Tervehdys!
Onko kellään kokemusta tai onko kukaan ylipäätänsä edes kokeillut "hihnapihkasprayta" venyvälle laturinhihnalle 2.4 diesel alfassa? Vai onko kitinä kylmänä korjattavissa ainoastaan vaihtamalla uuteen...? Tuon vaihtamisessa kuitenkin on ilmeisesti aika kova homma
Olen kokeillut, toimii niinkuin lahkeeseen pissaaminen kylmällä, eli hetken aikaa. Lisäksi moniurahihnasta tuppaa ratkeamaan pätkiä niistä kapeista urien välisistä kumiharjanteista sprayn takia...
Koko keksintö on V-urahihna aikakaudelta.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
Uutta remmiä vaan. Ja katsot, että siinä ei lue Contitech. Ne on venyviä hihnoja, kun Daycolta saanee sitten ELASTISEN hihnan, mikä sen siis kuuluisi olla...
Venyvä hihna = venyy kerran ja jää löysälle
Elastinen hihna = joustaa, kuin kuminauha
Terve!
Näin vähän epäilinkin tuota asiaa, jotta pihka on vain ongelman siirtämistä siihen asti kun poikkee... Tuo vaihtohomma ilmeisesti tarvii käden rystysiin suojat mikäli olen oikein ymmärtänyt Kauanko tuollaisen elastisen remmin elinkaari on kilometreissä?
^
Kolme Contitechin venyvää ollut. Ne kaikki oli paskoja.
Nykyisessä taitaa lukea Dayco - ei ongelmia.
Eikä ole ainoa tapaus tälläkään foorumilla - useampi kitisevän hihnan kanssa kiroillut on havainnut muunmerkkisen ensinnäkin joustavan ja menevän paikalleen helpommalla, sekä pysyneen äänettömänä.
Onkohan kellään vikisevää hihnaa, jos se on muunmerkkinen?
Contitechiä en enää ikinä laita. Vinkuu jo ensimmäisellä käynnistyksellä. SKF:ää on kehuttu helpoksi laittaa ja toimivaksi. Nyt toisessa autossa on Dayco ja silläkin on menty useampi vuosi.
Q4:seen laitoin Marellin hihnan ja sehän osoittautui Contitechin tekemäksi. Ainostaan se että koko nokka oli auki ja hihnan laitto onnistui helposti pelasti tämän hihnan heti vinkumiselta, mutta kyllä täytyy aina talvella muistaa laittaa lämppärin puhallus pois käynnistäessä, ettei hihna vinguta itseään rikki.
Aquatica kirjoitti:Uutta remmiä vaan. Ja katsot, että siinä ei lue Contitech. Ne on venyviä hihnoja, kun Daycolta saanee sitten ELASTISEN hihnan, mikä sen siis kuuluisi olla...
Venyvä hihna = venyy kerran ja jää löysälle
Elastinen hihna = joustaa, kuin kuminauha
Jos valita saa, niin ennemmin vaikka venyvä ja vinkuva Conti kuin elastinen ja katkeava Dayco
Kyllä sieltä pieni rispaantuneen hihnan ääni kuului koneen käydessä. Kiire kun oli niin matkaan lähdettiin ja 300 metriä päästiin. Ei ollut enää kiire.
Contin pakkauksessa on valmistusajankohta, 5-vuotta on max varastointiaika ennen asennusta! Tiedä sitten mitä ehtoja tuossa 5-v takuussa on, ja onko sopimuksen tehneitä korjaamoita meillä? Itsetehdyt on luonnollisesti pois suljettuja Tehdas on käyttänyt 2,4-moottorissa näitä koko tuotannon ajan, ja toimittanut varaosina samoin. Täytyy myös muistaa, että tämäkin hihna on vaihdettava muiden hihnavaihtojen yhteydessä, usein taitaa jäädä tekemättä!
Alkukesästä meni tuonne SKF, asennus meni ilman työkaluja, ihan näppivoimin ja samalla pyörittäen. Kiristys hitaasti ja samalla pyörittäen. Eihän tässä ole varmaan kuin 5tkm mennyt ja muutama pakkasaamu mutta ei vielä ole kitissyt yms.