahtaen, jos ei, niin sitten jalalla avittaen.
Tätä aikamme ihmeteltyä, alkoi palaa huutomerkki-varoitusvalo, jonka jälkeen päätettiin Alfa parkkerata kotipihaan. Mikähän vikana? :shock:

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Kannattaa tarkistaa aluksi jarru-/kytkinnesteen määrä. Jos uupuu niin miksi...
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Kytkimen työsylinteri sylkenyt nesteet pellolle?
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Mulla oli 75:ssa mennyt juuri tuo eltsun mainitsema työsylinteri. Oli jousi katkennut sieltä sisältä ja muutenkin pahasti hapettunut/syöpynyt. Uusi vaihdettiin ja homma pelas taas. :wink:

Tiedä sitten onko 164:ssä yhtään samanlainen kytkimen toimintaperiaate?

Ja tuo valon syttymisen syynä voisi olla (mutu mutu): kytkin/jarruneste vuoto. Kierräpä auto ja kurki alle, kyllä se laimiska jostain kohtaa löytyy.

Edit: Ajelin kyllä 75 rikkinäisellä työsylinterillä kahdesti katsastukseen ja kummallakin meni läpi, vaikka olihan siinä selittäminen, että nosta nyt se kytkin poljin, vaan sieltä jalalla ylös, niin kaikki pelaa taas... :lol:

Toisena vuotena piti mennä yksityiseen, kun ex-valtion konttorilla äijä repes ihan totaalisesti. Tempas startatessa kytkinpolkimen pohjaan ja sinnehän se jäi... :?
Sanoin siihen: Nosta se sieltä jalalla ylös, niin päästään dynometriin.
Äijä huusi: Eihän tällaisella autolla voi edes ajaa!!
Minä rauhallisesti: nosta se nyt vaan ylös sieltä...
Äijä nosti ja auto nykien ja paukkuen dynon ohi. Hoki koko ajan ei tällä VOI ajaa!! Ei voi ajaa!!
Sitten kylmän rauhallisesti katsastus-setä :twisted: ajoi auton takaisin parkkiin ja käski hakea rahat takaisin tiskiltä :?
Minä: Aha!?
Hain rahat ja pihalla huomasin, että inssi on menossa katsastamaan jotain corollaa. :?
Noh. Ei muuta kuin auto käymään ja kytkin ylös. Ykkönen silmään ja heitin lutun pohjaan. Auto lähti nätisti ja kiersin kaksi kertaa corollan sladissa (talvi) ympäri. olisin huutanu vielä kakkoselle vaihtaessani, että eihän tällä autolla voi ajaa, mutta oli jo kiire tien toiselle puolelle katsastamaan autoa. Oli meinaa viimeinen päivä leimassa ja pitihän se saada.
Summa summarum. En enää koskaan katsasta tuossa katsastusasemalla :mrgreen:

Sorry, pieni OfTopic tarina, mutta olihan kyseessä kytkimen toimintaan liittyvä juttu.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

:lol:

Työtäänhän se kaveri vaan teki. Olipa vielä sikäli reilu että antoi rahat takaisin eikä siis pelkästään hylännyt autoa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti::lol:
Olipa vielä sikäli reilu että antoi rahat takaisin eikä siis pelkästään hylännyt autoa.
Reilu oli joo. Olipa vain viimeinen päivä, eli autolla ei olisi saanut enää seuraavana päivänä ajaa. Mutta jos olis hylänny, olisin saanu korjaus aikaa. Tietysti, jos olis pannu ajokiellon päälle... :?

Ps. Tarina jatkui tien toisella puolella, josta vika listaksi jäi palanut parkkivalo :roll:

Vastaa Viestiin