156 moottorin vaihto?
Valvoja: Moderators
156 moottorin vaihto?
156 2.0 jts 04 faceliftistä hajos kone. Olen etsimässä uutta mottia, ja miettisin sopiiko siihen 2.5 v6 kone heittämällä vai tarviiko vaihtaa myös ecu yms yms
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 moottorin vaihto?
No tarvii vaihtaa ecu ja paljon muutakin kikkaletta. Ja taitaa myös valtiovalta kieltää ko. operaation noin uudessa euro autossa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
156 moottorin vaihto?
Kuinka särki kone on?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 156 moottorin vaihto?
Jos vaihtomoottori on vähintään yhtä tuoreesta saman mallisarjan autosta, on päästöpykälät teoriassa helpohko täyttää, kun siirtää autosta toiseen "~kaiken päästöihin vaikuttavan". Työtä hommassa silti on varmasti vähintään enemmän kuin järkeä ja voi olla, että tarvittavat muutokset ei ihan rajoitu ecuun ja koneeseen (mm. mittaristo voi mennä uusiin puihin).
Käytännössä harkinnanarvoisia vaihtoehtoja taitaa olla:
A) korjata se nykyinen motti
B) vaihtaa jötsin tilalle jötsi
C) ostaa toinen auto
Käytännössä harkinnanarvoisia vaihtoehtoja taitaa olla:
A) korjata se nykyinen motti
B) vaihtaa jötsin tilalle jötsi
C) ostaa toinen auto
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: 156 moottorin vaihto?
Syyläri oli valunut niin kuivaksi, että mittarit ei näyttänyt lämpöjä ja kone pääs käymään täysin kuivana joten pahvi satavarmasti palanut. En ole vielä avannut, mutta jokanen pytty anto tasaisesti 3.5 kilon paineet joten eiköhän se oo koko motti sulanut.
Halvimmalla pääsee kun heittää uuden jts motin tilalle.
Halvimmalla pääsee kun heittää uuden jts motin tilalle.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 moottorin vaihto?
Paitsi et jos on pahvi palanut niin sieltä ei välttämättä ees muuta ole mennyt. Halvempaa ja helpompaa ku motin vaihto, uskoisin...
Tietty purkamattahan tuotakaan ei voi tietää varmuudella.
Tietty purkamattahan tuotakaan ei voi tietää varmuudella.