Pitäisikö tuolla takalasiantennilla oikeasti kuulua jotakin? Nyt kuuluu huonommin, kuin edellisessä kärryssä piiska-antenni irtiruuvattuna. Kiss:it, NRJ:t sun muut kuuluu jotenkuten lähellä asemaa, mutta vähän kauempana ei ollenkaan.
Jos takalasiantennin antennivahvistin ei saa käyttöjännitettä radiolta, niin käyttäytyisikö se noin? Mistä piuhasta siitä radion liittimestä jännitteen pitäisi löytyä?
Ylen kanavat kuuluu hyvin, mut muut huonommin. Vähänkin heikompitehoinen radio viritinosaltaan, niin ei kuulu juuri mitään. Siisti ratkaisu (ei näkyvää antennia), mut huono kuuluvuus. Esim. Radio Cityn kuuluvuus häviää jo Järvenpäätä lähestyttäessä.
Kuuluvuus ei todellakaan ole mikään loistava.
Hankittuani uuden soittimen (Panasonic), parani tilanne kohtalasesti verrattuna vanhaan plaukkariin. Silti mm. Radio Cityn kanssa on ongelmia aiemmin mainitulla alueella.
Mulla kuuluu kyllä ihan loistavasti. Radiona blaukkari SYLT. (Suomen blaukkarin maahantuoja muuten kyseli, että mikä ihmeen SYLT, ku ei tiennyt koko mallista mitään. No sain kaukosäätimen kuitenkin rattiin 49 eurolla)
Hmm, pitänee tutkia sitä antennivahvistinta ja muita piuhoja. Tolla mun radiolla ei tosiaan kuulu juuri mitään kauempana lähettimestä, (edes YLEn kanavat). Radiokin pitäs nyt olla joku helkkarin herkkä uusi Pioneer. (Joo, testien & mainoksen uhri...)
Itselläni on tuota samaa ongelmaa vm. 2003 156:n kanssa. Takalasiantennilla ei suoraan sanoen tee mitään, jollei satu olemaan lähettimen vieressä. Olen jopa suunnitellut jotain antennimittausta, koska epäilen edelleen että tuo antenni on jostain kohtaa poikki. Antennivahvistin on jo vaihdettu, eikä auttanut yhtään. Ongelmana on etten tiedä miten tuota antennia mittaisi (ja toisaalta mihin tuota vertaisi?). Mikäli jollain on jotain ehdotuksia, ne otetaan kiitollisena vastaan. Yhtenä vaihtoehtona on ollut mielessä uusi eteen laitettava sekä vaaka- että pystysuuntaan sojottava lasiantenni. Onko jollain kokemuksia tuollaisesta?