Jonkinlainen - jos ei nyt virstanpylväs niin ainakin vuoden kohokohta - oli 1970-luvulla ensimmäisen ja ainoan Montrealin myynti. Malli oli kuitenkin ihan eri hintaluokassa kuin muut Alfat. Se oli suuruusluokaltaan, en muista tarkkaan, 120.000 mk eli 20.000 euroa, ja sillä sai noin neljä Giuliaa.
Auton tilannut konsuli oli vanha asiakas. Siksi tuntuukin kummalliselta, minkä vuoksi
tuolla aiemmin mainittiin, että ostaja olisi jotenkin epäillyt Koneliikkeen kykyä huoltaa sitä. Tämä oli kaiketi jälleen jonkun
myöhempien aikojen asiantuntijan sepittämää. Nyt se on näköjään poistettu sieltä ja hyvä niin. Toimitusjohtaja innostui autosta ja ilmoitti saman tien, että Auto73-näyttelyyn tulee sitten hänen Montrealinsa, mikä ei kuitenkaan toteutunut. Auto olisi ollut osaston yleisömagneetti ja mahdollisesti haluttu ostaa jo näyttelyssä, kuten kävi useimmille muiden merkkien erikoismalleille. Vaikka hinta oli kulunutta sanontaa käyttäen tähtitieteellinen, löytyi kuitenkin sellaisiakin potentiaalisia ostajia, joille sillä ei ollut mitään merkitystä. Montreal toki oli mukana Koneliikkeen Alfa-esitteessä, ja löytyihän se saksalaisesta Automodelle-Katalogistakin, mutta Alfan omistajia lukuunottamatta sen voi sanoa olleen suomalaisille täysin tuntematon. Helsinkiläisalfistit pääsivät ihailemaan sitä, jos sattuivat Lauttasaaren korjaamolle sen ollessa huollossa. Niitä olikin silloin tiiviimmin, kun Alfojen huoltoväli oli 6000 km.