75 V6 temppuilee
Valvoja: Moderators
75 V6 temppuilee
Eli nyt alkaa omat neuvot loppumaan kesken ja tarvittaisiin enemmän päitä ehdottelemaan.
Auto on siis tekniikanvaihto 75 TS '90, vaihdettu 3.0 V6 moottori kaikkine oheislaitteineen.
Vika alkuun. Auto sammui ajosta. lähti pitkän sahaamisen jälkeen käyntiin. sammui aina kun kääntyi vasemmalle.
Nyt auto ei enää lähde edes käyntiin. sahaa nätisti, bensa haisee mutta käyntiin ei lähde. ei edes kunnolla lupaa.
Sekalaisen sähellyksen jälkeen auto yhtäkkiä hörähtikin kuin palmun alta käymään. kävi hienosti, otti kierroksia ok jne.
sammutin avaimesta, yritin uudestaan. ei voittoa.
Havaitut viat/oireet. Virranjakajan kyljestä lähtee se musta johto, siitä on eriste hieman revennyt.
kojelaudan alla on 15-napaisen liittimen päässä joku kämmenen kokoinen Boschin musta boksi. Mikä _ihme_ se on? se roikkuu vapaana, siihen koskeminen sai auton sammumaan yhdessä vaiheessa.
Lisää ehdotuksia kaivataan/otetaan auliisti vastaan.
Auto on siis tekniikanvaihto 75 TS '90, vaihdettu 3.0 V6 moottori kaikkine oheislaitteineen.
Vika alkuun. Auto sammui ajosta. lähti pitkän sahaamisen jälkeen käyntiin. sammui aina kun kääntyi vasemmalle.
Nyt auto ei enää lähde edes käyntiin. sahaa nätisti, bensa haisee mutta käyntiin ei lähde. ei edes kunnolla lupaa.
Sekalaisen sähellyksen jälkeen auto yhtäkkiä hörähtikin kuin palmun alta käymään. kävi hienosti, otti kierroksia ok jne.
sammutin avaimesta, yritin uudestaan. ei voittoa.
Havaitut viat/oireet. Virranjakajan kyljestä lähtee se musta johto, siitä on eriste hieman revennyt.
kojelaudan alla on 15-napaisen liittimen päässä joku kämmenen kokoinen Boschin musta boksi. Mikä _ihme_ se on? se roikkuu vapaana, siihen koskeminen sai auton sammumaan yhdessä vaiheessa.
Lisää ehdotuksia kaivataan/otetaan auliisti vastaan.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jaa omassa 75:ssa ei kyllä moista ole..
ajovaloautomatiikan boxi on myös siellä jalkatilassa..ARC-boxi taas sijaitsee kojelaudan sisässä repsikan puolella, avattava luukku sijaitsee hanskalokeron päällä olevan tason yläosassa ja boxin kuuluisi olla kiinni tuossa luukun kannessa mutta ei pitäisi kyllä vaikuttaa moottorin toimintaan ainakaan minun mielestäni..mutta koska kyseessä on tekniikanvaihdos peli niin noista sähköistä ei kyllä voi mennä oikein takuuseen..
ajovaloautomatiikan boxi on myös siellä jalkatilassa..ARC-boxi taas sijaitsee kojelaudan sisässä repsikan puolella, avattava luukku sijaitsee hanskalokeron päällä olevan tason yläosassa ja boxin kuuluisi olla kiinni tuossa luukun kannessa mutta ei pitäisi kyllä vaikuttaa moottorin toimintaan ainakaan minun mielestäni..mutta koska kyseessä on tekniikanvaihdos peli niin noista sähköistä ei kyllä voi mennä oikein takuuseen..
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no viittaisi sytytyspuoleen tuota boxin heiluttelua lukuunottamatta..sytohj-yksikkö on siinä puolankupeessa, tarkista vielä että missä kunnossa jakajan hilppeet ovat..
tuon boxinhan pystyy testaamaan siten että ohitat koko systeemin ja kokeilet että käykö auto boxin iroittamisen jälkeen..mutta jos kyseessä cruisen laatikko niin ei pitäisi kyllä vaikuttaa moottorin käyntiin mitenkään..
tuon boxinhan pystyy testaamaan siten että ohitat koko systeemin ja kokeilet että käykö auto boxin iroittamisen jälkeen..mutta jos kyseessä cruisen laatikko niin ei pitäisi kyllä vaikuttaa moottorin käyntiin mitenkään..
Missä se ohjausyksikkö siis tarkemmin sijaitsee ja minkä näköinen se siis on. Emme siis puhu pääteasteesta?90 kirjoitti:no viittaisi sytytyspuoleen tuota boxin heiluttelua lukuunottamatta..sytohj-yksikkö on siinä puolankupeessa, tarkista vielä että missä kunnossa jakajan hilppeet ovat..
tuon boxinhan pystyy testaamaan siten että ohitat koko systeemin ja kokeilet että käykö auto boxin iroittamisen jälkeen..mutta jos kyseessä cruisen laatikko niin ei pitäisi kyllä vaikuttaa moottorin käyntiin mitenkään..
Ennakonsäätöboksi _pitäisi_ olla workshop manualin mukaan apparin jalkatilassa, muttei sieltäkään sellaista löytynyt ?)
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no meikäläisellä tuo pääteasteen vaihto auttoi 90:ssä heikkoon käyntiin, tosin kävi kuitenkin koko ajan eikä sammahellut...eli puhuin nimenomaan tuosta pääteasteesta..
tuohon ennakonsäätöboxiin ei ole tarvinnut itse ikinä koskea yhdessäkään alfassa joten vaikea sanoa mitään..
pitää perehtyä tarkemmin tuohon omaan seiskafemmaan vaikka 2.5;n onkin mutta ruisku on sama L-jetronic, jospa sieltä saisi jotain vinkkiä
voisiko olla mahdollista että noita boxeja on sijoiteltu moottorin vaihdon yhteydessä eri paikkoihin?
tuohon ennakonsäätöboxiin ei ole tarvinnut itse ikinä koskea yhdessäkään alfassa joten vaikea sanoa mitään..
pitää perehtyä tarkemmin tuohon omaan seiskafemmaan vaikka 2.5;n onkin mutta ruisku on sama L-jetronic, jospa sieltä saisi jotain vinkkiä
voisiko olla mahdollista että noita boxeja on sijoiteltu moottorin vaihdon yhteydessä eri paikkoihin?